Posibniki.com.ua Право Правові основи місцевого самоврядування 11.3. Порядок проведення місцевого референдуму


< Попередня  Змiст  Наступна >

11.3. Порядок проведення місцевого референдуму


Стадії проведення референдуму:

1. Призначення референдумів.

2. Утворення ініціативних груп референдумів.

3. Реєстрація ініціативних груп.

4. Прийняття рішення з питання проведення референдуму.

5. Створення дільниць для голосування.

6. Створення комісій з референдуму та їх функціонування.

7. Організація голосування.

8. Прове дення голосування.

9. Підрахунок голосів.

10. Встановлення результатів референдуму. Повторні референдуми.

11. Опублікування і введення в дію рішень, прийнятих референдумом.

Сільська, селищна, міська районна, районна у містах рада може призначити місцевий референдум на вимогу депутатів, що становлять не менше половини від загального складу відповідної ради, або на вим огу, підписану однією десятою частиною громадян України, які постійно проживають на території відповідної адміністративнотериторіальної одиниці і мають право брати участь у референдумі.

Для проведення голосування та підрахунку голосів під час проведення референдумів територія сільських, селищних, міських, районних, районних у містах рад ділиться на дільниці для голосування. У військових частинах дільниці для голос ування утворюються відповідними сільськими, селищними, міськими районними, районними у містах радами чи їх головами за поданням командирів частин або військових з’єднань.

Дільниці для голосування утворюються не пізніше як за 20 днів до місцевого референдуму. Дільниці для голосування утворю

80ються з кількістю від 20 до 3000 громадян, які мають право брати участь у референдумі, а в необхідних випадках — з меншою або більшою кількістю громадян.

Дільнична комісія з референдуму утворюється у складі 5

—19 членів районними, районними в містах, сільськими, селищними, міськими радами або їх головами не пізніше як за 15 днів до місцевого референдуму. У необхідних випа дках за рішенням відповідної ради або її голови кількісний склад дільничної комісії з референдуму може бути збільшено чи зменшено.

Для підготовки та проведення місцевого референдуму в межах адміністративно-територіальних одиниць, де він проводиться, утворюються комісії:

— обласні, районні, міські, районні у містах, селищні, сільські комісії з референдуму;

— дільничні комісії з референдуму.

Предста вники до складу дільничної комісії з референдуму висуваються місцевими органами політичних партій, масових рухів, громадських організацій або їх виконавчими органами, трудовими колективами або їх радами, колективами професійнотехнічних, середніх спеціальних і вищих навчальних закладів, громадськими селищними, сільськими, вуличними, квартальними, дільничними, домовими комітетами, зборами гро мадян за місцем проживання і військовослужбовців по військових частинах.

У трудових колективах, колективах професійно-технічних, середніх спеціальних і вищих навчальних закладів чисельністю понад 200 чоловік висування представників до складу дільничної комісії з референдуму може проводитися на зборах колективів цехів, відділів, дільниць, бригад та інших підрозділів, якщо в цих підрозділах нарахову ється не менше 20 осіб.

Голова, заступники голови та секретар дільничної комісії з референдуму обираються на її першому засіданні.

Засідання комісії з референдуму є правомочними, якщо в них бере участь не менше двох третин складу комісії. Рішення комісії приймаються відкритим голосуванням більшістю голосів від загального складу комісії. Члени комісії, не зго дні з її рішенням, мають право висловити окрему думку, яка в письмовій формі додається до протоколу засідання з референдуму.

До списку громадян, які мають право брати участь у референдумі, включаються всі громадяни України, які досягли до дня або в день референдуму 18 років і проживають на момент складання списку на тери торії даної дільниці для голосування. Громадянин може бути включений у список громадян, які мають

81право брати участь у референдумі, лише на одній дільниці для голосування.

Зміст і форма бюлетенів для голосування при проведенні місцевого референдуму встановлюються відповідно сільськими, селищними, міськими, районними у містах обласними, районними радами. Бюлетені для голосування вручаються дільничним комісіям з референдуму не пізніше як за десять днів до місцевого референдуму.

Голос ування має проводитися у спеціально відведених приміщеннях, у яких мають бути обладнані в достатній кількості кабіни або кімнати для таємного голосування, визначені місця видачі бюлетенів і встановлені скриньки для голосування.

Відповідальність за організацію голосування, забезпечення таємниці волевиявлення громадян, обладнання приміщень і підтримання в них необхідного порядк у несе дільнична комісія з референдуму.

Кожний громадянин, який бере участь у референдумі, голосує особисто; голосування за інших осіб не допускається.

Підрахунок голосів на дільниці для голосування проводиться дільничною комісією з референдуму.

Дільнична комісія з референдуму за списком громадян, які мають право брати участь у референдумі, встановлює загальну кількість гр омадян на дільниці, а також кількість громадян, які одержали бюлетені і передали закриті конверти. На підставі бюлетенів, що були у скриньках і конвертах, комісія встановлює: ? загальну кількість громадян, які взяли участь у голосуванні; ? кількість громадян, які голосували за схвалення винесеного на референдум проекту рішення; ? кількість громадян, які голос ували проти його схвалення; ? кількість бюлетенів, визнаних недійсними.

Недійсними визнаються бюлетені: ? невстановленого зразка; ? які не містять точно висловленого рішення громадян.

Якщо виникають сумніви у дійсності бюлетеня, питання вирішується дільничною комісією з референдуму шляхом голосування.

Результати підрахунку голосів розглядаються на засіданні дільничної комісії з референдуму і заносяться до протоко лу. У разі проведення одночасно двох або кількох референдумів протокол по кожному з них складається окремо. Протокол підписується головою, заступником голови, секретарем і членами комісії та негайно надсилається до відповідної районної, міської, районної в місті, селищної, сільської комісії з референдуму.

82Під час проведення місцевого референдуму в межах території області, району, міста, району в місті, селища, села результати референдуму встановлюються і заносяться до протоколу на засіданні відповідної комісії з референдуму.

Протокол з результатами підрахунку голосів або результатами референдуму підписується головою, заступниками голови, секретарем і членами відповідної комісії з референдуму.

Відповідна комісія з р еферендуму може визнати результати референдуму недійсними через допущені в ході голосування або під час підрахунку голосів порушення закону.

Проект рішення вважається ухваленим громадянами, якщо за нього було подано більшість голосів громадян від числа тих, хто взяв участь у референдумі.

Референдум визнається таким, що не відбувся, якщо в ньому взяло участь ме нше половини громадян, внесених у списки для голосування.

Повідомлення про результати референдуму публікуються відповідною комісією не пізніше як на десятий день після референдуму. У повідомленні вказуються: загальна кількість громадян, які мають право брати участь у референдумі; кількість громадян, які взяли участь у голосуванні; кількість громадян, які голосували за схва лення винесеного на референдум проекту закону, рішення, і кількість громадян, які голосували проти його схвалення; кількість недійсних бюлетенів.

На засіданнях комісій з референдуму при підрахунку голосів і визначенні результатів голосування мають право бути присутніми представники, повноваження яких засвідчуються письмовим дорученням або посвідченням.

Якщо під час проведення місцевого референдуму було допущено гр убі порушення закону, відповідна місцева рада у 15денний строк може призначити повторний місцевий референдум.

У такому випадку може бути прийнято рішення про утворення комісій з референдуму в новому складі.

Рішення, прийняті референдумом, обнародуються в установленому законодавством України порядку опублікування правових актів місцевих рад і вв одяться в дію з моменту їх опублікування, якщо у самому законі, рішенні не визначено інший строк.

Датою прийняття рішення вважається день проведення референдуму.

Зміна або скасування рішень, прийнятих референдумом, проводиться також референдумом.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
12.3. Порядок проведення місцевих виборів
12.4. Види порушень виборчого законодавства посадовими особами та громадянами
Особливості здійснення місцевого самоврядування у м. Києві
13.2. Особливості правового статусу Київського міського голови
Гарантії місцевого самоврядування
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)