Posibniki.com.ua Мікроекономіка Мікроекономічний аналіз Коефіцієнт співвідношення ціни бренда до власного капіталу


< Попередня  Змiст  Наступна >

Коефіцієнт співвідношення ціни бренда до власного капіталу


Ключові положення. 

1. Під галузевим ринком розуміють сукупність виробників галузі, що випускають схожу за споживчим призначенням продукцію і одночасно конкурують між собою у сфері реалізації цих товарів.

2. При дослідженні галузевого ринку важливим є визначення його меж. Прийнято вирізняти наступні типи меж ринку: продуктові, часові, локальні (просторові). Визначення продуктових меж галузевого ринку засновано на вимірі коефіцієнтів еластичності попиту.

3. Галузеві ринки можна класифікувати за різними ознаками. Кожна з них по-своєму впливає на параметри їх функціонування і визначає особливості структури, під якою розуміють тип внутрішньої будови ринку, для якого властиві ті або інші характерні прояви ключових ознак, зумовлена ними поведінка ринкових агентів та параметри рівноваги. Основними типами ринкових структур прийнято вважати монополію, досконалу конкуренцію, монополістичну конкуренцію, олігополію. В той же час у реальному житті частіше зустрічаються змішані типи ринкових структур, що поєднують у собі ключові характеристики основних типів ринку.

4. Для характеристики структури галузевих ринків використовують прямі та непрямі показники ринкової концентрації. Перші з них характеризують рівень ринкової влади фірм на

Коефіцієнт співвідношення ціни бренда до власного капіталу

галузевому ринку, другі — щільність розміщення продавців та характер розподілу ринкових часток між ними.

5. Фірма володіє ринковою владою, якщо воно може підвищувати ціну й отримувати економічний прибуток протягом тривалого періоду. Існує низка показників, що характеризують ринкову владу фірм: коефіцієнт Лернера; коефіцієнт Бейна; коефіцієнт Тобіна; коефіцієнт Папандреу; індекс Ротшильда; коефіцієнт співвідношення ціни бренда до власного капіталу. Переважна більшість з них ґрунтується на вимірі прибутковості або відносного перевищення ціни над граничними витратами.

6. Серед показників другої групи найвідомішими є: індекс Херфіндаля

—Хіршмана, індекс концентрації, дисперсія ринкових часток, коефіцієнт Джинні. У різних дослідженнях і для різних цілей можуть використовуватися різні показники.

Терміни і поняття

Галузевий ринок Індекс Бейна Індекс Джині Індекс ентропії Індекс концентрації Індекс Лернера Індекс Лінда Індекс Ротшильда Індекс Херфіндаля

—Хіршмана

Коефіцієнт Папандреу

Коефіцієнт співвідношення ціни бренда до власного капіталу

Коефіцієнт Тобіна

Концентрація виробників

Монопольна влада

Показник дисперсії ринкових часток

Ринкова структура

Завдання для самоперевірки

1. Дайте визначення поняттю «галузевий ринок».

2. Які ви знаєте підходи до визначення меж галузевого ринку?

3. Що таке ринкова структура? Які типи ринкових структур Ви знаєте? Проранжуйте їх за ступенем ринкової влади виробника.

4. Назвіть показники ринкової концентрації.

5. Як побудувати криву концентрації? Чи можна на підставі кривих концентрації різних галузей порівняти рівні концентрації цих галузей?

6. Якими є переваги та недоліки індексу Херфіндаля

—Хіршмана?

7. Чи вірним є твердження, що чим менше значення індексу Херфіндаля

—Хіршмана, тим більш сконцентровані фірми в галузі?

8. В яких випадках використовується крива Лоренца?

9. Чим крива Лоренца відрізняється від кривої концентрації?

10. Які Ви можете назвати проблеми виміру монопольної влади? Охарактеризуйте переваги й недоліки різних підходів.

Завдання для індивідуальної роботи

1. За даними табл. 2.4. для ринків синтетичних барвників і калійних добрив розрахуйте індекс Джині та побудуйте криві Лоренца. Результати прокоментуйте.

2. За даними табл. 2.4 і 2.5 проаналізуйте рівень концентрації та ступінь диференціації розподілу ринкових часток на ринках. Чим можна пояснити збільшення індексу Лінда від I L1 до I L3 для переважної більшості з представлених ринків?

3. Проаналізуйте рівень ринкової концентрації для однієї з галузей економіки України на основі визначення індексів концентрації.

4. Підготуйте доповідь на тему «Глобалізація економіки та її вплив на ринкову владу фірм та рівень концентрації на галузевих ринках».


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
3.1. Економічна природа і сутність ринкових бар’єрів, причини та наслідки їх виникнення
Сутність та класифікація бар’єрів входу на галузевий ринок
3.2. Характеристика бар’єрів входу на галузевий ринок та способи їх подолання
Стратегічні вхідні бар’єри
3.3. Оцінка ступеня подоланості, висоти та ефективності ринкових бар’єрів входу
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)