Posibniki.com.ua Право Правові основи місцевого самоврядування 13.2. Особливості правового статусу Київського міського голови


< Попередня  Змiст  Наступна >

13.2. Особливості правового статусу Київського міського голови


Повноваження, що покладаються на Київського міського голову, передбачаються як Законом України «Про місцеве самоврядування в Украї ні» так і Законом України «Про столицю

України — місто-герой Київ».

Стаття 17 Закону України «Про столицю України — містогерой Київ» регламентує додаткові повноваження Київського міського голови. Наявність додаткових повноважень Київського міського голови обумовлена тим, що перша посадова особа місцевого самоврядування Києва очолює орган, на який покладається здійснення столич них функцій. До додаткових повноважень належать:

1) участь у підготовці проектів законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, відповідних програм, що стосуються міста Києва;

2) участь у вирішенні питань щодо проведення у місті заходів загальнодержавного та міжнародного характеру;

3) участь у засіданнях Ка бінету Міністрів України з правом дорадчого голосу при розгляді питань, що стосуються столиці

України — Києва;

4) внесення на розгляд Президента України, Кабінету Міністрів України проектів відповідних нормативно-правових актів та інших пропозицій з питань, що стосуються Києва як столиці

України;

975) участь у вирішенні питань щодо розміщення у місті Києві державних органів, представництв інших держав та міжнародних організацій, а також у протокольних заходах, що стосуються міста Києва;

6) внесення до відповідних органів виконавчої влади пропозицій щодо передачі до сфери управління Київської міської ради, передачі або продажу у комунальну влас ність територіальної громади міста чи районів у Києві підприємств, організацій, установ, їх структурних підрозділів та інших об’єктів, що належать до державної або інших форм власності, а також часток (акцій, паїв), що належать державі в акціонерних товариствах, розташованих на території міста Києва, якщо вони мають важливе значення для з абезпечення виконання Києвом столичних функцій;

7) надання згоди на призначення та звільнення керівників підприємств та міських органів виконавчої влади подвійного підпорядкування;

8) погодження питання щодо створення, перепрофілювання або ліквідації підприємств та організацій загальнодержавного значення, розташованих на території міста Києва;

9) одержання інформації щодо діяльності всіх підприємств, установ та організацій на території міста, незалежно від їх підпорядкування і форм власності, в частині, що стосується життєдіяльності Києва, та впливає на виконання містом столичних функцій.

13.3. Матеріальна основа місцевого самоврядування у Києві

Матеріальну та фінансову основу місцевого самоврядування в місті Києві складає рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, ін ші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності громади міста або перебувають у її управлінні.

Основні принципи, порядок формування та використання матеріальної і фінансової бази місцевого самоврядування, повноваження відповідних органів у цій сфері в місті Києві визначаються Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про столицю України — місто-герой Київ» та іншими законами України.

13.4. Особливості взаємодії органів місцевого самоврядування у Києві з іншими органами влади, підприємствами, установами та організаціями

98Взаємовідносини органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади Києва з центральними органами державної влади, представництвами іноземних держав і міжнародних організацій, підприємствами, установами, організаціями, об’єднаннями громадян будуються на договірній та податковій основах і регулюються За конами України «Про місцеве самоврядування в

Україні», «Про столицю України — місто-герой Київ», «Про місцеві державні адміністрації» та іншими законами України.

Органи місцевого самоврядування та органи виконавчої влади

Києва і Київської області будують свої взаємовідносини на договірних, компенсаційних та інших, визначених чинним законодавством, засадах.

Органи місцевого самовряду вання та органи виконавчої влади міста Києва в межах своєї компетенції, встановленої законодавством України, забезпечують:

1) виділення земельних ділянок, будинків, споруд і нежилих приміщень київським обласним органам виконавчої влади і місцевого самоврядування Київської області, місцем знаходження яких в установленому порядку визначено місто Київ, а також підприємствам, установам і служба м, що забезпечують їх функціонування;

2) участь органів виконавчої влади та місцевого самоврядування області в розробленні та реалізації спільних проектів, цільових програм розвитку, заходів з охорони довкілля, планів використання трудових ресурсів, будівництва автомобільних шляхів, систем зв’язку, об’єктів інженерно-комунального призначення тощо;

3) сприяння органами місцевого самоврядування та органа ми виконавчої влади Київської області здійсненню містом Києвом функцій столиці України, що відбувається шляхом участі у: ? розробленні та реалізації цільових програм розвитку міста

Києва, дія яких поширюється на територію Київської області; ? будівництві, реконструкції й утриманні на території Київської області об’єктів, необхідних для здійснення Києвом столичних ф ункцій; ? утриманні і розвитку систем зв’язку, державних автомобільних шляхів загального користування та інших транспортних сис

99? вирішенні питань щодо розширення меж Києва, якщо це необхідно для здійснення містом столичних функцій; ? розвитку об’єктів соціально-культурного та комунального призначення на території Київської області, необхідних для потреб Києва і Київської області; ? забезпе ченні міста продовольством; ? забезпеченні дотримання режиму приміської зони; ? проведенні спільних природоохоронних заходів у місті Києві та Київській області; ? вирішенні інших питань, передбачених законодавством.

Витрати бюджету Київської області, пов’язані із сприянням у здійсненні містом Києвом столичних функцій, компенсуються з Державного бюджету України. Розрахунки з органами місцевої влади Киї вської області щодо витрат, пов’язаних з виконанням

Києвом столичних функцій, проводяться за рахунок коштів, виділених з Державного бюджету України місту Києву на виконання цих функцій.

РОЗДІЛ 14


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
14.2. Акти та законні вимоги органів і посадових осіб місцевого самоврядування
16.2. Взаємовідносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, що належать до комунальної власності
Термінологічний словник
Європейська Хартія місцевого самоврядування
Хартія Конгресу місцевих і регіональних влад Європи (КМРВЄ)
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)