Партнер start-up — це будь-яка особа або організація, яка має намір співпрацювати зі start-up задля реалізації спільних цілей — сприяння комерціалізації інноваційної бізнес-ідеї start-up.
Мета: визначити коло партнерів, яких необхідно залучити до співпраці зі start-up для забезпечення його ефективної діяльності.
Завдання. Заповнити наведену нижче таблицю.
Партнер start-upМета залучення до співпраці
Закінчення табл.
Юридична фірма |
|
Постачальники ресурсів |
|
Збутові посередники |
|
Рекламна агенція |
|
|
|
1.2. ДІЛОВА ГРА «Пошук партнерів» [2, с. 147—150]
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ
Студенти працюють у форматі малих груп (командна робота), кожна команда виконує змістову складову завдання відповідно до специфіки start-up, який команда уособлює.
Мета: визначити коло зацікавлених у діяльності start-up осіб, тобто тих, хто впливає на рішення start-up, і тих, хто відчуває наслідки прийняття рішень start-up, скласти профілі зацікавлених осіб / партнерів start-up та визначити ступінь їхнього впливу на його діяльність.
Для проведення гри кожна команда формує перелік партнерів start-up відповідно до визначених у попередньому завданні організацій з огляду на специфіку діяльності start-up.
Хід гри. Перший етап. Скласти список партнерів start-up, урахувавши відповіді на такі питання:
• На кого вплине проект start-up?
• Хто відповідає за реалізацію проекту start-up?
• Хто може ухвалювати рішення щодо реалізації проекту start-up?
• Хто може підтримати проект start-up?
• Хто може заважати проекту start-up?
• Хто вже брав участь у подібних проектах?
Другий етап. Ідентифікувати зовнішніх партнерів, які забезпечують start-up ключовими ресурсами (Тема 6. Розробка бізнесмоделі start-up), тобто є ключовими партнерами, без яких ефективна діяльність start-up неможлива.
Завдання. Заповнити наведену нижче таблицю.
Ключові ресурси start-up |
Ключові партнери start-up |
|
|
|
|
Третій етап. Заповнити матрицю, що побудована за аналогією до матриці SWOT-аналізу. Ключових партнерів потрібно розмістити у відповідних квадрантах матриці залежно: а) від впливу, який вони справляють на діяльність start-up; б) рівня зацікавленості в діяльності start-up.
СЛАБКИЙ ВПЛИВ Високий рівень зацікавленості |
СИЛЬНИЙ ВПЛИВ Низький рівень зацікавленості |
СЛАБКИЙ ВПЛИВ Низький рівень зацікавленості |
СИЛЬНИЙ ВПЛИВ Високий рівень зацікавленості |
Після розміщення ключових партерів у квадрантах матриці команда start-up розробляє стратегію залучення до співпраці обраних ключових партнерів та надає відповіді на такі питання:
• Кого, коли і про що необхідно інформувати?
• Кого, коли і про що необхідно консультувати?
• Хто відповідає за співпрацю з конкретними ключовими партнерами?
• З якою періодичністю відповідальна особа інформуватиме керівництво start-up про співпрацю із ключовими партнерами.
Четвертий етап. Описати ключових партнерів, визначивши, яких саме ресурсів і за якою ціною вимагають партнери та що start-up пропонує ключовим партнерам. Заповнити наведену нижче таблицю.
Ключовий партнер |
Пропозиція ключового партнера, ціна ресурсу та інші вимоги |
Відшкодування start-up ключовим партнерам |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. ТЕСТ «Здатність до партнерства» [5, с. 141—142]
Завдання. Відповідаючи на поставлені питання, оберіть відповідь А чи Б.
№ з/п |
Питання |
Відповідь А / Б |
1 |
А. Зазвичай я наполегливо досягаю свого |
|
Б. Найчастіше я намагаюся знайти точки співпраці |
|
2 |
А. Я намагаюсь уникнути неприємностей |
|
Б. Коли я доводжу свою правоту, на дискомфорт партнерів не звертаю уваги |
|
3 |
А. Мені неприємно відмовлятися від своєї думки |
|
Б. Я завжди намагаюся ввійти в становище іншого |
|
4 |
А. Не потрібно хвилюватися через непорозуміння з іншими |
|
Б. Непорозуміння завжди турбують мене |
|
5 |
А. Я завжди намагаюся заспокоїти інших і зберегти нормальні стосунки |
|
Б. Завжди необхідно доводити свою думку |
|
6 |
А. Завжди необхідно шукати спільну думку |
|
Б. Треба прагнути до здійснення своїх задумів |
|
7 |
А. Я повідомляю співрозмовнику свою думку і прошу його висловити свою |
|
Б. Краще показувати переваги своїх міркувань |
|
8 |
А. Я зазвичай намагаюся переконати інших людей |
|
Б. Найчастіше я намагаюся зрозуміти думку інших людей |
|
9 |
А. Я завжди схильний до прямого обговорення проблеми |
|
Б. Розмовляючи, я стежу за розвитком думок співрозмовника |
|
10 |
А. Я обстоюю свою позицію до кінця |
|
Б. Я схильний знайти іншу позицію, якщо мене переконати |
|
ПРИМІТКА. Ключі до тесту та взаємозв’язок між категоріями й запитаннями наведено в дод. 5.
1.4. ВПРАВА «Ідентифікація партнера» [3, с. 48—56]