правдали вкладені час і кошти. Повне оновлення «Пивоварні Зіберта» у Фастові у 2008—2010 рр. збільшило потужності заводу більш як у десять разів (корпорація «Оболонь» інвестувала в проект 300 млн грн). Зараз на пивоварні встановлено найновіше німецьке обладнання, пиво вариться з високоякісного німецького хмелю, а за процесом і технологією стежать німецькі інженери, що дає підстави говорити про німецьку якість.
2 години ЦІЛІ:
1. Розробити фірмові константи start-up: найменування продукту / послуги, товарний знак, логотип, слоган тощо.
2. Сформувати та закріпити компетенції бренд-менеджменту товару / послуги start-up. ПЛАН:
1. Тест «Особливості сприйняття форми».
2. 2 Вправа «Критерії вдалого логотипа».
3. Вправа «Вигадай слоган!».
4. Завдання «Інструменти візуалізації бренда».
5. Завдання «Побудова персонального бренда»
6. Завдання «Визначити порядок та вартість реєстрації фірмових констант start-up».
7. Кейс «Країна як бренд» ОСНОВНІ ТЕРМІНИ: фірмовий блок, слоган, логотип, фірмові константи, брендменеджмент, товарний знак / знак обслуговування. ДИСКУСІЙНІ ПИТАННЯ:
1. Які переваги має брендований товар / послуга start-up?
2. Які методи забезпечують цінність бренда?
3. Як оцінювати динаміку змін у середовищі споживачів і коригувати програми бренд-менеджменту
4. Як розрахувати бюджет на формування та підтримку бренда товару / послуги start-up?
5. Як забезпечити зворотний зв’язок бренда start-up із цільовою аудиторією.
ЗАВДАННЯ
2.1. ТЕСТ «Особливості сприйняття форми» [4, с. 55—56]
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
Фірмові константи — це сукупність таких елементів, як товарний знак, логотип, слоган, фірмові кольори, шрифти, формати видань, елементи оформлення інтер’єрів, сувенірна продукція
Визначте, яка форма краща. Вибирати треба швидко і без роздумів, потім пояснити, чому обрано конкретне зображення.
ВАРІАНТ |
12 |
|
3 |
4 |
5 |
6 |
Перша спроба |
? |
? ? |
? ? |
? ? |
? |
? |
Друга спроба |
? |
? |
? ? |
? ? |
? |
? ? |
Третя спроба |
|
|
|
|
|
|
ПРИМІТКА. Оцінювання тесту наведено в дод. 3.
2.2. ВПРАВА «Критерії вдалого логотипа»
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
Логотип
— оригінальне графічне накреслення повного або скороченого найменування start-up. Товарний знак або зареєстроване в установленому порядку умовне позначення, яке слугує для того, щоб відрізнити товари одного підприємства від однорідних товарів інших підприємств. Товарний знак і логотип у сукупності складають фірмовий блок.
Розробляючи логотип, необхідно:
1) визначити основну характеристику start-up, яку відображатиме логотип;
2) знайти образ start-up, який найкраще запам’ятовуватиметься;
3) визначити кольорову гаму, які б підкреслювала і посилювала пункти 1 і 2.
Розробити логотип і перевірити, чи відповідає він критеріям вдалого логотипа.
Вдалий логотип:
1. Відповідає посланню, яке несе в собі ім’я і місію бренда.
2. Гарно читається — при цьому не виникає оманливого читання літер.
3. Має характерні риси, особливу форму: достатньо подивитись раз — і вже запам’ятовується.
4. Витримує масштабування, тобто можливо збільшувати і зменшувати зображення.
тощо, що в сукупності виконують комунікативну функцію вирізнення товарів / послуг підприємств та організацій з-поміж конкурентів та сприяють їх ідентифікації споживачами.
5. Логотип не схожий на логотипи товарів даної товарної категорії – як кольором, так і формою.
2.3. ВПРАВА «Вигадай слоган!» [2, с. 62—65]