< Попередня  Змiст  Наступна >

5.2. Гарантії депутата ради


43Гарантії депутата місцевої ради можна поділити на групи:

1) гарантії, пов’язані із забезпеченням здійснення повноважень депутата місцевої ради: ? вільні виступи на засіданнях ради та її органів (відповідальність настає за образу чи наклеп); ? сприяння з боку ради та її органів у діяльності депутата шляхом створення ві дповідних умов, забезпечення депутатів документами, довідково-інформаційними та іншими матеріалами, необхідними для ефективного здійснення депутатських повноважень, організації вивчення депутатами місцевих рад законодавства, досвіду роботи рад; ? на час виконання депутатських повноважень депутату місцевої ради надається відстрочка від призову на строкову військову чи альтернативну (невійськову) слу жбу. У зв’язку з депутатською діяльністю депутат місцевої ради також звільняється від проходження навчальних зборів;

2) гарантії, пов’язані із здійсненням депутатом трудових обов’язків: ? звільнення депутата від виконання виробничих або службових обов’язків на час сесії чи засідання постійної комісії місцевої ради, а також для здійснення де путатських повноважень в інших передбачених законом випадках з відшкодуванням середнього заробітку та інших витрат, пов’язаних з депутатською діяльністю, за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету; ? спеціальний порядок звільнення депутата з роботи чи навчального закладу, визначений законодавством; ? збереження за депутатом попередньої роботи (посади), а за її відс утності — іншої рівноцінної роботи (посади) на тому самому або, за згодою депутата, на іншому підприємстві, в установі, організації тощо;

3) соціальні гарантії: ? безплатний проїзд на залізничному, автомобільному та водному транспорті незалежно від форм власності, а також на всіх видах міського пасажирського транспорту (за винятком таксі).

44РОЗДІЛ 6

Виконавчі органи місцевого самоврядування

6.1. Правове становище виконавчих органів сільської, селищної, міської, районної у місті ради.

6.2. Повноваження виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті ради.

6.1. Правове становище виконавчих органів сільської, селищної, міської, районної у місті ради

Стаття 140 Конституції України визначає, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Виконавчі органи рад — це органи, які відповідно до Конституції України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» створюються сільськими, селищ ними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами на період діяльності ради відповідного скликання для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених законами. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади — також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Виконавчими органами сільської, селищної, міської, районної у місті ради є:

— виконавчий комітет ради;

— відділи;

— управління;

— інші виконавчі органи.

45Відділи, управління та інші виконавчі органи сільської, селищної, міської, районної в місті ради створюються радою в межах, затверджених нею, структури і штатів для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад. Відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх ут ворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті ради. Керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються на посаду і звільняються з посади сільським, селищним, міським головою, головою районної в місті ради одноособово, а у випадках, передбачених законом, — за погодженням з ві дповідними органами виконавчої влади.

На пленарних засіданнях міських рад (міст з районним поділом) вирішуються питання визначення обсягу та меж повноважень, які здійснюють виконавчі органи районних у містах рад в інтересах територіальних громад районів у містах.

Виконавчий орган ради може не створюватися у сільських радах, що представляють територіальні гро мади з кількістю населення до 500 мешканців. Про це приймається відповідне рішення сільської ради, при цьому функції виконавчого органу ради (крім розпорядження земельними та природними ресурсами) одноособово здійснює сільський голова.

У виконавчих органах місцевого самоврядування не допускається створення і діяльності організаційних структур політичних партій.

Виконавчий комітет сільської, селищної, міськ ої ради утворюється у складі:

— сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради — голови відповідної ради, який очолює виконавчий комітет;

— заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради;

— керуючого справами виконавчого комітету;

— керівників відділів, управлінь, інших виконавчих органів ради;

— секретаря відповідної ради;

— інших ос іб (представників трудових колективів, громадських організацій, політичних партій).

До складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради не можуть входити депутати відповідної ради, крім секретаря ради. Кількісний склад виконавчого комітету визначається самостійно відповідною радою, а його персональ

46ний склад затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної в місті ради — за пропозицією голови відповідної ради.

Сільська, селищна, міська рада може прийняти рішення про розмежування повноважень між її виконавчим комітетом, відділами, управліннями, іншими виконавчими органами ради та сільським, селищним, міським головою в межах повноважень, наданих ци м Законом виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.

Формою роботи виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради є його засідання, які скликаються, відповідно, сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті ради), а в разі його відсутності чи неможливості здійснення ним цієї функції — заступником сільського, се лищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради (районної у місті ради — заступником голови ради) в міру необхідності, але не рідше одного разу на місяць, і є правомочними, якщо в них бере участь більше половини від загального складу виконавчого комітету.

Відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підз вітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті ради та здійснюють свою діяльність на підставі законів України і положень про відділи, управління та інші виконавчі органи ради, затверджуються відповідною радою.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Правовий статус сільського, селищного, міського голови
7.2. Дострокове припинення повн оважень сільського, селищного, міського голови
8.2. Повноваження секретаря ради
9.2. Повноваження, що делегуються місцевим державним адміністраціям
Матеріальна та фінансова основа місцевого самоврядування
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)