Posibniki.com.ua Макроекономіка Регіонально-просторовий розвиток України 1.2. Місце курсу «Регіонально-просторовий розвиток України» в системі дисциплін економічного спрямування


< Попередня  Змiст  Наступна >

1.2. Місце курсу «Регіонально-просторовий розвиток України» в системі дисциплін економічного спрямування


Для вирішення цих надзвичайно складних завдань в Україні необхідним є подальший розвиток фундаментальних і прикладних досліджень з різних проблем регіонально-просторового розвитку, що підкреслює міждисциплінарний характер цих досліджень.

Метою навчального курсу «Регіонально-просторовий розвиток України» є формування в студентів економічних спеціальностей знань про науково-методологічні засади регіональнопросторового розвитку суспільства, теоретичні аспекти виникнення територіальних диспропорцій, конкурентні переваги регіонально-просторових форм організації господарства України в контексті її участі в системі міжнародних транспортних коридорів та інтеграції в світовий економічний простір.

Саме тому цей курс тісно пов’язаний із наукою «Регіональна економіка», вивчення якої є обов’язковим у підготовці бакалаврів усіх економічних спеціальностей. Слід зазначити, що регіональна економіка вивчає відтворювальну структуру господарського комплексу країни в територіальному аспекті, проблеми прогнозування та регулювання, організації та управління господарством, регіональні особливості процесу розширеного відтворення. Тому регіонально-просторовий підхід до вивчення економічних явищ сприяє поглибленню знань студентів про взаємодію елементів в економічних системах різних рівнів, їх просторово-часові відносини, дає їм змогу набути необхідних компетенцій у галузі наукового аналізу умов і факторів ефективної регіонально-просторової організації економічної системи України.

Курс «Регіонально-просторовий розвиток України» пов’язаний також із навчальною дисципліною «Просторова організація економіки» (вибіркова), мета якої полягає в поглибленні знань студентів про наукові засади просторової організації економіки та її взаємозв’язок з інфраструктурним забезпеченням розвитку господарства, оволодіння навичками дослідження впливу просторових процесів розвитку економіки на формування інфраструктури регіональних ринків, ефективності функціонування спеціальних економічних зон, різних форм міжрегіональної та транскордонної співпраці.

Важливою особливістю курсу «Регіонально-просторовий розвиток України» є те, що він, як і регіональна економіка, належить до економічних наук і тому тісно пов’язаний з економічною теорією — знання основних законів і закономірностей економічного розвитку суспільства слугує фундаментом створення теоретико-методологічних засад регіональнопросторового розвитку та організації господарства країни; з міжнародною економікою — зростання впливу світової економічної системи на формування регіональних економічних просторів вимагає вироблення нових принципів формування регіонально-просторових систем з урахуванням напрямів і тенденцій розвитку світової економіки та окремих її сфер; з глобальною регіоналістикою, серед основних цілей якої є всебічний аналіз локальної динаміки світової економіки, виявлення рівнів міжнародної конкурентоспроможності регіональних таксономічних одиниць різного ієрархічного рівня, розроблення адекватних економічних стратегій розвитку з урахуванням ендогенних та екзогенних чинників, зокрема світової кон’юктури на товари та послуги, що виробляються в межах того чи іншого регіону [8, c. 31]; з інфраструктурою товарного ринку — проблеми інфраструктурного забезпечення економіки України слід розглядати в контексті конкурентних переваг регіонально-просторових форм організації господарства та участі України в системі міжнародних транспортних коридорів, її місця на міжнародному ринку логістичних послуг; з економікою природокористування — одним із найважливіших завдань ефективного регіонально-просторового розвитку країни є гармонізація соціальної, економічної та екологічної його складових, що відбувається за рахунок здійснення ефективних природоохоронних заходів та управління природногосподарською збалансованістю; з економічною статистикою — використання конкретної статистичної інформації дає змогу робити ґрунтовний аналіз усіх складових соціальноекономічних процесів, що об’єктивно відбуваються в регіонально-просторових системах; з економікою праці — особливості та закономірності розвитку регіонально-просторових систем розселення й формування трудового потенціалу необхідно досліджувати у тісному зв’язку з механізмами регулювання зайнятості та формування регіональних ринків праці. Курс «Регіонально-просторовий розвиток України» пов’язаний також з іншими дисциплінами економічного спрямування — економічним аналізом, економіко-математичним моделюванням, економікою підприємства, галузевими економіками та іншими науками.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
1.4. Методологічні основи дисципліни «Регіонально-просторовий розвиток України»
1.5. Основні завдання навчальної дисципліни «Регіонально-просторовий розвиток України»
Термінологічний словник
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ РЕГІОНАЛЬНО-ПРОСТОРОВОГО РОЗВИТКУ УКРАЇНИ
2.2. Концептуальні підходи до вивчення та аналізу регіонально-просторової організації господарства
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)