Posibniki.com.ua Право Правові основи місцевого самоврядування 8.2. Повноваження секретаря ради


< Попередня  Змiст  Наступна >

8.2. Повноваження секретаря ради


59Секретар сільської, селищної, міської ради обирається на посаду і звільняється з посади за пропозицією сільського, селищного, міського голови.

Секретар сільської, селищної, міської ради є посадовою особою в органах місцевого самоврядування і працює в раді на постійній основі.

Повноваження секретаря сільської, селищної, міської ради регламентуються статтею 50

Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», згідно з якою секретар сільської, селищної, міської ради:

1) скликає сесії ради у випадках, передбачених законом;

2) повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради;

3) веде засіда ння ради та підписує її рішення у випадках, передбачених законом;

4) організує підготовку сесій ради, питань, що вносяться на розгляд ради;

5) забезпечує своєчасне доведення рішень ради до виконавців і населення, організує контроль за їх виконанням;

6) за дорученням сільського, селищного, міського голови координує діяльність постійних та інших комісій ради, дає їм дор учення, сприяє організації виконання їх рекомендацій;

7) сприяє депутатам ради у здійсненні їхніх повноважень;

8) організує за дорученням ради відповідно до законодавства здійснення заходів, пов’язаних з підготовкою та проведенням референдумів і виборів до органів державної влади та місцевого самоврядування;

9) забезпечує зберігання у відповідних органах мі сцевого самоврядування офіційних документів, пов’язаних з місцевим самоврядуванням відповідної територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку;

10) вирішує за дорученням сільського, селищного, міського голови або відповідної ради інші питання, пов’язані з діяльністю ради та її органів;

11) за ріше нням ради одночасно може здійснювати повноваження секретаря виконавчого комітету відповідної ради;

12) за посадою входить до складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради.

Повноваження секретаря сільської, селищної, міської ради можуть бути достроково припинені за рішенням відповідної ради.

60РОЗДІЛ 9

Правове положення районних та обласних рад і голів районних та обласних рад

9.1. Правове становище районних та обласних рад.

9.2. Повноваження, що делегуються місцевим державним адміністраціям.

9.3. Правовий статус голів районних та обласних рад і заступників голів районних та обласних рад.

9.1. Правове становище районних та обласних рад

Районні та обласні ради складаються з депутатів, які обираються населенням відповідної території на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Районна, обласна рада вважається правомочною за умови обрання не менше як двох третин депутатів від загального складу ради та обирається т ерміном на чотири роки.

У разі якщо до ради обрано менше двох третин її складу, до обрання необхідної кількості депутатів продовжує здійснювати повноваження рада попереднього скликання.

У разі дострокового припинення повноважень деяких депутатів, унаслідок чого до складу ради входить менше ніж дві третини депутатів, до обрання необхідної кількості депутатів так а рада вважається правомочною за наявності більше половини депутатів від загального складу ради.

Районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Першу сесію районної, обласної ради скликає і веде голова відповідної територіальної виборчої комісії. Наступні сесії районн ої, обласної ради скликаються головою відповідної ради.

61У разі немотивованої відмови районної, обласної ради або неможливості скликати сесію районної, обласної ради сесія скликається заступником голови відповідної ради.

Сесія скликається у випадках:

1) відповідно до доручення районної, обласної ради;

2) якщо голова районної, обласної ради без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передба чених законодавством;

3) якщо сесія не скликається головою районної, обласної ради у строки, передбачені законом.

Сесія районної, обласної ради повинна бути також скликана за пропозицією не менше як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.

Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися голо вою районної, обласної ради, постійними комісіями, депутатами, головою місцевої державної адміністрації, загальними зборами громадян.

Протоколи сесій районної, обласної ради, прийняті нею рішення підписуються головою відповідної ради, у разі його відсутності — відповідно, заступником голови районної, обласної ради, а у випадках, передбачених законодавством, — депутатом ради, який за дорученням де путатів головував на її засіданні.

Стаття 57 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачає можливість створення президії (колегії) районної, обласної ради, яка діє на підставі Положення про неї, що затверджується відповідною радою.

Президія (колегія) ради є дорадчим органом ради, який попередньо готує узгоджені пропозиції і рекомендації з питан ь, що передбачається внести на розгляд ради, та може приймати рішення, які мають дорадчий характер.

До складу президії (колегії) ради входять голова ради, його заступник, голови постійних комісій ради, уповноважені представники депутатських груп і фракцій.

Виконавчий апарат ради утворюється відповідною радою і здійснює організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-те хнічне забезпечення діяльності ради, її органів, депутатів, сприяє здійсненню відповідною радою взаємодії і зв’язків з територіальними громадами, місцевими органами виконавчої влади, органами та посадовими особами місцевого самоврядування. Структура і чисельність, витрати на утримання виконавчо

62го апарату ради встановлюються радою за поданням її голови.

Очолює апарат голова ради.

Стаття 34 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» регламентує, що делегування районними, обласними радами повноважень місцевим державним адміністраціям супроводжується передачею фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення. Місцеві державні адміністрації підзвітні та підк онтрольні відповідним радам у частині делегованих повноважень.

Голови районних, обласних державних адміністрацій мають право дорадчого голосу на засіданнях, відповідно, районних, обласних рад.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Матеріальна та фінансова основа місцевого самоврядування
10.2. Місцевий бюджет
10.4. Особливості бюджету м. Києва
10.6. Порядок передачі державного майна у комунальну власність
Місцевий референдум
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)