< Попередня  Змiст  Наступна >

Частина 2. Мотивація


Мотивація

— це процес спонукання працівників підприємств та організацій до спільних погоджених дій, які забезпечують досягнення загальної мети діяльності.

Яка мотивація спрацьовує краще? [Адаптовано автором: 3]

Ефективність будь-якого бізнесу істотно залежить від продуктивної праці персоналу. Не завжди працівники працюють з повною віддачею, тому перед будь-яким керівником стоїть завдання — розробити і використати таку мотивацію, якій працівник буде самовідданим та відповідальним. Фахівці виокремлюють кілька ефективних мотиваційних дій з боку керівництва, а саме :

Персональна похвала. Визнання заслуг дуже мотивує, тож керівникові варто визначити, для кого з працівників важлива персональна похвала, кому приємніше одержати визнання власних заслуг у присутності великої кількості людей, а кому достатньо розсилання по локальному чату. Для більшості працівників важливо, щоб їхні зусилля та старанність були зафіксовані й належно винагороджені.

Майбутня вигода. Відмінна мотивація, за умови якої працівники погоджуються самостійно навчатися впродовж якогось часу, щоб у майбутньому одержати відшкодування. Керівник при цьому отримує зацікавлених у розвитку працівників, які на більш кваліфікованому рівні виконують свою роботу. Підвищення зарплати та регулярний контроль – і працівник добровільно розвивається і вчиться.

Навчання. Можливість одержати безкоштовно потрібні знання мотивує, навіть половинна оплата вартості курсів, конференцій чи майстер-класу заохочує це робити. Іноді співробітник навчається, виходячи не стільки із власних інтересів, як з інтересів компанії, адже в будь-якому разі кваліфікований працівник завжди цінується.

Подарунок. Мотивує подарунок усьому колективу за гарну роботу, — наприклад, облаштування тренажерного залу, кімнати відпочинку, тенісний стіл, настільний футбол, часткова оплата вартості курсів або спортзалу, купівля дорогої техніки тощо. «А поговорити?» Можливість працівника поспілкуватись особисто з керівником будь-якого рівня так само, як і телефоном, є достатньою мотивацією. Адже можливість звернутися до будь-

якого співробітника у компанії по допомогу щодо розв’язування будь-якої проблеми або реалізації нових ідей є ознакою здорової атмосфери, відсутності непорушної ієрархії й завжди сприймається позитивно.

Увага. Елементарна увага до процесу роботи та її результатів, професійних проблем і особистих справ мотивує працівників та зменшує рівень бюрократизації в колективі. При цьому інформація про справи компанії від працівника хоча б частково використовується для покращення, тож має позитивні наслідки. «До останнього». Творчих особистостей мотивує аврал. Вони здатні затягувати з виконанням завдання до останнього, чекати, а потім, під тиском обставин, якісно виконують свою роботу.

Особистий приклад. Це чудова мотиваційна складова. Якщо керівник працює наполегливо і продуктивно, це мотивує за умови створення в колективі атмосфери взаєморозуміння й підтримки. Негативно впливає впливають на працездатність колективу відсутність дружньої атмосфери й поваги до керівництва.

Престиж. Для багатьох важливим є питання престижу самої посади. На якість роботи серйозно впливає той факт, що керівництво цінує персонально роботу кожного працівника і підрозділу в цілому. Також важливе неформальне декларування, а реальне підтвердження діями з боку керівництва. Досягнення повинні не тільки демонструватися, а й закріплюватися корпоративними цінностями.

Корпоративний сайт. У практиці західних компаній поширена практика розміщення оцінок діяльності працівників на корпоративному сайті. Проте українці не звикли до такої публічності і навряд чи будуть позитивно сприймати подібні речі. Занадто впливовим є фактор неадекватності та суб’єктивності.

Час. Існує певний обсяг роботи, певні завдання — працівник повинен виконати або знайти рішення, адже неважливо, як і коли він буде виконувати — головне, щоб роботу було виконано вчасно і якісно. Час, який залишається, працівник використовує на власний розсуд. Цікаво, що людей мотивує можливість не працювати. Однак, вирішивши надати працівникам час (вільний графік, додатковий вихідний, кава-брейк, відпустка тощо), слід обговорити з колективом важливість дотримання строків виконання завдань впродовж бізнес-часу, зважаючи на специфіку роботи й рівень взаєморозуміння.

Спонтанність. Незаплановані корпоративні зустрічі дуже мотивують на покращення якості роботи. Але це спрацьовує за умови гарного колективу і в короткостроковій перспективі.

Форс-мажори. Одним з нетривіальних способів ниніє дозвіл працівникам не приходити на роботу в разі форс-мажору — з причини певних особистих обставин тощо. І в цьому випадку гарний керівник має певну вигоду — щонайменше, нематеріальну Адже задоволені і лояльні до компанії працівники, які поважають керівника, працюють із вдячністю. А це забезпечує відповідне зростання прибутку.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Шаблон бізнес-моделі
Концепція стратегії «блакитного океану»
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ
ФАЙЛОВА СТРУКТУРА ТРЕНІНГУ Файл 1. Розробка бренда товару / послуги start-up ЧАС:
Модель «Колесо бренда»
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)