Posibniki.com.ua Право Правові основи місцевого самоврядування Правовий статус сільського, селищного, міського голови


< Попередня  Змiст  Наступна >

Правовий статус сільського, селищного, міського голови


7.1. Правовий статус сільського, селищного, міського голови.

7.2. Дострокове припинення повноважень сільського, селищного, міського голови.

7.1. Правовий статус сільського, селищного, міського голови

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади, відповідно, села (добровільного об’єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста.

Сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною гро мадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування терміном на чотири роки в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі.

Сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на грома дських засадах (крім викладацької, наукової та творчої роботи у позаробочий час), займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток.

На сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.

Сільський, селищний, міський голова:

1) забезпечує здійснення у межах на даних законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;

532) очолює виконавчий комітет відповідної ради, головує на його засіданнях та на засіданнях ради;

3) організує в межах, визначених законодавством, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету;

4) підписує рішення ради та її виконавчого комітету;

5) вносить на розгляд ради пропозицію щодо кандидатури на посаду секретаря ради;

6) вносить на розгля д ради пропозиції про кількісний і персональний склад виконавчого комітету відповідної ради;

7) вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури і штатів виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету;

8) здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету;

9) скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денн ий сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради;

10) забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюд жет і звіти про їх виконання;

11) призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад;

12) скликає загальні збори громадян за місцем проживання;

13) забезпечує виконання рішень місцевого референдуму, відповідної ради, її вико навчого комітету;

14) є розпорядником бюджетних, позабюджетних цільових (зокрема валютних) коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою;

15) представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм вла сності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства;

16) звертається до суду щодо визнання незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження ради і її органів;

5417) укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виняткової компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради;

18) веде особистий прийом громадян;

19) забезпечує на відповідній території дотримання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об’єдна нь;

20) здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів;

21) видає розпорядження у межах своїх повноважень;

22) у разі незгоди з рішенням виконавчого комітету ради може зупинити дію цього рішення своїм розпоря дженням та внести це питання на розгляд відповідної ради.

Сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень, при їх здійсненні він є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним — перед відповідною радою.

Обов’язком сільського, селищного, міського голови є звітування про св ою роботу перед територіальною громадою на відкритій зустрічі з громадянами не рідше одного разу на рік. На вимогу не менше половини депутатів відповідної ради сільський, селищний, міський голова зобов’язаний прозвітувати перед радою про роботу виконавчих органів ради у будь-який, визначений ними, термін.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
8.2. Повноваження секретаря ради
9.2. Повноваження, що делегуються місцевим державним адміністраціям
Матеріальна та фінансова основа місцевого самоврядування
10.2. Місцевий бюджет
10.4. Особливості бюджету м. Києва
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)