Posibniki.com.ua Менеджмент STАRT-UP: створення та функціонцування Файл 2. Управління персоналом start-up ЧАС:


< Попередня  Змiст  Наступна >

Файл 2. Управління персоналом start-up ЧАС:


2 години ЦІЛІ:

1. Визначити принципи управління персоналом start-up.

2. Проаналізувати мотивацію персоналу start-up.

3. Розробити інструменти управління персоналом start-up.ПЛАН:

1. Вправа «Розподіл ролей у команді».

2. Завдання «Делегування повноважень».

3. Тест «Здатність до співпраці».

4. Рольова гра «Крокет з Алісою в країні чудес».

5. Вправа «Визначення моделі мотивації персоналу start-up».

6. Тест «Оцініть свою мотивацію».

7. Кейс «Як створити start-up «команду мрії»?».

8. Кейс «Який стиль керівництва використати?» ОСНОВНІ ТЕРМІНИ: командна робота, управління персоналом start-up, рольові функції, лідерство, лідер, керівник, функції керівника, співпраця, взаємодія. ДИСКУСІЙНІ ПИТАННЯ:

1. Як визначити, наскільки вдало сформована команда start-up?

2. Як правильно розподілити рольові функції в start-up команді?

3. Чи можливо стати формальним і неформальним лідером одночасно?

4. Які переваги командної роботи у форматі start-up?

5. Як визначити лідера команди?

6. Чи відрізняється співпраця з командою і робота в команді?

7. Чи можливі конфлікти в команді?

8. Чи є особистості, не здатні працювати в команді? Як на це реагувати лідеру команди?

9. Чи повинен відрізнятися якісний і кількісний склад команди залежно від проекту?

ЗАВДАННЯ

2.1. ВПРАВА «Розподіл рольових функцій у start-up»

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ

На першому етапі виконання завдання необхідно визначити, які посади (неформальні / формальні) обійматиме кожен учасник тренінгу, що працює в команді, та функції, які виконуватиме кожен член команди відповідно до обраної посади у процесі реалізації бізнес-ідеї start-up. На другому етапі описуються зони відповідальності кожного члена команди та формулюються правила взаємодії членів команди.

Завдання. Визначені посади та функціональні обов’язки кожного члена команди зафіксувати в таблиці. Також потрібно визначити посадові оклади та розрахувати фонд оплати праці персоналу start-up.

Посада П.І.Б. учасника команди Функціональні обов’язки
Директор start-up
Бухгалтер

ІТ-спеціаліст

Маркетолог
Менеджер з продажу продукту start-up

2.2. ЗАВДАННЯ «Делегування повноважень»

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ

Для відпрацювання навичок у делегуванні повноважень керівнику start-up необхідно заповнити за наведеним зразком реєстр доручень, в який вносяться конкретні завдання працівникам (відповідно до пріоритетності А, Б, В), терміни виконання й результати контролю.

Пріоритет Конкретні з а вд ання Час виконання Кому дору чено Поча ток виконання Проміжний контроль Закінч ення виконання Зауваження
АБ

2.3. ТЕСТ «Здатність до співпраці» [7, с. 176]

Завдання. Визначте ваше ставлення до кожного із запропонованих висловлювань, використовуючи такі оцінки: «ПЗ» — повністю згоден, «З» — згоден, «Н» — не впевнений, «НЗ» — не згоден, «АНЗ» — абсолютно не згоден.

№ з/п Ствердження ПЗ З Н НЗ АНЗ
1 Мені подобається працювати в команді і сприймати виконану мною роботу як власний внесок у роботу всього колективу
2 Не варто йти на компроміси, беручи до уваги чиїсь особисті інтереси, якщо йдеться про цілі всього відділу
3 Мені подобається почуття емоційного піднесення, злету, яке я відчуваю, йдучи на ризик
4 Якщо співробітник не досягнув поставленої мети, то немає значення, скільки зусиль він витратив на виконання цієї роботи
5 Мені подобається, коли все навколо стабільне і передбачуване.
6 Мені подобається працювати з менеджерами, які завжди розумно пояснюють свої дії та рішення
7 Мені подобається робота, на якій на співробітників не чиниться значного тиску і вони самотужки формують свої стосунки переважно на неформальній основі

ПРИМІТКА. Ключі до тесту наведено в дод. 2.

2.4. РОЛЬОВА ГРА «Крокет з Алісою в країні чудес» [1, с. 16]

Мета: продемонструвати, як зміна рольової функції персоналу одночасно призводить до зміни його поведінки.

Персонажі гри. А. Молоток, яким користується Аліса, — це фламінго, що підводить голову й дивиться у протилежному напрямку тільки-но Аліса збирається вдарити по м’ячеві. Б. М’яч, у свою чергу, — це їжак, ще одне створіння із власним розумом. Не чекаючи, поки Аліса по ньому вдарить, їжак розгортається, схоплюється з місця й біжить в інший кінець подвір’я, де знову скручується в клубочок. В. Ворітця утворюють карткові солдати, якими командує Чирвова дама (Королева), що змінює структуру гри за власною примхою, вигукуючи накази солдатам-ворітцям, що раз у раз змінюють своє розташування на подвір’ї.

Сценарії гри. Перший. Як можна застосувати цю аналогію до вашого start-up? Кого в системі start-up можна вважати: Алісою (гравцем) — це директор start-up (капітан команди)? Чирвовою дамою (Королевою)?; їжаком (М’ячем)?; фламінго (Молотком)?; Ворітцями (крізь які має пройти м’яч)?

Другий. Тепер замініть Алісу (гравця). Якщо раніше ви уявляли її в ролі директора, то тепер зробіть її юристом start-up,

— можливо бізнесменом, що має намір надати кошти start-up для формування успішного бізнесу.

Як ця зміна вплине на інші елементи гри?

Хто або що тепер буде: Алісою (гравцем)?;Чирвовою дамою (Королевою); їжаком (М’ячем)?; фламінго (Молотком)?; Ворітцями (крізь які має пройти м’яч)?

Третій. Давайте знову змінимо Алісу. А що, як «Алісою» стане ваш маркетолог start-up?

Як ця зміна вплине на інші елементи гри?

Хто або що тепер буде: Алісою (гравцем)? Чирвовою дамою (Королевою); їжаком (М’ячем); фламінго (Молотком); Ворітцями (крізь які має пройти м’яч)?

Питання для обговорення

1. Чого ми навчилися з цієї вправи?

2. Яка мета цієї гри, кого можна вважати переможцем, залежно від того, хто бере на себе роль Аліси?

3. Як змінюється мета в кожному з різних сценаріїв? Як ви визначаєте виграш у кожній із цих ситуацій?

4. Чи правила (межі) змінюються залежно від того, хто є Алісою? Які відбуваються зміни у правилах?

5. Чи змінюється поле гри залежно від того, хто є Алісою? Поясніть, у чому полягають ці зміни.

6. Як ви можете пристосуватися до всіх цих змін? Чи змогли б ви вигадати таку виграшну ситуацію, в якій кожен був би щасливим?

Висновок. Результати виконання цієї гри дозволяють зробити банальний висновок: ніхто не може зіграти гру наодинці; бути готовими до всякої несподіванки — означає підготуватися до майбутнього.

2.5. ВПРАВА «Визначення моделі мотивації персоналу start-up»


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Стиль керівництва
Частина 2. Мотивація
ТЕМА 6. РОЗРОБКА БІЗНЕС-МОДЕЛІ START-UP
Шаблон бізнес-моделі
Концепція стратегії «блакитного океану»
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)