< Попередня  Змiст  Наступна >

Індекс Лінда


1 Y Y I L =.(2.8)%100

1 Y Y I L =.(2.8)

2

1

Ця статистична модель була запропонована й розроблена італійським статистиком, соціологом, демографом і економістом Коррадо Джині (1884—1965) і опублікована в 1912 р. у праці «Варіативність і мінливість ознаки».

У випадку m = 3 індекс Лінда визначається середнім арифметичним двох співвідношень: співвідношенням між часткою найбільшої фірми і арифметичною середньою часткою другою і третьої за розміром фірм і співвідношення між арифметичною середньою часткою двох найбільших фірм і частки третьої за розміром фірми, тобто

У випадку m = 3 індекс Лінда визначається середнім арифметичним двох співвідношень: співвідношенням між часткою найбільшої фірми і арифметичною середньою часткою другою і третьої за розміром фірм і співвідношення між арифметичною середньою часткою двох найбільших фірм і частки третьої за розміром фірми, тобто %100

2/)(

2/)(2

1

3

21

32

1 ? ? ? ? ? ? + + + = Y YY YY Y I L .(2.9) %100

2/)(

2/)(2

1

3

21

32

1 ? ? ? ? ? ? + + + = Y YY YY Y I L .(2.9) %100

2/)(

2/)(2

1

3

21

32

1 ? ? ? ? ? ? + + + = Y YY YY Y I L .(2.9) %100

2/)(

2/)(2

1

3

21

32

1 ? ? ? ? ? ? + + + = Y YY YY Y I L .(2.9)

У табл. 2.5 представлено результати розрахунків індексу Лінда для однієї, двох і трьох найбільших фірм галузей. Як бачимо, структура ринків є неоднорідною, проте більшість з представлених ринків характеризуються високим рівнем концентрації та домінуючим положенням однієї або двох лідируючих фірм.

Таблиця 2.5 ІНДЕКСИ ЛІНДА (I L1 –I L3 ) ДЕЯКИХ РИНКІВ УКРАЇНИ ЗА КЛАСАМИ ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Клас економічної діяльності I L1 I L2 I L3
Синтетичні барвники 1353,3 1276,2 2428, 3
Виробництво калійних добрив 758,3 1322,8 5510,4
Виробництво газу 405,4 878,4  
Виробництво шин 353,2    
Виробництво парфум 199,6 177,5 281,9
Виробництво пива 178,9 163,1 326,6
Волокна та хімічні нитки 153,1 466,2 1001,1
Виробництво мінеральної води 151,0 143,1 307,5
Виробництво маргарину 134,9 150,9 336,0
Виробництво цукру 134,5 106,1 187,2
Виробництво картонної тари 128,9 499,4 1754,3
Виробництво тютюну 118,9 122,6 205,9
Виробництво шампанського 105,3 108,2 245,2
Виробництво мазуту 101,7 103,5 207,3

Концентрація виробників є важливою для визначення ринкової структури, проте цього не достатньо для визначення можливості виробника впливати на ринкову ціну. Лише за умови значних бар’єрів входу концентрація виробників може забезпечити здатність виробників встановлювати ціну, яка забезпечить високий економічний прибуток.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Коефіцієнт співвідношення ціни бренда до власного капіталу
ТЕМА 3 РИНКОВІ БАР’ЄРИ
3.1. Економічна природа і сутність ринкових бар’єрів, причини та наслідки їх виникнення
Сутність та класифікація бар’єрів входу на галузевий ринок
3.2. Характеристика бар’єрів входу на галузевий ринок та способи їх подолання
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)