За аналогією до бізнес-моделі компаній і організації О. Остервальд зі співавторами запропонував методику розробки персональної бізнес-моделі з відповідними рекомендаціями стосовно специфічних напрямків професійної діяльності.
Описові характеристики структурних елементів [4, с. 32—33]
КР (ключові ресурси) — хто ви є і чим володієте. Це ваші інтереси, освіта, здібності і навички, особистісні характеристики, наявні матеріальні активи;
КД (ключові види діяльності) — чим ви займаєтесь або маєте наміри займатися;
К (клієнти)
— це ті, кому ви допомагаєте, здійснюючи послуги, чи ті, на кого ви працюєте (керівники, начальники);
ЦП (ціннісна пропозиція)
— яку цінність ви надаєте клієнтам, роботодавцю та всім іншим, на кого працюєте, одержуючи відшкодування, або цінність, яку бажають придбати ваші клієнти;
КЗ (канали збуту) — комунікативний канал, через який надходить інформацію про вас до широкого кола осіб, зацікавлених у вашій діяльності, та відповідно, інформація про рівень задоволеності її результатами;
ВК (взаємовідносини із клієнтами) — те, як ви взаємодієте із клієнтами: чи маєте клієнтську базу, постійні чи разові угоди щодо виконання певних видів вашої діяльності тощо;
КП (ключові партнери) — ті, хто підтримує вас як фахівця і допомагає здійснювати вашу діяльність, створює сприятливі умови;
Д (доходи)_ — це всі види ваших грошових і негрошових доходів, які забезпечуються вашою професійною діяльністю;
СС (споживчі сегменти) — цільова група споживачів продукту start-up (найімовірніші клієнти);
В (витрати) — те, що ви вкладаєте у свою діяльність, — час, праця, кошти.
Використавши шаблон персональної бізнес-моделі (рис.2), спробуйте побудувати власну персональну бізнес-модель – сьогоденну або майбутню.
Ключові партнери (КП) Хто вам допомагає? |
Ключові види діяльності (КД) Що ви робите? |
Ціннісні позиції (ЦП) Як допомагаєте? |
Відносини з клієнтами (ВК) Як взаємодієте? |
Клієнти (К) Кому допомагаєте? |
Ключові ресурси (КР) Хто ви? Що маєте? |
Витрати (В) Що вкладаєте? |
Рис. 2. Шаблон персональної бізнес-моделі
Визначте фактори успіху, можливі ризики та ймовірність її реалізації.
Список використаних джерел
1. Ким У. Чан. Стратегия голубого океана. Часть 1 / Ким У. Чан, Моборн Рене [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.management.com.ua/strategy/str234.html http://www.manageme nt.com.ua/strategy/str234.html.
2. Львівська майстерня шоколаду [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.smachno.ua/dir/restaurants/restdict/13113.html.
3. Остервальд А. Построение бизнес-моделей : Настольная книга стратега и новатора / А. Остервальд. — М. : Альпина Паблишер, 2012.
— 288 с.
4. Остервальд А. Твоя бизнес-модель: Системний подход к построению карьеры / Т. Кларк в сотрудничестве с А. Остервальдом и И. Пинье : пер. с англ. — М. : Альпина Паблишер, 2013. — 258 с.
5. Шапито успеха. Как Cirque du Soleil стал лидером шоу-бизнеса с миллиардным оборотом [Эктронный ресурс]. — Режим доступа: http://correspondent.net/business/companies/1558109.
ТЕМА 7. БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТ START-UP
Мета заняття
— сформувати та закріпити компетенції розробки бренда товару / послуги start-up, визначення та візуалізації фірмових констант start-up та управління брендом.
Після виконання тренінгових завдань студент повинен
А. ЗНАТИ:
• правила та особливості розробки бренда товару / послуги start-up;
• багатовимірну шкалу цінностей;
• модель розробки бренда «Колесо бренда»;
• критерії вибору імені бренда;
• правила розробки фірмових констант start-up;
Б. ВМІТИ:
• визначати цінність бренда для споживачів;
• розробляти програму створення брендау;
• розробляти фірмові константи start-up;
• визначати порядок реєстрації фірмових констант start-up;
• побудувати персональний бренд.