Posibniki.com.ua Право Правові основи місцевого самоврядування РЕКОМЕНДАЦІЇ № R(95)19 КОМІТЕТУ МІНІСТРІВ ДЕРЖАВАМЧЛЕНАМ ЩОДО ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ПРИНЦИПІВ СУБСИДІАРНОСТІ


< Попередня  Змiст  

РЕКОМЕНДАЦІЇ № R(95)19 КОМІТЕТУ МІНІСТРІВ ДЕРЖАВАМЧЛЕНАМ ЩОДО ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ПРИНЦИПІВ СУБСИДІАРНОСТІ


Прийнято Комітетом Міністрів 12 жовтня 1995 року на зустрічі заступників міністрів

Комітет Міністрів, враховуючи Статтю 15.b Статуту Ради Європи.

Вважаючи, що мета Ради Європи досягти зростання єдності між державами-членами задля гарантування та реалізації їх власних ідеалів і принципів та для прискорення їх економічного та соціального прогресу;

Враховуючи принципи, підкреслені Європейською Хартією місцевого самоврядування, Стаття 4, параграф 3, які визначають, що «муніципальні функції, як правило, здійснюються, пер еважно тими властями, які мають найтісніший контакт з громадянином.

Наділяючи тією чи іншою функцією інший орган, необхідно враховувати обсяг і характер завдання, а також досягнення ефективності та економії»;

Вважаючи, що це положення встановлює перші критерії, яким треба слідувати в запровадженні принципів субсидіарності в міжнародному законодавстві;

Вважаючи, що дотримання принципів су бсидіарності в законодавчих системах держав-членів в їх подвійному вимірі, як критеріїв розподілу влади між різними рівнями управління та спрямування її здійснення, може тільки сприяти кращому дотриманню принципів Європейської Хартії місцевого самоврядування;

Вважаючи, що ясне визначення в діючому національному законодавстві філософії субсидіарності, яка відда є перевагу здійсненню влади на найближчому до громадянина рівні, особливо стосується держав-членів Ради Європи, які мають федеральний устрій;

Вважаючи, що дотримання принципів субсидіарності в діючому законодавстві держав-членів повинно супроводжуватись свіжим поглядом на ситуацію, який враховує кількість рівнів

управління та шлях співпраці (організація стосунків, розподіл влади, відповідальності та ресурсів);

Констатуючи, що принципи субсидіарності мають бути впроваджені разом з іншими принципами організації та управління в державі, такими як принципи узгодженості та єдності у дотриманні політики благополуччя громадян, координації та територіальної єдності;

Вважаючи, що ефективне виконання все зростаючих та комплексних за вдань регіональних та місцевих властей означає забезпечення адекватних людських та фінансових ресурсів, які у деяких випадках можливі тільки в організаціях широкого масштабу (територіальні влади або міжмуніципальні структури співробітництва);

Беручи до уваги, що з причини нерівності умов в наявності ресурсів не всі місцеві власті відповідного рівня спроможні викону вати відповідне управління, і що для подолання цих перешкод має бути прийнятий прагматичний та гнучкий підхід;

Вважаючи потребу не тільки ввести в дію принципи субсидіарності, але і сприяти їх застосуванню;

Підтверджуючи: ? по суті політичну природу місцевого самоврядування, яке має більше залучати громадян до участі в управління громадськими справами і тому має бути доручене обраним властям; ? що місцеве самоврядування потребує найбільш чіткого розподілу повноважень відповідно здійснюваної політики, та передбачає, що власті, яким доручена ця влада, мають людські, законодавчі та фінансові ресурси для здійснення її; ? що захист фінансово слабких місцевих властей потребує введення фінансового вирівнювання, яке залежить від обставин та рівня фінансової незалежності місцевих та регіональних властей, може залучати вертикальне вирівнювання (з центрального уряду) та/або горизонтальне (між місцевими властями).

Рекомендує урядам держав-членів: а. з метою розподілу повноважень:

— визначити у відповідному законодавстві приналежність повноважень кожного рівня влад и, додатково до загальних компетенцій та повноважень;

— впровадити принципи організації влади, які урівноважують повноваження з можливостями (ресурси, розмір, географічне розташування тощо) місцевих та регіональних властей;

— прийняти експериментальні законодавчі та адміністративні межі для цього (наприклад можливість місцевих властей віддати деякі повноваження на більш високий рівень, або навпаки мож-ливість для відповідних властей — як правило в середніх та ве-ликих містах — здійснювати владу, що належить різним рівням місцевих та регіональних властей; створення одноразового або багатофункціонального міжмуніципального органу; диференціа-ція відповідальності місцевих та регіональних властей у відпові-дності з їх розмірами та іншими характеристиками);

— ввести, де це не існує, постійний механізм залучення міс-цевих та регіональних властей у будь-який новий перерозподіл повноважень, наприклад, формалізуючи контакти між централь-ною владою та асоціаціями місцевих та регіональних влад, та в федеральних державах між урядами федеральних утворень та згаданими асоціаціями;
b. з метою виконання влади, в тих випадках, коли влада роз-дрібнена між різними рівнями, які мають бути скорочені до міні-муму, розвинути, якщо необхідно, систему програмних контрак-тів на здійснення відповідних завдань, встановлюючи спеціальну роль та відповідальність кожного рівня включаючи пункти про збереження місцевого самоврядування та оцінки узгодженості з цими принципами;
с. з метою прискорення впровадження принципів субсидіар-ності встановити законодавчі процедури та механізми, де їх нема, для сприяння імплементації принципів субсидіарності та для ви-рішення всіляких можливих пов’язаних з цим проблем;
d. застосовувати всі ці запровадження не тільки до стосунків між центральною та місцевою владою, але також і до стосунків між регіональними властями — у федеральних державах між урядами федеральних утворень — та місцевими властями, та за-галом між всіма рівнями влади.

< Попередня  Змiст  
Iншi роздiли:
Концепція Програми законодавчого забезпечення розвитку місцевого самоврядування
Хартія Конгресу місцевих і регіональних влад Європи (КМРВЄ)
Європейська Хартія місцевого самоврядування
Термінологічний словник
16.2. Взаємовідносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, що належать до комунальної власності
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)