Posibniki.com.ua Менеджмент STАRT-UP: створення та функціонцування 1.4. ВПРАВА «Наскільки добре ви розумієте клієнта?»


< Попередня  Змiст  Наступна >

1.4. ВПРАВА «Наскільки добре ви розумієте клієнта?»


Визначаючи, для задоволення яких потреб купує споживач товар / послугу start-up, необхідно виявити послідовний ланцюг «характеристики — переваги — вигоди — потреби» за допомогою таблиці, наведеної нижче. Виконуючи цю вправу доцільно визначити мотиви споживача, а саме:

А) Раціональні, усвідомлені (визначаються як результат роздуму) — вигода, ціна, рентабельність, якість, економічність, ергономічність, результативність, економія тощо.

Б) Емоційні (імпульсивні, спонтанні, неусвідомлені) — довіра, розуміння, чесність, задоволення, спілкування, зручність, авторитет, надійність, захист, повага, спокій, вивільнення від клопоту, шанолюбство, імідж тощо.

Характеристики продукту Переваги (що формує привабливість пропозиції) Вигоди Потреба, яка задовольняється
       

моги оголошує команда Нареченої. Ця ж команда і вирішує, на пропозицію якого саме Нареченого доцільно погодитися. Наречена погоджується або не погоджується на жодну, а команда Надавців — багато). Перемагає лише один, а якщо ніхто із продавців не задовольняє вимоги клієнта, клієнт (Наречена) залишається в очікування кращої пропозиції, тобто чекає ідеального Нареченого;

1.4. ВПРАВА «Наскільки добре ви розумієте клієнта

Зміст вправи. Учасники тренінгу розбиваються на пари. Один з них віддає іншому будь-яку свою річ: гаманець, годинник, мобільний телефон тощо. Отримувач речі ставить запитання, намагаючись з’ясувати, наскільки точно власник речі здатний описати її зовнішній вигляд, наприклад: які цифри циферблата — арабські чи римські? Усі 12? Як вони написані? Яке оформлення циферблата? Стрілки годинника — які вони за формою?

Висновки:

1. Вправа демонструє паралель із ситуацією в роботі start-up: співробітники стверджують, що знають свого клієнта, оскільки бачать його щодня, але в реальності зовсім не знають його і не розуміють його потреб. Як можливо щось пропонувати, не розуміючи потреб споживача? Як можливо запропонувати саме те, чого він очікує, якщо не знати потреб?

2. У більшості таких ситуацій клієнт відмовляється від послуг компанії.

1.5. ЗАВДАННЯ «Зміст програми лояльності» [5]

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ

Головною метою програм лояльності є формування постійної когорти покупців і утримання їхньої прихильності впродовж тривалого періоду часу.

Першочерговими завданнями маркетингу в контексті формування лояльності є ініціювання відвідування магазину, подовження часу перебування покупців у торговельній точці й переконування щодо здійснення покупки.

Залучення і утримання ґрунтується на будь-якому з чинників усередині структури роздрібного формату, таких як розміщення магазину, його імідж / репутація, дизайн і атмосфера роздрібної точки, асортимент, якість, спеціальна пропозиція, рівень обслуговування та їхні комбінації.

Тобто утримати покупця можливо, якщо роздрібне підприємство зберігає прийнятну й доступну комбінацію товарів і послуг, бажану для визначених груп покупців, у потрібному місці і в потрібний час.

Проте такий тип утримання досягається досить швидко, зберігається впродовж короткого періоду часу і триває, доки краща пропозиція не пропонується в іншому місці.

Зміст програми Підказка Конкретизація програми
Визначення цілей програми лояльності Завдання, що вирішуються: — залучення нових клієнтів; — утримання наявних клієнтів; — протидія зусиллям конкурентів щодо переманювання клієнтів  
Вибір ключового чинника програми лояльності Система цінностей ключових клієнтів. Варіанти акцентування: — на атмосфері магазину; — на особливому ставленні до клієнтів; —на особливих послугах, доступних тільки лояльним клієнтам; —на спеціальних цінах для лояльних клієнтів  
Економічна доцільність Зростання прибутку; зростання обсягів продажу;  
Вибір інструментів програми лояльності Фіксована знижка. Картка на пред’явника. Персоніфікована карта. Виокремлення категорій клієнтів. Прогресивна шкала знижок. Бонуси, накопичувальні знижки. Особливі умови обслуговування.  
Емоціональний результат програми лояльності Програма має позитивно сприйматися клієнтами  

1.6. ЗАВДАННЯ «Розробка програми лояльності — І етап: з якими клієнтами ми співпрацюємо? [6]

Необхідно визначити, з якими клієнтами співпрацює start-up, та заповнити наведену нижче таблицю.

Хто клієнти start-up? Хто є ядром цільової групи?  
В якій сфері бізнесу функціонує start-up: а) business-to-business; б) business-to-people?  
   
стосунки між start-up-клієнтами враховуємо у програмі (вигідні, дружні, родинні)?  

Які

Яка цінова категорія продукту start-up: low (доступні за ціною товари / послуги), medium (товари / послуги середньої вартості ) і premium (дорогі товари / послуги)?  
Орієнтовна кількість клієнтів (значна кількість, велика група, мала група, одиничні клієнти)  

1.7. ЗАВДАННЯ «Розробка програми лояльності — 2 етап: як «спокусити» клієнта» [6]


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
ТЕМА 12. РОЗРОБКА ПРОГРАМИ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ START-UP
Соціальна відповідальність бізнесу
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ
1.9. ДІЛОВА ГРА «Карта цінностей»
1.15. ВПРАВА «Рейтингування компаній як соціально відповідальних»
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)