< Попередня  Змiст  Наступна >

Модель С. Салопа


Рис. 8.5. Модель кругового міста С. Салопа

Ставка транспортного тарифу становить t і відбиває прихильність торговій марці. Граничні витрати фірм однакові й постійні становлять с, покупці рівномірно розподілені уздовж окружності, мають однакові переваги. де L — кількість домогосподарств;

Продавець має функцію витрат С= F+cQ, де С=ТС — сукупні витрати, F=FC — постійні витрати, с=МС — граничні витрати, ATC=F/Q+c –чим більша кількість покупців, тим менше середні витрати магазина.

Загальні транспортні витрати дорівнюють добутку чисельності домогосподарств на середню вартість поїздки до магазину і назад: витрати, с=МС — граничні витрати, ATC=F/Q+c –чим більша кількість покупців, тим менше середні витрати магазина.

Загальні транспортні витрати дорівнюють добутку чисельності домогосподарств на середню вартість поїздки до магазину і назад: N t LС t

2 = ,

Продавець має функцію витрат С= F+cQ, де С=ТС — сукупні витрати, F=FC — постійні витрати, с=МС — граничні витрати, ATC=F/Q+c –чим більша кількість покупців, тим менше середні витрати магазина.

Загальні транспортні витрати дорівнюють добутку чисельності домогосподарств на середню вартість поїздки до магазину і назад: N t LС t

2 = ,

С t +C g NFLcС g += , t — ставка транспортного тарифу; N2 — середня відстань покупця до магазину та назад.

Функція транспортних витрат є спадною, це пояснюється тим, що при збільшенні кількості магазинів відстань між ними скорочується (рис. 8.6). NN *

С t +C g

С g

С t

С

Рис. 8.6. Функції транспортних витрат та витрат на закупівлю товару в моделі кругового міста

Загальні витрати магазинів С g , залежать від загальної суми постійних витрат магазинів і змінних витрат, пов’язаних із покупками всіх домогосподарств міста: NFLcС g += , де Lс — загальна сума змінних витрат покупців міста; NF — загальна сума постійних витрат всіх магазинів.

Мінімальна величина суми транспортних витрат і витрат на закупівлю товарів дозволяє визначити оптимальну кількість магазинів (N * ) у короткостроковому періоді.

Аналітично оптимальну кількість магазинів (N * ) при їх фіксованому розташуванні можна знайти прирівнявши перші похідні функцій транспортних витрат і витрат на закупівлю товару по N:

F N tL =

2* )(2 , F N tL =

2* )(2 ,

звідси

На рис. 8.7 показано фрагмент моделі кругового міста у лінійному вигляді. Якщо продавців на ринку мало і вони розташовані досить далеко один від одного, то цінова конкуренція між продавцями стає неможливою. Також, як і в моделі Хотеллінга, в цьому випадку можливим є виникнення мертвих зон, наявність яких означає незайняті ринкові ніші (рис. 8.7, а). Якщо продавці розташовані досить близько один від одного і максимальна готовність покупців сплачувати за товар дозволяє продавцям отримувати економічний прибуток, то в довгостроковому періоді вхід на ринок нових продавців зумовить виникнення зон цінової конкуренції (рис. 8.7, б). б

На рис. 8.7 показано фрагмент моделі кругового міста у лінійному вигляді. Якщо продавців на ринку мало і вони розташовані досить далеко один від одного, то цінова конкуренція між продавцями стає неможливою. Також, як і в моделі Хотеллінга, в цьому випадку можливим є виникнення мертвих зон, наявність яких означає незайняті ринкові ніші (рис. 8.7, а). Якщо продавці розташовані досить близько один від одного і максимальна готовність покупців сплачувати за товар дозволяє продавцям отримувати економічний прибуток, то в довгостроковому періоді вхід на ринок нових продавців зумовить виникнення зон цінової конкуренції (рис. 8.7, б). б

Рис. 8.7. Розташування продавців у моделі С. Салопа: наявність а — мертвих зон; б — зон цінової конкуренції Попит на н, встано. 8.8 пока двох його конкурентів: зліва магазин В на відстані ) ( N ? і справа магазин С на відстані ) ( N . .

Рис. 8.7. Розташування продавців у моделі С. Салопа: наявність а — мертвих зон; б — зон цінової конкуренції Попит на н, встано. 8.8 пока двох його конкурентів: зліва магазин В на відстані ) ( N ? і справа магазин С на відстані ) ( N . .

Розглянемо як формується коло клієнтів магазину. послуги магазинів буде залежати від співвідношення цівлених магазинами. Розглянемо це на прикладі. На рисзано розташування магазину, позначеного точкою А, та

Рис. 8.8. Попит на послуги магазина (модель кругового міста)

< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Модель горизонтальної диференціації продукту Ланкастера
Вертикальна диференціація продукту: модель Дж. Саттона
8.3. Реклама як фактор диференціації продукту: інтенсивність, вибір оптимального рівня витрат
Реклама в умовах монополії: модель Дорфмана — Штайнера
Реклама в умовах олігополії
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)