Posibniki.com.ua Маркетинг Маркетингове ціноутворення 10.3. Задачі для самостійного розв’язання


< Попередня  Змiст  Наступна >

10.3. Задачі для самостійного розв’язання


Задача 1. П’ять компаній-конкурентів продають свої товари на ринку країни А. Про ці фірми та їхні товари відомо таке:

Показник Фірма
ціна товару, дол. 11 11 11 13 9
Ціна товару фірми в країні-імпортері, дол. 12 12 13 13 10

Експортна

Яка з п’яти фірм може бути звинувачена в демпінгу?

Задача 2. Вихіднідані:

Постійні витрати за рік — 60 000 грн.

Ціна реалізації одиниці продукції — 20 грн.

Змінні витрати на одиницю продукції — 12 грн.

Поточний обсяг реалізації — 8200 шт.

Визначте:

1. Яким буде прибуток підприємства в результаті скорочення змінних витрат на 10 % і постійних витрат на 8000 грн за умови, що поточний обсяг продажів збережеться.

2. Яку ціну реалізації слід було б встановити для здобуттяприбутку у розмірі 28 000 грн від реалізації 8200 од. продукції.

3. Який додатковий обсяг продажів необхідний для покриття збільшеної на 6750 грн орендної плати у зв’язку з розширенням виробничих потужностей.

Задача 3. Вихідні дані:

Постійні витрати за рік — 50 000 грн.

Ціна реалізації одиниці продукції — 22 грн.

Змінні витрати на одиницю продукції — 10 грн.

Поточний обсяг реалізації — 8000 шт.

Визначите:

1. Яким буде прибуток підприємства в результатіскорочення витратна матеріали на 10 % (за умови, щоїх частка в змінних витратах 75 %) і амортизаційних витратна 8000 грн за умови, щопоточний обсяг продажів збережеться.

2. Яку ціну реалізації слід було б встановити для здобуття прибули у розмірі 35 000 грн від реалізації 8000 од. продукції за умови, що взято кредит у розмірі 100 000 грн під 15 % річних.

3. Який додатковий обсяг продажів необхідний для покриття додаткових постійних витра у розмірі 12 000 грн, пов’язаних із розширенням виробництва.

Задача 4. Визначте, чи вигідно виробникові знизити ціну товару на 100 грн., якщо поточна ціна товару 2600 грн, поточний обсяг продажів — 1000 шт., собівартість 2400 грн, співвідношення між постійними і змінними витратами 50:50, коефіцієнт еластичності попиту за ціною — 2.

Оцініть, як зміниться прибуток підприємства. За якого коефіцієнта еластичності попиту за ціною дане рішення буде беззбитковим?

Задача 5. Підсумковий звіт про прибутки і збитки за рік:

Обсяг реалізації (50 000 од.) — 1 000 000 грн.

Основні матеріали 350 000 грн.

Заробітна плата основних виробничих робітників 200 000 грн.

Постійні виробничі накладні витрати 200 000 грн.

Змінні виробничі накладні витрати 50 000 грн.

Адміністративні накладні витрати 180 000 грн.

Постійні реалізаційні накладні витрати 120 000 грн.

Потрібно дати оцінку альтернативним пропозиціям.

1. Знизити ціну реалізації на 10 %, що збільшило б обсяг реалізації на 30 %.

2. Збільшити почасові ставки заробітної плати основних виробничих робітників від 14 до 20 грн у рамкахзаходу з підвищення продуктивності й оплати праці. Передбачається що це збільшило б обсяг виробництва і реалізації на 20 %, але витрати на рекламу зросли б на 50 000 грн.

10.4. Практичні завдання та ситуаційні вправи

Практичне завдання: Принципи ціноутворення за ринкової влади

Мета роботи — з’ясувати, як за умов ринкової влади підприємства реалізують стратегії ціноутворення, спрямовані на отримання максимально можливої частки споживацького надлишку.

Для досягнення поставленої мети студент повинен.

1.) володіти такими поняттями, як «монополія», «монопольна влада», «цінова дискримінація», середні та граничні витрати, гранична виручка, прибуток;

2.) знати принципи ціноутворення за ринкової влади;

3.) уміти користуватися пакетом MS Excel: будувати таблиці, графіки, складати формули, працювати з базою даних;

4.) підготувати алгоритм розв’язання задачі з використанням пакета прикладних програм MS Excel.

Завдання

На ринку працює одне підприємство, що задовольняє своєю продукцією попит на двох сегментах. Функції, що описують залежність обсягу попиту на продукцію підприємства-монополіста залежно від встановленої ним ціни на обох ринкових сегментах, а також величини граничних і середніх витрат, що є рівними, наведено в дод. Д. (Студент обирає необхідний йому варіант завдання за порядковим номером у журналі.)

Необхідно:

1. Побудувати графіки ринкового попиту, граничних витрат і граничної виручки підприємства, припускаючи, що воно не здійснює цінову дискримінацію.

2. Опираючись на попереднє припущення, визначити обсяг випуску, який забезпечує максимальний прибуток, величину цього прибутку, ціну товару і ступінь монопольної влади підприємства.

3. Побудувати графіки попиту, граничної виручки і граничних витрат монополії на кожному з ринкових сегментів окремо, припускаючи, що вона здійснює цінову дискримінацію.

4. Опираючись на попереднє припущення, визначити обсяг випуску, який забезпечує максимальний прибуток, величину цього прибутку і ціну товару на кожному з сегментів ринку.

5. Показати, як зміниться прибуток монополіста після проведення цінової дискримінації.

Хід роботи:

1. Досліджують поведінку підприємства в умовах простої монополії. Для цього в MS Excel складають таблицю «Дослідження цінової політики підприємства в умовах простої монополії». Після присвоєння назви таблиці і заголовків стовпцям (відповідно «Ціна», «Обсяг попиту на сегменті А», «Обсяг попиту на сегменті Б», «Обсяг ринкового попиту», «Валова виручка», «Гранична виручка» і «Граничні витрати») у блоці А4:А28 вказують ціну, що встановлює монополіст на свою продукцію. Дані про ціну слід підібрати самостійно так, щоб містили ціну, за якої обсяг ринкового попиту найменший, і ціну, за якої обсяг ринкового попиту буде максимальним. Загальна кількість цін не повинна бути меншою 25. У клітинку В4 записують формулу, яка відповідає функції попиту на сегменті А, і копіюють її у блок В5:В28. У клітинку С4 записують формулу, яка відповідає функції попиту на сегменті Б, і копіюють її у С5:С28. У клітинку D4 вписують формулу для визначення величини ринкового попиту на продукцію монополіста і копіюють її у D5:D28. У E4 записують формулу визначення величини граничної виручки і копіюють її у блок Е5:Е28. У блоці Р4:Р28 вписують дані про граничні витрати підприємства.

2. Використовуючи «Майстер діаграм», будують графіки ринкового попиту, граничної виручки і граничних витрат підприємства, роблять висновки про обсяг випуску і ціну, які забезпечують максимальний прибуток, визначають величину цього прибутку, а також ступінь монопольної влади підприємства, використовуючи коефіцієнт Лернера.

3. Досліджують поведінку підприємства в умовах здійснення цінової дискримінації. Для цього складають дві таблиці: перша — «Дослідження цінової політики підприємства на сегменті А в умовах здійснення цінової дискримінації», а друга — «Дослідження цінової політики підприємства на сегменті Б в умовах здійснення цінової дискримінації». Обидві таблиці повинні містити колонки з назвами «Ціна», «Обсяг попиту», «Валова виручка», «Гранична виручка» і «Граничні витрати», які заповнюються аналогічно попередній таблиці.

4. Використовуючи «Майстер діаграм», будують графіки попиту, граничної виручки і граничних витрат підприємства на кожному з ринкових сегментів. Роблять висновки про обсяг випуску і ціни, які забезпечують максимальний прибуток. Визначають величину цього прибутку.

5. Порівнюють прибутки підприємства до і після здійснення цінової дискримінації. Роблять необхідні висновки.

6. Складають звіт про виконання індивідуальної роботи, що повинен містити:

1) мету роботи;

2) завдання;

3) вихідні дані з номером варіанта;

4) таблицю і графіки, які досліджують цінову політику підприємства в умовах простої монополії; исновки про обсяг виробництва і ціну, які забезпечують максимальний прибуток, розрахунки рівня монопольної влади підприємства і величини максимального прибутку;

5) таблиці і графіки, які досліджують цінову політику підприємства за умов здійснення цінової дискримінації на ринкових сегментах А і Б; висновки про обсяги виробництва і ціни, що забезпечують максимальний прибуток, розрахунки величини цього прибутку;

6) загальні висновки про вигідність для монополії здійснення цінової дискримінації.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
11.2. Запитання і тести для самоконтролю
11.3. Задачі для самостійного розв’язання
11.5. Практичні завдання та ситуаційні вправи
Тема 12 ОСОБЛИВОСТІ ЦІНОУТВОРЕННЯ В РІЗНИХ СФЕРАХ ЕКОНОМІКИ
12.2. Запитання і тести для самоконтролю
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)