Posibniki.com.ua Менеджмент Організація праці менеджера 6.3. Оснащення робочих місць


< Попередня  Змiст  Наступна >

6.3. Оснащення робочих місць


В організації праці менеджера чи не найважливіше значення для продуктивної праці мають засоби праці. Набір елементів оснащення робочого місця залежить від багатьох чинників: рівня управління, кількості підлеглого персоналу, інтенсивності організаційних та інформаційних зв’язків, обсягів документообігу, технологічних особливостей виробництва, зрештою, від фінансових можливостей організації та особистих см аків керівника.

Усю номенклатуру предметів оснащення робочих місць апарату управління умовно можна поділити на такі групи [19, с.176—177]:

1) засоби складання документів: друкарські машинки, засоби механізації креслярсько-графічних робіт, засоби копіювання і тиражування документів, авторучки та олівці, диктофони;

2) засоби оброблення та оформлення документів: різальне, скріплювальне, склеювальне устаткування і матеріали, адресувальн і та штемпелювальні пристрої, машини для нанесення захисного покриття;

3) засоби зберігання та групування документів: засоби скріплювання паперів (зшивачі, теки та затискувачі), різного роду картотеки, спеціальні шафи та стелажі для зберігання документів, креслень, магнітних стрічок, машини для знищення непотрібних документів;

4) засоби виконання обчислювальних операцій: лічильнодовідкові лінійки, мікрокалькулятори різних видів, механічні обчислювальні машини, ПЕОМ;

5) засоби забезпечення оперативного зв’язку: телефонний зв’язок, радіозв’язок, директорські комутатори, що дозволяють розмовляти (проводити нараду) з кількома абонентами одночасно, концентратори, автовідповідачі, двосторонній радіотелефонний пошуковий зв’язок та ін.;

6) спеціальні службові меблі та уста ткування для робочих місць у службових приміщеннях.

Типовий варіант планування та оснащення робочого місця керівника середнього рівня управління наведено на рис. 6.2. Крім зазначених на рисунку предметів, начальник цеху повинен мати детальний план приміщення, а також схему евакуації персоналу на випадок пожежі чи інших аварійних ситуацій.

Рис. 6.2. Робоче місце начальника цеху промислового підприємства:

Рис. 6.2. Робоче місце начальника цеху промислового підприємства:

1 — робочий стіл; 2 — стіл-приставка; 3 — стіл для проведення нарад; 4

— крісло; 5 — стільці; 6 — шафа для одягу; 7 — кошик для сміття; 8 — персональний комп’ютер; 9 — телефонний концентратор; 10 — настільна лампа; 11

— лоток для паперів; 12

— письмове приладдя; 13 — перекидний календар; 14 — шафа для зразків продукції; 15 — умивальник; 16 — вішалка; 17 — книжкова шафа; 18

— шафа для документів; 19

— дошка для креслень, схем, розрахунків; 20

— вазони

Головна вимога до комплектування предметів оснащення робочого місця керівника полягає у тому, щоб цей комплект за функціональним призначенням був повним, а кожен окремий предмет сучасним і якісним. Зайвих речей, коштовних предметів з претензією на розкіш у службовому приміщенні не повинно бути.

6.4. Обслуговування робочих місць

Кожне робоче місце в організації не є ізольованим, воно активно взаємодіє з іншими робочими місцями та структурними підрозділами згідно з установленими поділом і кооперуванням праці. У процесі свого функціонування робоче місце споживає різноманітні ресурси, потребує пильної уваги з боку керівників та допоміжних служб. Якщо ця увага послаблюється або зникає на пе вний час, то може уповільнитись і процес функціонування робочого місця.

Організація робочого місця як процес формування виробничого середовища для працівника триває обмежений час, після чого робоче місце починає функціонувати на створеній матеріальнотехнічній базі. Обслуговування робочого місця як процес задоволення його поточних потреб повторюється щоденно, тому воно має бу ти під постійним контролем з боку керівництва.

Увесь комплекс обслуговування робочого місця менеджера з певною мірою умовності можна звести до виконання чотирьох груп функцій (рис. 6.3).

Рис. 6.3. Функції обслуговування робочого місця менеджера

Рис. 6.3. Функції обслуговування робочого місця менеджера

Група планово-розподільчих функцій обслуговування включає:

• організацію функціонального та кваліфікаційного поділу і кооперування праці в апараті управління підприємством;

• регламентування діяльності керівників різних рівнів управління;

• планування діяльності, видачу разових, термінових завдань і доручень;

• приймання виконаної роботи;

• поточне оцінювання і періодичну атестацію;

• організацію матеріального і морального ст имулювання праці менеджерів.

Планово-розподільчі функції обслуговування здійснюють переважно керівники вищих рівнів управління стосовно менеджерів нижчих рівнів управління, поточне планування власної діяльності роблять переважно самі менеджери.

Група функцій інформаційного забезпечення передбачає:

— своєчасне і повне надходження виробничої, статистичної, правової, науково-технічної, соціологічної, політичної, метеорологічної та іншої інформації (залежно від посади, яку об іймає менеджер);

— бібліотечне та архівне обслуговування;

— інструктування і консультування;

— забезпечення комп’ютерними програмами;

— підготовку і проведення методичних нарад;

— навчання на робочому місці.

Цей комплекс обслуговування забезпечують керівники підрозділів, функціональні служби, бібліотека, архів; у реалізації даної групи функцій беруть участь фахівці, також залучають зовнішн і організації. Частину інформації, потрібної як для виконання посадових обов’язків, так і для навчання, менеджер відшукує самостійно. Для інтелектуальної праці менеджера якісне інформаційне забезпечення має неоціненне значення. У цій справі не може бути другорядних завдань, усе має значення, тому будь-яке нехтування своєчасністю і якістю інформаційного обслуговування, спроби заощадити ко шти можуть призвести до негативних наслідків.

Група функцій матеріально-технічного забезпечення зводиться до планомірного постачання робочих місць керівників засобами праці: папером; канцтоварами; теками; записниками; календарями; витратними матеріалами.

Норми витрат матеріалів і спеціалізовані заявки складають керівники підрозділів за участю відповідних фахівців. Реалізацією заявок займається господарський ві дділ.

Група функцій забезпечення сприятливих умов праці включає такі види обслуговування:

• додержання сприятливих санітарно-гігієнічних умов праці (опалювання приміщень, освітлення, кондиціонування повітря);

• ремонт і утримання в чистоті службових і допоміжних приміщень;

• організацію раціонального режиму праці та відпочинку;

• організацію харчування та медичного обслуговування;

• запобігання конфліктам, підтримання позитивного соціа льно-психологічного клімату в колективі.

Забезпечення вказаних вище функцій покладено на керівників підрозділів, господарський відділ, служби громадського харчування, медико-санітарну службу. ?

Питання для самоконтролю

1. Розкрийте сутність і значення робочого місця на підприємстві.

2. З яких етапів складається процес організації робочого місця для нової менеджерської посади?

3. Які загальні вимоги ставляться до організації робочих місць менеджерів?

4. Що являє собою процес планування робочих місць?

5. Які вимоги ставляться до планування робочих місць?

6. Які існують варіанти розташування робочи х місць керівників?

7. Які існують будівельні норми щодо площі робочих місць керівників?

8. Назвіть основні предмети оснащення робочого місця керівника цеху.

9. Розкрийте зміст планово-розподільчих функцій обслуговування робочого місця менеджера.

10. Які види обслуговування робочого місця менеджера охоплює група функцій інформаційного забезпечення?

11. У чому полягає матеріально-технічне забез печення робочого місця менеджера?

12. Розкрийте структуру групи функцій забезпечення сприятливих умов праці на робочому місці менеджера.

Розумний запобігає хворобі, а не лікується від неї.

Китайське прислів’я


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
7.3. Режим праці та відпочинку
АНАЛІЗ І ВДОСКОНАЛЕННЯ ТРУДОВИХ ПРОЦЕСІВ У СФЕРІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ
8.2. Аналіз трудових процесів
8.3. Напрями і методи вдосконалення трудових процесів у сфері управління підприємствами
РЕГЛАМЕНТУВАННЯ ПРАЦІ МЕНЕДЖЕРІВ 9.1. Сутність, значення і об’єкти регламентування управлінської праці
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)