Posibniki.com.ua Менеджмент STАRT-UP: створення та функціонцування ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ


< Попередня  Змiст  Наступна >

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ


Учасникам гри надається кілька ілюстрованих журналів, звідки вони вирізають картинки, що символізують ті чи інші корпоративні цінності.

Хід гри

Перший етап

— усі учасники вирізають картинки та прикріплюють їх на аркуші.

Другий етап — кожен з учасників готує розповідь про ті цінності, які ілюструють обрані ним картинки. Розповідь кожного доповнюється дискусією.

Третій етап — узгоджуються проблемні моменти, пов’язані з розбіжностями в розумінні сутності, методів реалізації та сприйнятті корпоративних соціальних цінностей start-up. Визначаються цінності, які доцільно включити до програми корпоративної соціальної відповідальності start-up.

1.6. КЕЙС «Наша корівка Tetra Pak» [8]

Тільки нещодавно тема соціальної відповідальності стала модним трендом у бізнесових колах. Водночас компанія Tetra Pak десятиліттями зосереджує свою увагу на екологічних проектах соціальної відповідальності. Це «Шкільне харчування», розвиток інфраструктури та створення екологічної стійкості. Основою корпоративної соціальної відповідальності компанії Tetra Pak є такі напрями:

• Бюро продовольчого розвитку;

• Глобальний договір ООН;

• екологічна стійкість.

Свої зобов’язання перед суспільством компанія задекларувала так: «Ми впевнені, що Tetra Pak як компанія-лідер здатна грамот-

Варто зазначити, що поєднання двох програм — сприяння розвитку сільського господарства та розвиток шкільного харчування є надзвичайно ефективним, адже виконання програми за таким напрямком, як розвиток сільського господарства, безумовно, впливає на забезпечення населення високоякісними продуктами, у тому числі й дітей. Зазначені програми реалізуються в 62 країнах, і у 2012 р. понад 67 млн дітей у всьому світі (а значна частка цих дітей мешкає у країнах, що розвиваються) почали регулярно одержувати молоко та інші поживні напої в картонній упаковці Tetra Pak. Tetra Pak Україна торік продемонструвала стабільне зростання, збільшивши випуск упаковок до 4,3 млрд одиниць. Цьому сприяло виведення на ринок нових пакувальних рішень для молочних продуктів, а також для соків і нектарів. Екологічна упаковка, розроблена компанією, є складовою освітньої ініціативи і проекту, що спрямовані на покращення екологічної ситуації. Це програма «Шкільне молоко» та проект «Упаковка, здавайся!».

Нещодавно соціально відповідальні компанії Tetra Pak Україна, «Люстдорф» і PepsiCo започаткували в Україні спільну програму «Тижнева норма». Її мета — сприяння впровадженню однакових норм харчування для дітей, які зростають у різних соціальних умовах, та формування здорового раціону харчуван

ня. В період реалізації проекту за два місяці було передано до дитячих будинків 52 467 упаковок молока, соків і нектарів, при цьому половину вартості набору оплачував споживач, а половину

— компанія Tetra Pak.

Набір продуктів «Тижнева норма» складається із продукції ТМ «Сандорик», молочних коктейлів ТМ «Тотоша», а також молока «Дитяче» ТМ «На здоров’я» і ТМ «Тотоша». Традиційно висока якість продуктів, їхня безпека і збереження корисних властивостей на протязі усього строку зберігання забезпечує септична упаковка Tetra Pak. Упаковка складається із 6 шарів, де 75 % складає картон, а 25 % — суміш харчового поліетилену й алюмінію. Таке поєднання матеріалів дає змогу захищати продукт від впливу ультрафіолетових променів, кисню, світла і запахів.

Варто наголосити, що інноваційна септична упаковка, розроблена компанією Tetra Pak, сприяє збереженню клімату, а саме:

но поєднувати рентабельне зростання, стійкий екологічний розвиток і корпоративну соціальну відповідальність». Компанія понад сорок років співпрацює із замовниками, державними структурами, органами місцевого самоврядування, сприяючи забезпеченню молоком дітей.

• септична упаковка забезпечує можливість перевезення молочної продукції та соків і нектарів на значну відстань;

• зберігає тривалий час продукт без охолодження, що надзвичайно важливо для країн, що розвиваються;

• значно скорочуються викиди в атмосферу газів, які використовують у холодильних установках;

• продукт в септичній упаковці безпечний, його не треба кип’ятити перед вживанням;

• забезпечується зменшення викидів шкідливих речовин від газових та інших плит.

Компанія Tetra Pak працює у складі таких організацій, як ООН, Всесвітній альянс покращення якості харчування (GAIN), Міжнародний фонд остеопорозу (IOF) і Всесвітня організація охорони здоров’я з метою підтримки різних програм розвитку.

Компанія пишається своїм внеском у розв’язання соціальних проблем і збереження природи.

Питання для обговорення

1. Чи існує взаємозв’язок між основною діяльністю компанії Tetra Pak та її програмою соціальної відповідальності?

2. Чому компанія Tetra Pak так дбає про розвиток сільського господарства?

3. Чи сприяє позитивному іміджу Tetra Pak програма збереження довкілля?

4. Чому компанія намагається допомагати бідним прошаркам населення країн, що розвиваються?

5. Чи купуєте ви продукцію Tetra Pak? Як ви оцінюєте її якість?

6. Чи підтримували ви програму «Тижнева норма», купуючи продукцію Tetra Pak?

7. Чому компанія постачає свої продукцію в малорозвинені країни, а не робить пожертви до місцевих благодійних фондів?

1.7. ТЕСТ «Етика бізнесу» [6, с. 125]

Дати оцінку наведеним нижче твердженням за такою схемою: абсолютно згоден — 3 бали, переважно згоден — 2 бали, не згоден — 1 бал, абсолютно не згоден — 0 балів.

№ з/п Твердження Бали (0—3)
1 Найімовірніше працівник фірми не повідомляє керівництво про свої помилки
2 Іноді менеджер в інтересах фірми порушує умови контрактів, зокрема не виконує правил безпеки
3 Не завжди потрібно дотримуватися точності у звітності про витрати, достатньо приблизних цифр
4 Іноді можливо приховати не дуже приємну інформацію від керівництва
5 Треба діяти так, як наказує керівництво, хоча іноді є сумніви у правильності дій
6 У разі потреби в робочий час можна зайнятися і власними справами
7 Іноді потрібно затримати працівника після роботи, щоб перевірити його ділові здібності
8 Клієнту фірми можна надати конфіденційну інформацію, якщо це приносить працівнику певну вигоду
Можливо користуватися службовою лінією зв’язку

9

для розв’язання власних проблем, коли лінія вільна

10 Менеджер орієнтується на кінцеву мету, тому для її досягнення згодяться всі засоби
11 Якщо для укладення контракту потрібний гарний банкет, це треба зробити
12 Без порушення чинних інструкцій жити неможливо
Припустимо, що касир дає менше грошей, ніж треба,

13

при розрахунку

14 Іноді можна користуватися копіювальною машиною компанії у власних інтересах
15 Можна забрати з роботи додому щось із канцелярських товарів (папір, ручки, олівці тощо), що належать компанії, адже я в ній працюю

ПРИМІТКА. Критерії оцінювання наведено в дод. 6.

1.8. ЗАВДАННЯ «Виявлення груп соціального тиску на start-up»

Для формування напрямків розробки програми соціальної відповідальності start-up необхідно, передусім, вияви ті групи, які здатні здійснювати на start-up як позитивні впливи, так і негативний тиск, вимагаючи дотримання принципів соціальної відповідальності бізнесу.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
1.15. ВПРАВА «Рейтингування компаній як соціально відповідальних»
ТЕМА 13. ІНТЕРАКТИВНИЙ МАРКЕТИНГ У ФОРМАТІ START-UP
1.3. ЗАВДАННЯ «Канали on-line та обгрунтування їх використання»
1.7. ЗАВДАННЯ «Розробити програму просування продукту start-up у форматі мобільного маркетингу»
Десять принципів Джеффа Безоса
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)