Posibniki.com.ua Маркетинг Маркетингове ціноутворення 1.2. Запитання і тести для самоконтролю


< Попередня  Змiст  Наступна >

1.2. Запитання і тести для самоконтролю


Перевірте рівень засвоєння теоретичного матеріалу теми, відповідаючи на такі запитання:

1. Дайте визначення і розкрийте сутність ціни як економічної категорії.

2. Поясність значення ціни як інструменту впливу на обсяги збуту: а) при масовому виробництві стандартизованих, однорідних товарів; б) сучасних висококонкурентних ринках із великим асортиментом диференційованих товарів.

3. На які показники діяльності підприємства впливає ціна?

4. Поясність вплив ціни на: а) обсяг збуту товару; б) дохід підприємства; в) на прибуток підприємства; г) частку ринку підприємства.

5. У чому полягає комплексність ціни як економічної категорії?

6. Які завдання вирішує цінова політика підприємства?

7. Закон вартості та його функції.

8. Поняття «попит», «пропозиція».

9. Сутність закону попиту і пропозиції. Поясність значення ціни для ринкового успіху підприємства.

10. Які інструменти підприємство може використовувати для впливу на прибуток?

11. Що показують «функція попиту» і «функція витрат»?

12. Що покладено в основу класичного економічного підходу до ціноутворення?

13. Назвіть основні складові ціни відповідно до класичного підходу до ціноутворення.

14. Які недоліки ціноутворення, що базується виключно на витратах, виявляються на сучасних висококонкурентних ринках із широким асортиментом товарних альтернатив?

15. З яких послідовних етапів складається процес управління цінами? Розкрийте кожен із них.

16. Що є ринковою, або рівноважною, ціною товару?

17. Як впливає зростання ціни на товар на попит і пропозицію товару?

18. Наведіть приклади товарів-субститутів (взаємозамінних товарів) і товарівкомплементів (взаємодоповнювальних товарів).

19. Поясність ринковий механізм установлення рівноважної ціни.

20. Поясність поняття «ринок продавця» і «ринок покупця». Який із цих типів характеризує сьогодні більшість товарних ринків?

21. Чи може орієнтація продавця лише на витрати вважатись оптимальним підходом до ціноутворення за сучасних умов? Аргументуйте відповідь.

22. На чому базується маркетингове ціноутворення?

23. У чому полягає принципова відмінність маркетингового підходу до визначення ціни товару від класичної теорії цін?

24. Назвіть і поясність основні специфічні особливості маркетингового ціноутворення.

25. Що визначають як «магічний трикутник» цінової політики підприємства?

26. Які важелі може задіяти держава для здійснення правового регулювання ціноутворення?

27. Які є правові обмеження управління ціноутворенням в Україні та інших країнах?

28. Чим відрізняється прямий вплив держави на ціни від опосередкованого.

29. У чому полягає відмінність фіксованих цін від регульованих?

30. Наведіть приклади прямого (директивного) державного регулювання у сфері ціноутворення.

31. Наведіть приклади непрямого (економічного) державного регулювання у сфері ціноутворення.

32. Які основні законодавчі і нормативні документи утворюють нормативно-правову базу у сфері ціноутворення в Україні?

33. Назвіть основні непрямі податки у складі ціни та поясніть їх сутність.

34. Поясніть процедуру нарахування і сплати ПДВ в Україні.

35. Які ставки ПДВ діють в Україні на даний час?

36. Поясніть процедуру нарахування і сплати акцизного податку в Україні.

37. Які групи товарів входять до переліку підакцизних товарів в Україні?

38. Поясність, що таке адвалорні, специфічні та змішані ставки акцизного податку.

39. Охарактеризуйте ціну як елемент комплексу маркетингу, порівнюючи її при цьому з іншими інструментами маркетингу.

40. Чим зумовлена важливість цінових рішень у маркетингу?

41. У чому полягає стратегічна роль ціни для підприємства?

42. Які чинники внутрішнього і зовнішнього середовищ підприємства впливають на цінові рішення?

43. Які психологічні ефекти ціни, що частково суперечать економічній раціональності, слід враховувати при розробці цінових рішень?

44. Що таке феномени порогових і якірних цін?

45. Поясніть ефект сприйняття якості залежно від ціни товару.

46. Поясніть, чому виробнику товарів споживчого попиту в процесі ціноутворення варто враховувати ефекти Сноба і Веблена.

47. Назвіть найпоширеніші причини того, що багато цінових ініціатив виявляються неефективними за сучасних умов.

48. На яких трьох рівнях зазвичай формується ціна певного товару? Дайте розгорнуту відповідь.

49. Що розуміють під процесом управління цінами?

50. Як змінювалось значення ціни як інструменту, що впливає на попит на товар, впродовж ХХ ст. і на початку ХХІ століття?

51. Які тенденції у сфері ціноутворення спостерігаються останніми десятиліттями? З чим це пов’язано?

52. Що означає «ринковий механізм ціноутворення»?

Тести

1. Ціна — це: а) необхідна умова існування підприємства; б) грошовий вираз вартості товару; в) еквівалентний вираз вартості товару.

2. До структури оптової ціни входять такі елементи: а) оптова ціна підприємства-виробника і податки; б) виробничі витрати, податки і прибуток; в) оптова (відпускна) ціна виробника, постачальницько-збутова надбавка і торговельна націнка.

3. Місце і роль роздрібних цін у ціноутворенні: а) економічний орієнтир при виробництві товарів і послуг; б) виявляє різницю між необхідністю і корисністю; в) створює рівновагу попиту і пропозиції.

4. В класичному, економічному підході до ціноутворення компанія при встановленні ціни орієнтується перш за все на: а) власні виробничі витрати; б) власні виробничо-збутові витрати; в) ціни конкурентів; г) купівельну спроможність покупців; д) граничний прибуток.

5. До собівартості товару входять; а) витрати на виробництво товару; б) витрати на виробництво і збут товару; в) витрати на виробництво і збут товару плюс прибуток; г) витрати на виробництво і збут товару та непрямі податки.

6. Мікроекономічна теорія ціни виходила з того, що ціна товару: а) має виконувати функцію стимулювання розвитку виробництва; б) має забезпечувати соціальну стабільність у суспільстві; в) є єдиною змінною, яка може впливати на обсяг збуту товару; г) має орієнтуватись на ціну рівноваги.

7. Маркетинговий підхід до ціноутворення є: а) прозорішим; б) менш справедливим порівняно з економічним підходом; в) складнішим за економічний, але ефективнішим; г) альтернативою економічному підходу, але лише на зрілих ринках.

8. В Україні до непрямих податків, які входять (можуть входити) до складу роздрібної ціни, відносяться: а) податок на прибуток; б) єдиний податок; в) податок на додану вартість; г) акцизний податок.

9. Держава може впливати на процес ціноутворення через встановлення: а) фіксованих цін; б) регульованих цін; в) правил гри на ринку; г) усі відповіді правильні; д) правильної відповіді немає.

10 Відповідно до Закону «Про ціни і ціноутворення» (ст. 6) в Україні використовуються: а) вільні ціни і тарифи; б) державні фіксовані ціни і тарифи; в) регульовані ціни і тарифи; г) договірні ціни і тарифи.

11. Платниками ПДВ є: а) підприємства всіх форм власності; б) фізичні особи, що займаються підприємницькою діяльністю, обсяг оподатковуваних операцій яких протягом останніх 12-ти календарних місяців сукупно перевищував 400 тис. грн (без урахування ПДВ);

в) фізичні особи, що займаються підприємницькою діяльністю, обсяг оподатковуваних операцій яких протягом останніх 12-ти календарних місяців сукупно перевищував 400 тис. грн (без урахування ПДВ); г) відповіді «а» і «б»; д) відповіді «а» і «в».

12. В Україні процедури нарахування і сплати ПДВ визначаються нормами: а) Закону України «Про нарахування і сплату ПДВ»; б) Податкового кодексу України; в) Господарського кодексу України; г) відповіді «а» і «б».

13. В Україні перелік підакцизних товарів, а також процедури нарахування і сплати акцизного податку містить: а) Закон України «Про акцизний податок»; б) Податковий кодекс України; в) Господарський кодекс України; г) відповіді «а» і «б».

14. Адвалорні ставки акцизного податку встановлюються: а) у процентах до бази оподаткування (оподатковуваного обороту), яка має грошовий вираз; б) у грошовому виразі до одиниці об’єкта оподаткування, тобто у твердих сумах з одиниці виміру ваги, об’єму, кількості або іншого натурального показника; в) відповіді «а» і «б» одночасно.

15. Специфічні ставки акцизного податку встановлюються: а) у процентах до бази оподаткування (оподатковуваного обороту), яка має грошовий вираз; б) у грошовому виразі до одиниці об’єкта оподаткування, тобто у твердих сумах з одиниці виміру ваги, об’єму, кількості або іншого натурального показника; в) відповіді «а» і «б» одночасно.

16. Змішані ставки акцизного податку встановлюються: а) у процентах до бази оподаткування (оподатковуваного обороту), яка має грошовий вираз; б) у грошовому виразі до одиниці об’єкта оподаткування, тобто у твердих сумах з одиниці виміру ваги, об’єму, кількості або іншого натурального показника; в) відповіді «а» і «б» одночасно.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
1.5. Практичні завдання та ситуаційні вправи
Тема 2 КЛАСИФІКАЦІЯ ТА СТРУКТУРА ЦІН
2.2. Запитання і тести для самоконтролю
2.3. Задачі для самостійного розв’язання
2.4. Приклади розв’язання задач
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)