Слоган — головний рекламний лозунг start-up, який виражає його місію і зазвичай формулюється або як квінтесенція товару / послуги, або як квінтесенція потреби. Нижче наведено рекомендації та приклади «правильних» слоганів.
Рекомендації
Розробляючи логотип, необхідно:
1) визначити основну рису підприємства, яку відображатиме логотип;
2) знайти образ підприємства, який буде найкраще запам’ятовуватися;
3) обрати кольорову гаму, яка б підкреслювала і посилювала пункти 1 і 2.
Концепція |
Пояснення |
Приклад |
Слоган — віра |
Будь-яка віра потребує принаймні мінімального формулювання, і таке формулювання швидко стає коротким і завершеним за змістом, після чого набуває майже сили закону |
Nike — Просто зроби це! |
Слоган — місія |
Місія — це соціальна трансляція, яка вабить, кличе і викликає повагу. Вабити потрібно палко і образно — інакше не повірять |
Danone — Мільярд дружніх бактерій! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
і назва |
Вдалий слоган здатний оживити нерозкручене ім’я і надати йому запам’ятовуваності |
Twix — Солодка парочка! |
Слоган і мова бренда |
Слоган задає ту мовну тональність, в якій бренд має намір розмовляти зі споживачем |
Snickers — Не гальмуй, снікерсуй! (для малолітніх відчайдухів — снікерсуй по-чорно-му!) |
Слоган і реклама |
Слоган подібний до наукової гіпотези. Якщо створена красива і змістовна фраза, придатна до різних життєвих ситуацій, то у слогана є шанс продукувати множину сюжетів. Є термін Big Idea – це така тема, триває у часі і просторі. Бренду потрібний вегетативний слоган — живучий і здатний до розвитку |
Benneton — Unaited Colors Of Benneton! |
Слоган
2.4. ЗАВДАННЯ «Інструменти візуалізації бренда» [10]
П’ять інструментів візуалізації бренда
1. Wordle (словесна хмара) — найбільш уживані слова опису бренда, шрифти, кольори і композиція.
2. Visual.ly (інфографіка) — сайт для створення інфографіки бренда.
3. Gliffy (графіки і діаграми) — інструмент, який зображає все
— від SWOT-аналізу до бізнес-моделі.
4. Hohli (діаграми Венна) — інструмент для розроблення надзвичайно інформативних та креативних діаграм.
5. Easelly (інфографіка і актуалізація даних) — інструмент для створення графіків та інфографіки, яка сумісна з мобільними телефонами.
Нехитрі прийомчики:
• використання цитат або алюзій (загальноприйнятих висловів) — «Краса не потребує жертв!» (товари для ремонту);
• метафори — «Помаранчевий заряд» (Фанта);
• повтор — «Світ бажань, світ можливостей» (соки J7);
• каламбур — «Ваше друге дихання» (жувальна гумка);
• спроба афоризму — «Якщо дарувати, то найкраще» (Кава «Tchibo»);
• збуджувальний початок — «Додай егоїзму» (косметика);
• віршик — «Без напруги не буде руху» (електрообладнання).
2.5. ЗАВДАННЯ «Побудова персонального бренда» [11]
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
Людина-бренд — це особистість, у якої є чітке усвідомлення внутрішнього світу, чітке стрижневе «Я», котре не залежить від оточення. Така людина буде сама собою в будь-якому діловому середовищі, у будь-якій компанії, у будь-якій корпоративній культурі і навіть у будь-якій країні. Тільки-но ви створюєте свій світ, ви автоматично змінюєте ставлення до навколишнього світу, він втрачає свою владу над вами і не здатний дестабілізувати ваш внутрішній стан.
Для побудови персонального бренда дайте відповідь на такі базові питання:
• Що я вмію робити найкраще? Знайдіть 20 характеристик. Ядро нашого «Я» — після тих якостей, що спадають на думку першими. На ядрі можливо побудувати персональний бренд.
• Чого я ніколи не робитиму? Будь-яка дія повинна вести нас до успіху, тож, важливо визначити, чого я ніколи в житті робити не стану, оскільки це може призвести до втрат.
• Як я можу на цьому заробити? Недостатньо найкраще за всіх забивати цвяхи, необхідно зрозуміти, хто це купуватиме.
• Що мене надихає? Я можу найкраще за всіх цвяхи, але мені не подобається це робити. Які заняття вмикають мою внутрішню лампу? Що мене приваблює і зачаровує?
Адекватно оцініть свої фізичні та емоційні характеристики.
Який я маю вигляд? В образі якого товару мене бачить ринок? Ви можете вважати, що транслюєте впевненість, а вас бачать розгубленим. Ви гадаєте, що ви морозиво, а вас сприймають як кетчуп. Визначте стратегію. Існує дві ключові стратегії персонального брендингу:
• виграти (націленість на успіх);
• не програти (націленість на безпеку). Це дві різні стратегії. Залишайтесь самим собою в будь-якому середовищі, у будь-якій ситуації.
2.6. ЗАВДАННЯ «Визначити порядок реєстрації фірмових констант start- up»