Posibniki.com.ua Менеджмент Організація праці менеджера 11.5. Самоконтроль виконання запланованих досягнень


< Попередня  Змiст  Наступна >

11.5. Самоконтроль виконання запланованих досягнень


У суспільстві практично немає таких людей, щоб їх ніхто не контролював. Робітників контролює бригадир, бригадира — майстер, майстра — начальник цеху і т. д. Навіть президента великої акціонерної компанії контролюють — наглядова рада, ревізійна комісія, збори акціонерів.

Досвідчений менеджер не мусить спокійно чек ати, поки хтось почне контролювати його діяльність, виявляти помилки і недоліки. Однією з важливих умов ефективного управління є регулярний і суворий самоконтроль того, що фактично зроблено, і порівняння з тим, що на початку планувалось.

Рідко випадає так, що все заплановане на день, тиждень або місяць керівникові вдалося здійснит и у повному обсязі. Тут варто добре розібратися в причинах: це випадковий збіг, везіння чи, що найвірогідніше, занижений план дій.

Найчастіше намічене не вдається виконати в повному обсязі тому, що, по-перше, неможливо все точно спланувати, адже роботи дуже різноманітні, вони весь час змінюються, а сталих норм на це не має.

По-дру ге, багато зовнішніх перешкод, які відвертають увагу керівника, порушують заплановану послідовність його дій, а надолужувати прогаяне доводиться за рахунок вільного (не робочого) часу, а іноді взагалі неможливо.

83Ймовірна і третя вагома причина: невміння керівника суворо дотримуватися наміченого плану дій, захоплення дрібними, другорядними питаннями на шкоду головним завданням.

Щоб добиватися якомога більшої відповідності між фактичними результатами і планом, менеджер мусить привчити себе регулярно здійснювати самоаналіз і самоконтроль.

Процедуру самоконтролю виконання менеджером його посадових обов’язків рекоменду ється здійснювати за такою схемою:

1. Оцінювання ефективності роботи очолюваного структурного підрозділу.

2. З’ясування причин небажаних відхилень.

3. Виявлення міри впливу власних помилок або прорахунків.

4. Оцінювання виконання власного плану роботи на день (тиждень) та з’ясування причин відхилень.

5. Самокритичне оцінювання претензій (зауважень) з боку вищого керівництва, керівників інших підрозділів.

6. Оціню вання скарг і пропозицій від персоналу очолюваного підрозділу.

7. Оцінювання якості інформаційного забезпечення.

8. Підсумовування результатів самоконтролю та формування висновків.

Корисно вести записи фактичних затрат часу, потім їх порівнювати з плановими і в разі невідповідності з’ясовувати причини, щоб у подальшому вдосконалювати процес планування і напраць овувати методи раціональнішого використання робочого часу. Можливо доведеться частину другорядних робіт делегувати своїм підлеглим, удосконалити свій стиль роботи, поліпшити розпорядок дня. ?

Питання для самоконтролю

1. Розкрити сутність делегування повноважень.

2. Чим обумовлена необхідність делегування повноважень?

3. Які переваги керівникові дає правильне делегування повноважень?

4. Як делегування повноважень відбивається на роботі підлеглих?

5. Розкрийте послідовність дій керівника щодо організації делегування повноважень.

84

6. Яких помилок не варто припускатись керівникові у процесі делегування повноважень?

7. Яке значення має контроль за діяльністю підлеглих?

8. Дайте характеристику основних видів контролю: запобіжного, поточного та підсумкового.

9. Яке значення має звітність виконавців і керівників структурних підрозділів?

10. Якими засобами доцільно стимулювати самостійність і відповідальність підлеглих у рамках делегуванн я повноважень?

11. Що собою являє планування особистої праці менеджерів?

12. Назвіть основні об’єкти планування в діяльності менеджера.

13. Яким вимогам має відповідати план роботи менеджера?

14. Які існують можливості стандартизації (типізації) планів роботи менеджерів?

15. За якою схемою керівникові доцільно здійснювати самоконтроль виконання запланованих дій (заходів)?

Одна стара правда на світі буває: хто не посіяв, той не збирає.

Л 12

Д І

Українське прислів’я

З

О

Р


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
12.2. Вимоги до якості управлінських рішень
12.3. Технологія підготовки рішень
12.4. Організація виконання рішень і звітність виконавців
СЛУЖБОВЕ СПІЛКУВАННЯ МЕНЕДЖЕРА
13.3. Спілкування менеджера з підлеглими
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)