Posibniki.com.ua Право Правові основи місцевого самоврядування Матеріальна та фінансова основа місцевого самоврядування


< Попередня  Змiст  Наступна >

Матеріальна та фінансова основа місцевого самоврядування


10.1. Матеріальна та фінансова основа місцевого самоврядування.

10.2. Місцевий бюджет.

10.3. Позабюджетні та вільні бюджетні кошти.

10.4. Особливості бюджету м. Києва.

10.5. Спільна власність територіальних громад.

10.6. Порядок передачі державного майна у комунальну власність.

10.1. Матеріальна та фінансова основа місцевого самоврядування

Одним із принципів місцевого самоврядування в Україні є здійснення його на базі правової, організаційної та матеріальнофінансової самостійності в межах повноважень, визначених законом.

Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування є: ? рухоме й нерухоме майно; ? доходи місцевих бюджетів; ? позабюджетні цільові кошти (у то му числі валютні); ? інші кошти; ? земля; ? природні ресурси; ? підприємства, установи та організації комунальної власності; ? комунальні банки; ? комунальні страхові товариства; ? комунальні пенсійні фонди; ? частка в майні підприємств; ? житловий фонд; ? нежитлові приміщення;

66? заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров’я, науки, соціального обслуговування; ? інше майно; ? майнові права; ? рухомі та нерухомі об’єкти, визначені відповідно до закону як об’єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження; ? об’єкти спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, р айонів у містах, що перебувають в управлінні районних та обласних рад.

Підстави для набуття права комунальної власності: ? передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб’єктами права власності, а також майнових прав; ? створення майна органами місцевого самоврядування; ? придбання майна органами місцевого самоврядування.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних гро мад мають право здійснювати правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об’єктами права комунальної власності, а саме: ? можуть передавати об’єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам; ? здавати їх в оренду; ? продавати і ку пувати; ? використовувати як заставу; ? вирішувати питання їхнього відчуження в порядку та на умовах, визначених відповідною радою; ? визначати в угодах умови використання та фінансування об’єктів, що приватизуються та передаються у користування й оренду.

Сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради мають право: ? вносити проп озиції про передачу або продаж у комунальну власність відповідних територіальних громад підприємств, установ і організацій, їх структурних підрозділів та інших об’єктів, що належать до державної та інших форм власності, якщо вони мають важливе значення для забезпечення комунальнопобутових і соціально-культурних потреб територіальних громад; ? на перева жне придбання в комунальну власність приміщень, споруд, інших об’єктів, розташованих на відповідній території, якщо вони можуть бути використані для забезпечення ко

67? мати об’єкти комунальної власності за межами відповідних адміністративно-територіальних одиниць.

Рада або за її рішенням інші органи місцевого самоврядування відповідно до законодавства можуть випускати місцеві позики, лотереї та цінні папери, отримувати позички з інших бюджетів на покриття тимчасових касових розривів з їх пога шенням до кінця бюджетного року, а також отримувати кредити в банківських установах.

Органи місцевого самоврядування можуть у межах законодавства створювати комунальні банки та інші фінансово-кредитні установи, виступати гарантами кредитів підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміщувати належні їм кошти в банках інших су б’єктів права власності, отримувати відсотки від їх доходів відповідно до закону із зарахуванням їх до доходної частини відповідного місцевого бюджету.

Об’єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб’єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідно го рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

Від імені та в інтересах територіальних громад права суб’єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Сільська, селищна, міська, районна в місті (у разі її створення) рада може наділяти частиною своїх повноважень органи самоорганізації населення, передавати їм відп овідні кошти, а також матеріально-технічні та інші ресурси, необхідні для здійснення цих повноважень, здійснює контроль за їх виконанням.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
10.4. Особливості бюджету м. Києва
10.6. Порядок передачі державного майна у комунальну власність
Місцевий референдум
11.3. Порядок проведення місцевого референдуму
11.4. Консультативний референдум
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)