Posibniki.com.ua Менеджмент STАRT-UP: створення та функціонцування ТЕМА 6. РОЗРОБКА БІЗНЕС-МОДЕЛІ START-UP


< Попередня  Змiст  Наступна >

ТЕМА 6. РОЗРОБКА БІЗНЕС-МОДЕЛІ START-UP


Мета заняття — сформувати та закріпити компетенції розробки бізнес-моделі start-up та визначити доцільність її реалізації.

Після виконання тренінгових завдань студент повинен

А. ЗНАТИ:

• послідовність розробки бізнес-моделі start-up;

• описові характеристики структурних елементів бізнесмоделі;

• особливості формування стратегії «блакитного океану» для бізнес-моделі start-up;

Б. ВМІТИ:

• розробляти бізнес-модель компанії;

• виявити основні елементи бізнес-моделі;

• визначати взаємозв’язок бізнес-моделі і стратегії компанії;

• знаходити ринкові ніші формування бізнес-моделі start-up;

• оцінювати доцільність реалізації розробленої бізнес-моделі start-up.

ФАЙЛОВА СТРУКТУРА ТРЕНІНГУ Файл 1. Формування та аналіз бізнес-моделі ЧАС:

1 година ЦІЛІ:

1. Створити бізнес-модель start-up.

2. Визначити «блакитний океан» для бізнесу start-up.

3. Розробити бізнес-модель start-up та обґрунтувати доцільність її реалізації. ПЛАН:

1. Завдання «Розробка бізнес моделі за шаблоном».

2. Вправа «Коригування бізнес-моделі start-up».

3. Завдання «SWOT-аналіз сильних і слабких сторін кожного елементу бізнес-моделі start-up».

4. Кейс «Cirque du Soleil — шоу чи успішна бізнес-модель?».

5. Завдання «Раціоналізація бізнес-моделі start-up (концепція чотирьох дій).

6. Кейс «Шоколад до кави чи кава до шоколаду?»

7. Вправа «Персональна бізнес-модель». ОСНОВНІ ТЕРМІНИ: бізнес, бізнес-модель, структурні елементи бізнес-моделі, ресурси бізнес-моделі, пріоритети споживачів, ланцюжок поставок, інноваційна бізнес-модель, стратегія «блакитного океану». ДИСКУСІЙНІ ПИТАННЯ:

1. Що означає термін «ключові компетенції»?

2. Як пов’язані ключові компетенції start-up та пріоритети споживачів?

3. Які є підходи до формування бізнес-моделі start-up?

4. Чи існують розбіжності між інструментами формування бізнес-моделі традиційного підприємства та бізнес-моделі start-up?

5. Що означає термін «інноваційна бізнес-модель»? Які її ознаки?

6. Чому необхідно діагностувати зовнішнє середовище для формування бізнес-моделі?

7. Чи коригується бізнес-модель у процесі проходження етапів життєвого циклу start-up?

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ

Фахівці вважають, що нині саме життєздатна бізнес-модель є одним із ключових факторів успіху. Бізнес-модель — це сукупність структурних елементів компанії / організації, які використовуються для продукування цінності за рахунок ключових компетенцій суб’єкта господарювання, відмінних від конкурентів. Існує багато різновидів бізнес-моделей, але найприйнятнішою для інноваційних підприємств вважають оригінальну бізнесмодель, розроблену Олександром Остервальдом [3].

За О. Остервальдом, опис будь-якої моделі охоплює дев’ять блоків, які відображають логіку дій компанії, спрямованих на одержання прибутку, а саме: споживчі сегменти, ціннісні пропозиції, канали збуту, взаємовідносини із клієнтами, потоки надходження доходу, ключові ресурси, ключові види діяльності, ключові партнери, структура витрат [3, с. 23].

Отже, головне завдання тренінгового заняття — розробити бізнес-модель із використанням шаблону, запропонованого О. Остервальдом.

1.1. ЗАВДАННЯ «Розробка бізнес моделі за шаблоном»


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Концепція стратегії «блакитного океану»
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ
ФАЙЛОВА СТРУКТУРА ТРЕНІНГУ Файл 1. Розробка бренда товару / послуги start-up ЧАС:
Модель «Колесо бренда»
Файл 2. Бренд-менеджмент товару / послуги start-up ЧАС:
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)