Змiст  Наступна >

ПЕРЕДМОВА


Заходи зв’язків із громадськістю набули надзвичайно широкої популярності у світі, у тому числі й в Україні. Це можна пояснити тим, що більшість громадян час від часу ставали об’єктами або навіть суб’єктами зв’язків із громадськістю.

Отже, метою посібника є з’ясування сутності, особливостей і методів зв’язків із громадськістю. Практичне значення дисципліни зводиться до необхідності формування навиків орієнтуватися в цілях і результатах від проведення певних заходів політичних зв’язків із громадськістю, умінь запобігати маніпулятивному впливу і популізму з боку представників влади чи кандидатів на державні посади.

Складність вивчення предмета полягає в його міждисциплінарному характері, адже зв’язки з громадськістю є водночас і комунікативною, і управлінською видами діяльності. Поняття «PR» є близьким за визначенням до понять «реклама», «пропаганда», «маркетинг».

Так історично склалося, що у багатьох громадян з пострадянських країн іншомовна абревіатура PR асоціюється з маніпулюванням громадською думкою, наданням неправдивої інформації. Насправді ж зв’язки з громадськістю є невід’ємною складовою життєдіяльності людини. Тому важливо зруйнувати поширений стереотип про негативну роль зв’язків із громадськістю, довести, що вони об’єктивно існують у сучасному суспільстві.

Таким чином, вивчення даної дисципліни спрямоване на ознайомлення з методами і напрямами політичних зв’язків із громадськістю. Це навчить орієнтуватися в численних інформаційних повідомленнях органів влади, учасників передвиборчих перегонів, різних політичних сил, напрацювати деякі навики ефективної особистої комунікації.

Зв’язок дисципліни з фахом студентів обумовлений тісними відносинами PR із підприємницькою, управлінською, маркетинговою діяльністю. Майбутнім економістам важливо мати уявлення про спільне й відмінне в методах різних сфер зв’язків із громадськістю. Особливо цікавою ця тематика буде для студентів спеціальності «Маркетинг», оскільки їх професійний досвід може бути реалізований і у сфері PR зокрема.

Пропонований навчальний посібник відповідає критеріям актуальності і новизни. Тут збалансовано поєднані класичні й ініціативні теми, вивчення яких у системі вищої школи цілком назріло.

Програмна основа дисципліни «Зв’язки з громадськістю» доповнюється темами, в яких розкриваються практичні аспекти PR, функціонування паблік рилейшнз в умовах кризи, українська специфіка зв’язків із громадськістю. На думку авторів посібника, це цілком виправдана схема осягнення майбутніми фахівцями-економістами складного середовища сучасної політики.

Автори опрацювали масив видань з питань зв’язків із громадськістю: відповідні нормативно-правові акти, наукові і публіцистичні статті, монографії, підручники і навчальні посібники провідних вітчизняних і зарубіжних дослідників.

Для забезпечення плідної індивідуальної роботи читача у посібнику подані різноманітні завдання — практичні, для самостійного виконання, здійснений підбір літератури, що складається як з українських, так й іноземних джерел.

Навчальний посібник «Зв’язки з громадськістю» підготували кандидати політичних наук Віра Анатоліївна Гапоненко (теми 8, 10 — 13, 15) і Володимир Анатолійович Рихлік (теми 1

— 7, 9, 14).

Автори сподіваються, що інформативний потенціал посібника виявиться корисним не лише для студентів, але й викладачів і науковців. Посібник може стати у нагоді всім заінтересованим особам, хто вивчають питання сучасних методів і прийомів зв’язків із громадськістю.

ТЕМА 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ЗВ’ЯЗКІВ ІЗ ГРОМАДСЬКІСТЮ

1. Формування і розвиток суспільних комунікацій як прообраз зв’язків із громадськістю.

2. Підходи до сутності поняття «зв’язки із громадськістю».

3. Функції та структура зв’язків із громадськістю.

4. Основні категорії та методи зв’язків із громадськістю.

Після вивчення теми студент знатиме: основні етапи становлення зв’язків із громадськістю з найдавніших часів до сучасності, особливості PR як виду діяльності і сфери теоретичних знань, ідеї засновників зв’язків із громадськістю як наукового напряму, різноманітні підходи до визначення поняття «зв’язки з громадськістю», специфіку і роль зв’язків із громадськістю у суспільному житті, структуру категорій і методи навчальної дисципліни «Зв’язки з громадськістю».

Після опрацювання теми студент вмітиме: розрізняти зв’язки з громадськістю та інші споріднені сфери діяльності (реклама, маркетинг, пропаганда), пояснювати позитивну суспільну роль зв’язків із громадськістю, наводити приклади PR-заходів із власного досвіду чи світової практики.

Терміни і поняття до теми: зв’язки з громадськістю, пабліситі, комунікація, громадськість, громадська думка, фокус-група, контент аналіз, опитування, анкетування.


  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
2. Підходи до сутності поняття «зв’язки із громадськістю»
3. Функції та структура зв’язків із громадськістю
4. Основні категорії та методи зв’язків із громадськістю
ТЕМА 2. СУТНІСТЬ ТА ЕТАПИ ОРГАНІЗАЦІЇ PR-КАМПАНІЇ
2. Основні цілі та завдання PR-кампанії
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)