Posibniki.com.ua Менеджмент STАRT-UP: створення та функціонцування 1.9. ДІЛОВА ГРА «Карта цінностей»


< Попередня  Змiст  Наступна >

1.9. ДІЛОВА ГРА «Карта цінностей»


Для відбору груп, які здійснюють вагомий соціальний тиск на start-up і, отже, вимагають відповідних заходів щодо нейтралізації цього тиску, доцільно використати поділ на чотири категорії:

• групи впливу, які фінансують start-up (власники, інвестори);

• менеджери, які керують start-up;

• працівники підприємства;

• економічні контрагенти — покупці, постачальники, фінансові посередники, профспілки та інші економічні суб’єкти.

Визначивши основні групи впливу, необхідно заповнити наведену нижче таблицю.

Група впливу Головний напрямок зацікавленості в діяльності start-up Позитивний вплив, бали (0—5)

Визначаючи агентів впливу на дії start-up щодо соціальної відповідальності, головну увагу слід зосередити на таких найвагоміших індикаторах впливу:

• влада;

• законність;

• терміновість вимог.

Після визначення домінантних агентів впливу їх слід проранжирувати, використовуючи оцінки впливу, та виконати завдання 1.9, орієнтуючись на найвпливовіші групи соціального тиску.

1.9. ДІЛОВА ГРА «Карта цінностей» [3, с. 243]

Мета гри: визначити ті соціальні цінності, які компанія планує надати споживачам, власному персоналу, соціуму в цілому.

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ

Учасники тренінгу розробляють візуальну матрицю, складання якої дає змогу визначити сукупність цінностей для кожної з груп, зацікавлених у соціальній діяльності компанії.

Хід гри

Перший етап. Учасники визначають основні цінності, важливі для кожної групи соціального тиску — споживачів, соціуму, власного персоналу, записуючи їх на картках.

Другий етап. Необхідно вибрати найвагоміші цінності, тобто такі, які сприймаються позитивно зацікавленою групою (не більше 10). При цьому доцільно використати різні способи відбору найвагоміших цінностей: голосування, сліпий відбір карток, за певними критеріями.

Третій етап. Розмістити картки на матриці і провести аналіз визначених цінностей за таким критерієм, як здатність компанії реалізувати обрані цінності для кожної цільової групи.

1.10. ЗАВДАННЯ «Визначити основні напрямки формування заходів соціальної відповідальності start-up»

Незважаючи на те що start-up є формою малого підприємництва, у подальшому в кожного start-up є достатньо високі шанси стати повноцінною компанією. Тому доцільно заздалегідь знати і розуміти, як формувати заходи соціальної відповідально для забезпечення як на сьогодні, так і в майбутньому позитивного сприйняття start-up соціумом.

Основними напрямками, відповідно до яких слід розробляти заходи соціальної відповідальності, є такі:

1) участь у житті суспільства;

2) підтримка соціально значущих проектів;

3) благодійність;

4) менторство;

5) опіка;

6) ……

7) …….

Команді start-up необхідно обрати один-два напрямки формування соціальної відповідальності, обґрунтувати свій вибір, конкретизувати кожний напрямок, відповівши на запитання:

1. Як саме братимемо участь у житті суспільства?

2. Які проекти ми можемо підтримувати?

3. Для кого сформуємо програму благодійництва?

4. Кого ми здатні навчати?

5. Чи можемо ми опікуватися людьми похилого віку, сиротами, жертвами насилля тощо?

1.11. ВПРАВА «Ідентифікація наслідків діяльності start-up»

Будь-яка діяльність (виробнича, комерційна, комунікативна, віртуальна) має певні наслідки для соціуму. Start-up необхідно визначити наслідки господарської діяльності для соціуму.

Діяльність start-up Наслідки
економічні соціальні екологічні
Виробнича      
Комерційна      
       

Комунікативна

Соціальна      

1.12. ЗАВДАННЯ «Забезпечення якості трудового життя працівників start-up»

Однією з найвагоміших складових соціальної відповідальності будь-якого підприємства, у тому числі і start-up, є формування якості трудового життя працівників.

Завдання. До програми заходів соціальної відповідальності start-up необхідно включити розділ «Якість трудового життя персоналу», який має складатися з таких пунктів:

• Формування сприятливого морально-психологічного клімату в колективі.

• Реалізація програми соціальних гарантій.

• Реалізація програми ефективної мотивації персоналу.

• Виконання міжнародних соціальних стандартів.

1.13. ВПРАВА «Побудова програми соціальної відповідальності start-up»

ПРОГРАМА СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ START-UP

Соціум Персонал Природне середовище
Заходи / проекти Заходи / проекти Заходи / проекти

Закінчення таблиці

Витрати    
Процес реалізації Процес реалізації Процес реалізація
Результати реалізації Результати реалізації Результати реалізації
Вплив на суспільство Вплив на персонал Вплив на екологію

1.14. ЗАВДАННЯ «Критерії оцінювання результатів реалізації програми соціальної відповідальності start-up»


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
ТЕМА 13. ІНТЕРАКТИВНИЙ МАРКЕТИНГ У ФОРМАТІ START-UP
1.3. ЗАВДАННЯ «Канали on-line та обгрунтування їх використання»
1.7. ЗАВДАННЯ «Розробити програму просування продукту start-up у форматі мобільного маркетингу»
Десять принципів Джеффа Безоса
Агенти впливу в Інтернеті
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)