Posibniki.com.ua Право Правові основи місцевого самоврядування Хартія Конгресу місцевих і регіональних влад Європи (КМРВЄ)


< Попередня  Змiст  Наступна >

Хартія Конгресу місцевих і регіональних влад Європи (КМРВЄ)


Ухвалена Комітетом міністрів 14 січня 1994 року на

506-х зборах заступників міністрів

Стаття 1

Цілі КМРВЄ визначені у Статті 2 Статутної резолюції (94)3 «Про заснування Конгресу місцевих і регіональних влад Європи».

Стаття 2

1. КМРВЄ складається з представників, які повинні бути обрані з-поміж тих, хто обіймає виборну посаду в місцевих чи регіональних владах, або осіб, які безпосередньо підпорядковані виборному місцевому чи регіональному органу.

2. Членство в КМРВЄ делегації кожної держави-члена має бути таким, щоб забезпечувалось: а. збалансоване за географічним розпо ділом представництво представників з територій держав-членів; б. пропорційне представництво різних видів місцевих та регіональних влад держав-членів; в. пропорційне представництво різних політичних сил органів місцевих та регіональних влад держав-членів; г. пропорційне представництво жінок і чоловіків з органів місцевих та регіональних влад держав-членів.

3. Кожна держава-член має право на таку кількість місць в

КМРВЄ, як у вона має в Парламентській асамблеї Ради Європи.

Кожна держава-член може надсилати таку саму кількість заступників, скільки вона має представників. Заступники можуть бути членами палат, маючи однакові з представниками повноваження.

4. Регламент і процедура щодо порядку вибору представників до КМРВЄ в однако вій мірі застосовуються і для вибору заступників.

5. Представники та заступники надсилаються на період двох регулярних сесій КМРВЄ і виконують свої функції до часу відкриття наступної за цим сесії. У випадку смерті або відмови

представника чи заступника, або через втрату ними повноважень, про які йшла мова у викладеному вище параграфі 1, відбувається заміщення на термін до закінчення мандата попередника, у відповідності з тими самими регламентом і процедурою.

Стаття 3

1. Представники та заступники призначаються до КМРВЄ згідно з офіційною процедурою, яка існує в кожній державі — члені Ради Європи і є властивою саме для цієї держави. Кожний уряд повідомляє Генерального Секретаря Ради Європи про таку процедуру. Ця процедура має бути схвалена КМРВЄ згідно з принципами, які визначені в йог о внутрішніх процедурних правилах.

2. Кожна держава-член, повідомляючи Генерального Секретаря про склад делегації, визначає тих представників та заступників, хто буде членом Палати місцевих влад, та тих, хто буде членом Палати регіональних влад.

Стаття 4

1. Міжнародні асоціації місцевих та регіональних влад, які мають консультативний статус при Раді Європи, мають також статус спостерігачів при КМРВЄ. Інші організації можуть, на їхнє прохання, одержати статус спостерігача при КМРВЄ, якщо таке рішення прийме постійна комісія або одна з палат відповідно до внутрішніх процедурних правил.

2. КМРВЄ може надавати стату с «спеціального гостя», зважаючи на прохання делегацій місцевих та регіональних влад європейських країн, які не є членами Ради Європи за умови, якщо ці делегації мають такий статус в Парламентській асамблеї Ради Європи. Бюро КМРВЄ надає кожній делегації, яка має статус «спеціального гостя», таку саму кількість місць, яку ця де легація має в Парламентській асамблеї. Надання повноважень делегаціям, які мають статус «спеціального гостя», здійснюється згідно з критеріями, викладеними в статтях 2 і 3.

3. Спостерігачі та члени делегацій, про яких згадується в параграфі 2, беруть участь у засіданнях КМРВЄ та його палат з правом виступу, після дозволу на це Президента, але без прав а голосу. Інші умови участі в постійній комісії та робочих групах визначаються внутрішніми процедурними правилами КМРВЄ.

Стаття 5

1. КМРВЄ збирається на регулярні сесії один раз на рік. Регулярні сесії відбуваються в приміщенні штаб-квартири Ради Європи, якщо немає іншого рішення, прийнятого як спільна угода між

КМРВЄ або його постійною комісією та Комітетом міністрів.

2. Сесії кожної з двох палат передують та/або відбуваються відразу після сесії КМРВЄ. За пропозицією бю ро КМРВЄ кожна з палат може проводити інші сесії за попередньою домовленістю з Комітетом міністрів.

Стаття 6

1. КМРВЄ організовує свою роботу через роботу обох палат:

Палати місцевих влад і Палати регіональних влад. Кожна палата складається з такої кількості місць, яке є в її розпорядженні у самому Конгресі.

2. Кожна палата обирає своє бюро, яке складається з президента палати і шести членів, дотримуючись, за можливості, пропорційного ге ографічного представництва держав-членів. Жодна держава-член не може мати більше одного представника в бюро кожної з палат.

Стаття 7

1. Завдання постійної комісії — забезпечувати послідовність у роботі КМРВЄ та в міжсесійний період діяти від його імені. Комісія повинна, зокрема, брати участь в різних напрямах міжурядової діяльності Ради Європи.

2. До складу постійної комісії входять по два представники від кожної національної делегації. В число цих представників мають входити члени бюро КМ

РВЄ. Держави, які мають представників лише в одній з палат, мають в постійній комісії тільки одне місце.

Стаття 8

1. Два бюро разом складають бюро КМРВЄ, яке відповідає за підготовку пленарної сесії КМРВЄ і координацію роботи обох палат; йдеться, зокрема, про розподіл питань між обома палатами, підготовку бюджету та розподіл бюджетних ресурсів.

2. Головою бюро КМРВЄ є Президент конгресу, однак він не має права голосу на бюро.

Стаття 9

1. Після розподілу питань між двома палатами згідно статті 8, бюро палати, якій доручено підготовку питання, може створювати спеціальні (аd hос) робочі групи з обмеженою кількістю членів (максимум — одинадцять); ця група отримує спеціальні повноваження (підготовка доповіді, організація конференції, участь у програмі співробітництва або в спеціальній міжурядовій діяльності Ради Європи). Організація ро боти спеціальних робочих груп визначається внутрішніми процедурними правилами.

2. Якщо питання належить до компетенції обох палат, бюро КМРВЄ може спільно з обома палатами утворити змішану робочу групу.

3. КМРВЄ та обидві його палати відповідно до положень, що визначаються їхніми внутрішніми процедурними правилами, можуть надавати консультації представникам міжнародних асоціацій місцевих та рег іональних влад, про яких зазначено в статті 4, а також представникам національних асоціацій місцевих та регіональних влад, яких визначають національні делегації. Витрати за участь у таких консультаціях відноситься на рахунок цих організацій або асоціацій.

Стаття 10

1. Всі рекомендації та звернення, які адресовані Комітету міністрів та/або Парламентській асамблеї, так само як і резолюції, які адресуються всім місцевим та регіональним владам, приймаються під час пленарного засідання КМРВЄ або ж постійною комісією.

2. Якщо ж одне з питань оцінюється Бюро КМРВЄ як таке, що належить до виня ткової компетенції однієї з палат, то: а. адресовані Комітету міністрів та/або Парламентській асамблеї рекомендації та звернення у цьому питанні приймаються постійною комісією; якщо в цьому існує необхідність, то отримується думка другої палати, але вже без детального вивчення; б. резолюції з цього питання, адресовані всім місцевим та регіональним владам, які представляє ця палата, приймаються постійною комісією без детального вивчення.

Стаття 11

Умови, за яких Комітет міністрів Ради Європи та Парламентська асамблея Ради Європи можуть бути колективно представлені під час засідань КМРВЄ або однієї з його палат, а також умови, за яких окремі представники Комітету міністрів та Парламентської асамблеї можуть брати слово для виступу під час роботи конгресу чи однієї з його па лат, визначаються Комітетом міністрів після консультацій з КМРВЄ та вносяться в розпорядок роботи конгресу.

Стаття 12

1. КМРВЄ та кожна з палат приймають внутрішні процедурні правила. У цих правилах фіксується: а. кворум; б. питання відносно права голосу та необхідної більшості при голосуванні — під цим мається на увазі, що рекомендації та звернення, адресовані Комітету міністрів та Парламентській асамблеї Ради Європи, приймаються більшістю в дві третини від кількості члені в, які є присутніми і беруть участь у голосуванні; в. процедура виборів президента, віце-президента та інших членів бюро; г. процедура визначення розпорядку дня і оповіщення делегатів про цей розпорядок; д. організація роботи у спеціальних (аd hос) групах.

2. Крім того, внутрішні процедурні правила КМРВЄ визначають терміни та спосіб затвер дження представників та їхніх заступників і процедуру визначення їхніх повноважень, з посиланням, зокрема, на статті 2 та 6 цієї Хартії.

Стаття 13

1. Конгрес обирає свого президента із числа членів кожної з палат на альтернативній основі, чергуючи представників від кожної з палат. Мандат президента дійсний на час двох регулярних сесій.

2. Кожна палата КМРВЄ обирає з числа своїх членів свого президента, який наділяється повноваженнями президента на термін двох регулярних сесій.

Стаття 14

Служби секретаріату КМРВЄ знаходяться на забезпеченні Генерального Секретаря Ради Європи


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Європейська рамкова конвенція про транскордонне співробітництво між територіальними общинами або властями
РЕКОМЕНДАЦІЇ № R(95)19 КОМІТЕТУ МІНІСТРІВ ДЕРЖАВАМЧЛЕНАМ ЩОДО ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ПРИНЦИПІВ СУБСИДІАРНОСТІ
Термінологічний словник
16.2. Взаємовідносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, що належать до комунальної власності
14.2. Акти та законні вимоги органів і посадових осіб місцевого самоврядування
Гарантії місцевого самоврядування
13.2. Особливості правового статусу Київського міського голови
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)