Posibniki.com.ua Банківська справа Безпека банківської діяльності Розділ 8 ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ БАНКУ


< Попередня  Змiст  Наступна >

Розділ 8 ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ БАНКУ


8.1. Інформаційний ресурс банку і його характеристики.

8.2. Інформаційно-аналітична робота в банку.

8.3. Інформаційне супроводження діяльності банку.

8.4. Спеціальні інформаційні операції та комерційна розвідка в діяльності банків.

Резюме

Терміни і поняття

Питання для перевірки знань

Завдання для індивідуальної роботи

Література для поглибленого вивчення

Вивчивши матеріал цього розділу, ви будете знати: призначення та основні види інформаційного забезпечення діяльності банку; зміст інформаційного ресурсу банку, шляхи його формування та використання; організацію інформаційно-аналітичної роботи в банку, об’єкти та джерела інформації для забезпечення діяльності банку; основи проведення спеціальних інформаційних операцій та заходів комерційної розвідки в діяльності банку; способи збору інформації для забезпечення заходів безпеки банку, а також уміти: у ролі спеціаліста-аналітика банківського підрозділу збирати та обробляти інформацію, готувати необхідні інформаційні документи; грамотно використовувати інформаційні ресурси банків для забезпечення його діяльності; ефективно працювати з доступними банківському працівникові джерелами інформації, формувати з них необхідні знання для якісного виконання своїх посадових обов’язків.

Нинішню епоху без сумніву можна назвати інформаційною. Сьогодні інформація стала найдорожчим і найбільш ліквідним товаром, який дає змогу отримувати величезні прибутки тим суб’єктам, які вирвалися вперед в інформаційних перегонах. Для повнішого розуміння особливостей цих інформаційних перегонів у сьогоднішньому вимірі необхідно звернути увагу на появу і швидкий розвиток нової парадигми управління ? менед жмент, заснований предусім на знаннях. Сучасна ситуація в підприємництві характеризується ускладненням комерційних схем, умов укладання угод, використанням складних комплексних продуктів, посиленням конкуренції суб’єктів ринку.

Особливо це стосується ринку фінансових послуг. Сучасні банки стали потужними акціонерними структурами зі складною господарською структурою та управлінськими зв’язками.

Фінансові потоки, рух капіталів, управління рес урсами і персоналом стає все більш складним завданням, що пов’язано із зростанням обсягів звітності і документообороту, збільшенням швидкості інформаційних потоків, які з використанням сучасних інформаційних технологій потребують найвищого рівня управління банківською діяльністю. Якраз потреба в такому рівні управління і формує головну проблему сьогодення в управлінській діяльності.

За сучасних умов ор гани управління потребують не просто знань, а конкретних і об’єктивних знань. Простого інформування вже недостатньо. Жоден з органів управління сьогодні не в змозі вести самостійно обробку всього масиву інформації, який надходить до нього, вибирати необхідні йому знання. Більше того, органи управління, як правило, не є компетентними в технологіях обробки інформації. До того ж, упр авлінська діяльність потребує все більшої децентралізації, залишаючи за центральними органами лише стратегічні рішення. Потоки інформації, які надходять до них мають бути скороченими і поділеними з урахуванням проміжних ланок, яким має бути делеговане право управління поточною діяльністю банку. а це, у свою чергу, потребуватиме і розподілу в інформаційному забезпе ченні. Для забезпечення стратегічного управління діяльністю банку його центральні органи мають отримувати інформацію переважно прогностичного характеру, яка дає змогу оцінити варіанти рішень, планів, сценаріїв розвитку банку, реалізації майбутніх проектів, а також відстежувати тенденції змін на ринку банківських послуг.

Водночас проміжні ланки управління мають отримати інформацію, що характеризує сучасну ситуацію в банку, стан його діяльності, у тому числі і по окремих напрямах. Безумовно, ефективним такий підхід до управління діяльністю будь-якого суб’єкта, у тому числі і банку, буде за умов потужного інформаційного забезпечення. Сучасне підприємство, банк не може ефективно розв иватися, не здійснюючи інформаційного забезпечення своєї діяльності. Сьогодні головним у бізнес-процесі стає не сам капітал, а знання про те, куди його треба вкласти, щоб гарантовано отримати прибуток. Тобто сучасна ситуація в бізнес-діяльності обумовлює кілька висновків:

• для забезпечення ефективної діяльності і розвитку підприємництва поряд з фінансовими, матеріальними, кадровими конче потрібні ще й інформаційні ресурси;

• формуванням таких ресурсів мають займатися досить компетентні фахівці, професіонали в галузі інформаційних технологій і аналітичної роботи;

• робота, пов’язана з формуванням зазначених ресурсів має складати на підприємстві, у банку окремий вид їхньої діяльності. Водночас інформаційний ресурс є важливою компонентою їх економіки, важливою складовою виробничої та комерційної діяльності.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
8.2. Інформаційно-аналітична робота в банку
8.3. Інформаційне супроводження діяльності банку
8.4. Спеціальні інформаційні операції та комерційна розвідка в діяльності банків
Розділ 9 ЕКОНОМІЧНА БЕЗПЕКА БАНКУ
9.2. Захист матеріальних ресурсів банку
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)