< Попередня  Змiст  Наступна >

Терміни і поняття


Абсолютні переваги за витратами

Бар’єри виходу

Бар’єри входу

Вертикальна інтеграція

Вертикальні обмеження

Відносні переваги за витратами

Диверсифікація діяльності

Диференціація продукту

Ефект досвіду

Нестратегічні бар’єри входу

Стратегічні бар’єри входу

Франчайзинг

Завдання для самоперевірки

1. Дайте визначення ринкових бар’єрів входу. Які види вхідних бар’єрів вам відомі?

2. Перелічіть нестратегічні бар’єри входу на ринок і прокоментуйте їхній вплив на рівень монопольної влади фірм на галузевому ринку.

3. Охарактеризуйте стратегічні бар’єри входу на галузевий ринок і покажіть, яким чином вони впливають на поведінку ринкових операторів.

4. У чому полягають абсолютні та відносні переваги за витратами? Назвіть приклади володіння абсолютними і відносними перевагами за витратами вітчизняними підприємствами та визначіть джерела їх виникнення.

5. У чому полягає сутність позитивної віддачі від масштабу та ефекту досвіду? Охарактеризуйте відомі вам показники і методи визначення рівня даних ринкових бар’єрів входу.

6. Чи можна вважати ефекти масштабу і досвіду ідентичними поняттями? Яким чином вони співвідносяться?

7. Які способи подолання ринкових бар’єрів входу вам відомі? Наведіть приклади.

8. Якими є параметри рівноваги на галузевому ринку з активною (домінуючою) фірмою при вільному вході та виході інших фірм? Відповідь обґрунтуйте.

9. Які існують форми вертикальних контрактів на ринках? Чим вертикальна інтеграція відрізняється від вертикальних обмежень?

10. Які основні типи диференціації продукту вам відомі? Як пов’язані стратегії фірм на ринку з особливостями продуктової диференціації?

11. Яким чином можна виміряти (оцінити) рівень диференціації продукту на ринку?

QP10600?=, де P — ціна одиниці продукції, грош. од.; Q — обсяг попиту на продукцію, QQQTC40040

23 +?=, де Q — обсяг виробництва та продажу продукції, од.

2. На ринку діють дві фірми з ідентичними функціями витрат 10QTC=, де Q — обсяг виробництва продукції, тис. од. Функція попиту на товар описується рівнянням PQ501500?=,

3. Ринковий попит описується функцією PQ20070000?=, де Q — обсяг попиту на продукожної дорівнюють 5+=qMC i , де q — обсяг виробництва кожної фірми, од. У поточному році на даний ринок намагається вийти фірма, граничні витрати якої дорівнюють 15. Чи увійде на ринок дана фірма? Якщо так, то яку ринкову частку вона отримає? Яка ціна встановиться на ринку? Чи отримуватимуть функціонуючі на ринку фірми економічний прибуток?

4. Ринковий попит на продукцію описується функцією PQ?=100, де Q — обсяг попиту

4. Ринковий попит на продукцію описується функцією PQ?=100, де Q — обсяг попиту функція пропозиції яких має вигляд 50?=PQ, де Q — обсяг пропозиції продукції, од. На даний ринок намагається вийти фірма, граничні витрати якої становлять 10=MC. Чи буде така фірма домінуючою? Визначіть параметри рівноваги на ринку, розмір чистого виграшу суспільства: а) без участі нової фірми; б) при здійсненні входу на галузевий ринок нової фірми.

Прокоментуйте отримані результати.

5. Гіпотетичний галузевий ринок характеризується стрімким скороченням темпів росту обсягів споживання усіх видів продукції протягом 2006 — 2008 рр. (на 4,9 — 9 % залежно від її виду). Негативна динаміка ринкових обсягів попиту сполучається із скороченням обсягів національного виробництва продукції починаючи з 2007 р. у середньому на 0,5—6,1 %.

Сьогодні на національному ринку продукту функціонує понад 4000 вітчизняних виробників, більшість із них (70—90 %) діють у межах національного, регіонального та місцевого масштабів. У міжнародному масштабі конкурує лише обмежена кількість підприємств — лідерів національного ринку. Протягом 2007—2010 рр. динаміка обсягів вивозу за кордон експортоорієнтованих видів продукції описується позитивними трендами. На частку імпортерів

12. У чому полягає сутність концепції ефективності ринкових бар’єрів входу? Які стратегії гальмування вторгнень новачків на галузевий ринок вам відомі? Наведіть приклади.

Завдання для індивідуальної роботи

1. Чи можуть одні і ті самі бар’єри входу на галузевий ринок виступати як стратегічні в одних випадках та нестратегічні в інших? Свою обґрунтовану відповідь оформіть у вигляді економічного есе.

2. Чи існує зв’язок між висотою бар’єрів входу, виходу та прибутковістю галузевого ринку? Якщо так, то який? Свою відповідь у формі реферату бажано доповнити відомими вам практичними ситуаціями з економічного життя.

3. Які існують бар’єри для вступу до монополізованої галузі? Олігополістичного ринку? Ринку монополістичної конкуренції? Свою відповідь оформіть у вигляді реферату.

4. «Витрати на рекламу марнотратні з точки зору суспільства. Законодавче обмеження витрат на рекламу призвело б до підвищення ефективності використання обмежених ресурсів». Обговоріть дане твердження.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
ТЕМА 4 ПРОГНОЗУВАННЯ ПОПИТУ НА ПРОДУКЦІЮ ФІРМИ
Класифікація методів прогнозування попиту на продукцію фірми
4.3. Регресійний аналіз попиту на продукцію фірми
Проблеми здійснення регресійного аналізу
Оцінка надійності регресійних моделей попиту
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)