Posibniki.com.ua Менеджмент STАRT-UP: створення та функціонцування 1.7. ЗАВДАННЯ «Розробити програму просування продукту start-up у форматі мобільного маркетингу»


< Попередня  Змiст  Наступна >

1.7. ЗАВДАННЯ «Розробити програму просування продукту start-up у форматі мобільного маркетингу»


Цінова модель реклами — це певні критерії розміщення та показу реклами в режимі on-line, залежно від яких здійснюється оплата рекламних послуг. У практичній діяльності існує кілька цінових моделей, тому необхідно визначити й обґрунтувати найприйнятнішу для формату start-up.

Варіанти цінової моделі реклами Обґрунтування вибору
Фіксована плата (Flat Fee Advertising  
CPM (cost per thousand, М — римська цифра тисяча)  
CPC (cost per click)  
CP V (cost per visitor)  

1.7. ЗАВДАННЯ «Розробити програму просування продукту start-up у форматі мобільного маркетингу»

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ

Мобільний маркетинг — комунікація із цільовою аудиторією за допомогою мобільних пристроїв (смартфонів, планшетів, нетбуків).

Визначити варіанти просування за допомогою мобільних пристроїв. Обґрунтувати найприйнятніший варіант.

Варіант просуванняОбґрунтування варіанту

Рекламні акції з реєстрацією коду через SMS  
Замовлення послуги  
Розсилання новин компанії: знижки, спецпропозиції, привітання тощо  
Голосування  
Організація вікторин  
Мобільні ігри тощо  

1.8. КЕЙС «Amazon: клієнт завжди правий» [1]

На початку 2012 р. компанія Amazon, за словами її гендиректора Джеффа Безоса, «перетнула цікавий рубіж». Титан торгівлі, який зазвичай асоціюється із книгами, музикою та відео, довів свій асортимент до десятків тисяч найменувань. На сайті продаються дрилі, вишукані черевики, тенісні ракетки та майже будьякий товар, який можливо доставити споживачеві. І хоча на сьогодні Amazon

— найбільший інтернет-магазин у світі, дорослі споживачі, як і раніше, сприймають Amazon як торговця книгами. Проте для молоді Amazon стала символом магазину взагалі. Можливо, подолання рубежу і є головним досягненням Безоса. Перетворивши книжковий он-лайн магазин на універсального ритейлера й постачальника бізнес-послуг, він показав, що і в Інтернеті можливо знайти «золоте дно»: за останні п’ять років акції компанії подорожчали на 400 %.

Володіючи статком близько 19 млрд дол., Безос входить до тридцятки найбагатших людей світу Крім того, після смерті Стіва Джобса він є беззастережним лідером корпоративної Америки. У Безоса є всі підстави вважати себе щасливим. З ним шукають зустрічі, його наслідують і йому вклоняються. Його вищість лег-

Понад століття тому інший легендарний ритейлер — Маршалл Філд із Чикаго промовив знамениту фразу: «Клієнт завжди правий». Безос, можливо, найкраще за інших втілив цю мантру у вік цифрових технологій, розгадавши одну з головних загадок бізнесу. Йому вдається визначити, чого хочуть споживачі, ще до того, як вибито чек і, як наслідок, гарно заробити на цьому. В епоху, коли модні технологічні компанії наввипередки пропонують працівникам усі можливі привілеї, дбайливий Безос демонструє силу іншої моделі – догоджати своїм клієнтам, яких 164 млн, а не 56 тисячам співробітників.

Менеджери Amazon вважають Безоса достатньо жорстким начальником, хоча й надихаючим. Але головну роль в їхньому житті відіграє не він, а персонаж, якого на корпоративному сленгу називають «порожнє крісло». Безос періодично залишає незайнятим одне з місць за столом у переговорній кімнаті й повідомляє присутнім, що на цьому місці сидить «найголовніша особа в кімнаті» — покупець. Якщо найбільший бос в Amazon — це порожнє крісло, то Безос – його пророк. Він — хранитель «культури вимірювань». Компанія оцінює свою роботу за 500 показниками, кожен з яких можна порахувати. Приблизно 80 % з належать до взаємовідносин зі споживачами. Деякі співробітники відстежують наявність товару на складі, інші — розширюють фільмотеку. Компанія збирає інформацію про те, що і як купують її клієнти, щоб за допомогою складних алгоритмів давати рекомендації споживачам-новачкам. За списком бестселерів, який оновлюється щогодини, визначають, який товар продається найкраще, а щотижневі огляди підказують, на що слід звернути увагу. Amazon настільки впевнений у своїй здатності передбачити потреби кожного користувача, що не переймається створенням портрета «середньої домогосподарки» або «комп’ютерного гика ? »! Команда Безоса вважає такі маркетингові категорії занадто грубими.

Для Amazon запеклі дискусії з приводу того, який показник найважливіший, — це спосіб життя. Ще вимогливіше Безос ставиться до всього, що не задовольняє покупців. Їх дратує затримка доставки, дефекти, відсутність товару на складі, тому «вимірюва ? Geek

— людина, яка захоплюється комп’ютером.

ко доводять цифри. Складаючи свій список кращих генеральних директорів США, Forbes аналізував такі показники, як стабільність компанії, поміркованість винагороди, здатність випереджати конкурентів. За всіма показниками Безос увійшов до 5 % кращих.

Безос просто зациклений на покупцях. Він особисто дав розпорядження топ-менеджерам подовжити час, до якого можна замовляти товари за умови виконання замовлення наступного дня, аж до 19-ї години, а то й пізніше, незважаючи на те що це радикально змінювало режим роботи складів. Нині Amazon пропонує доставку в той же день у більшості міст Великої Британії і в десятьох американських мегаполісах, якщо замовлення зроблено вранці. Безос наполягав також на тому, щоб пакувальний картон був більш міцним, адже покупці можуть використовувати повторно коробки для посилок або подарунків, тим самим рекламуючи Amazon.

Ревна турбота про споживача приносить плоди. Мічиганський університет щороку розраховує індекс задоволеності покупців для 225 найбільших американських компаній. Упродовж багатьох років Amazon лідирує в категорії «інтернет-торгівля», регулярно потрапляючи до десятки загального списку. В останнє десятиріччя вона поступається тільки лідеру світового ринку кетчупів Heinz, виробнику побутової хімії Clorox, компанії Apple.

Неймовірний успіх Amazon пояснюється не тільки фокусованістю на споживачах. Жоден з інших онлайн-ритейлерів, що переймаються сервісом, не зміг досягти виручки у 48 млрд дол. — Amazon це вдалося.

Завдяки тому що Amazon знає про своїх покупців майже все, Безос практично безпомилково визначає напрямок інновацій. «Ми саджаємо дерева і спокійно чекаємо, поки вони виростуть,

— говорить Безос. — Найбільше нас хвилює те, чим буде задоволений споживач». Найулюбленіший прийом кадровиків Amazon: на інтерв’ю здобувачеві пропонують розробити план просування товару на новий неосвоєний ринок, після чого додають, що маркетинговий бюджет дорівнює нулю.

В Amazon ощадливість — невід’ємна частина корпоративної культури. Нещодавно Amazon на 23 % підвищила ефективність своїх складів, виявивши півмільйона квадратних метрів, які не використовувались. Інший привід для гордості — попереднє сортування замовлень, щоб підрядники, такі як FedEx, не подовжували строки доставки, витрачаючи час на сортування посилок. Компанія заощаджує на всьому: використовує чорно-білі прин-

льний патруль» постійно відстежує ці показники, намагаючись звести їх до нуля. Навіть повільне завантаження web-сторінки не вважається дрібницею. За даними Amazon, затримка оновлення сторінки на 0,1 % має своїм наслідком падіння купівельної активності на 1 %.

Упродовж багатьох років Безос сам відстежував відгуки покупців — десятки його пропозицій щороку приводять до поліпшення сервісу. Безос пишається тим, що в грудні напередодні Різдва Amazon доставляє покупки 99,9 % своїх клієнтів. Це справді досягнення: а ви спробуйте в ці гарячі дня купити що-небудь у мережах електроніки!

Нині Amazon планує розширити географію сервісу Amazon Fresh, що здійснює доставку продуктів харчування, напоїв, овочів і фруктів. Нещодавно цим сервісом можна було скористуватися лише в Сіетлі, де розміщений офіс компанії. У планах Amazon найближчим часом запустити сервіс у Лос-Анджелесі, Сан-Франциско, розгорнути мережі доставки у більшості великих міст США — НьюЙорку, Далласі, Вашингтоні, Маямі та інших. Незабаром сервіс має з’явитись одночасно у 20 країнах. Американські споживачі мають можливість замовити через Fresh м’ясо, рибу, молочні продукти, морепродукти, алкоголь, а також готові страви, що виробляються місцевими партнерами Amazon. Компанія бере на себе доставку товарів, за що споживачі сплачують 8

—10 дол.

Незважаючи на достатньо високий рівень розвитку американського ринку доставки продуктів харчування, Amazon все ж має значну конкурентну перевагу — власну логістичну мережу, що дозволяє споживачам закуповувати безліч товарів різних товарних категорій в одного продавця, а саме — у Amazon.

Питання для обговорення

1. Чому Amazon взяла на озброєння концепцію домінування клієнта?

2. Що означає вислів «Клієнт завжди правий»?

3. Як реалізується зазначена концепція?

4. Які підрозділи компанії забезпечують реалізацію концепції?

5. Чи схвалюєте ви ощадливість гендиректора Amazon Джеффа Безоса?

6. Як вимірюються взаємовідносини компанії із споживачами?

7. Які принципи Джеффа Безоса вам імпонують? Які саме потрібно взяти на озброєння українським компаніям? Вашому start-up?

8. Чи можлива ефективна діяльність Amazon в Україні?


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Агенти впливу в Інтернеті
ТЕМА 14. ОБҐРУНТУВАННЯ БІЗНЕС-ПЛАНУ START-UP
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ
10 речей, які не слід писати в бізнес-плані start-up
ТЕМА 15. ПРЕЗЕНТАЦІЯ START-UP ТА БІЗНЕС-ПЛАНУ START-UP
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)