Posibniki.com.ua Маркетинг Маркетингове ціноутворення 3.3. Задачі для самостійного розв’язання


< Попередня  Змiст  Наступна >

3.3. Задачі для самостійного розв’язання


Задача 1. Розрахуйте структуру роздрібної ціни продукції виходячи з таких даних:

• собівартість — 50 грн;

• рентабельність — 25 % до собівартості;

• акциз — 70 % від оптової ціни підприємства;

• націнка посередницької організації — 10 грн;

• ПДВ — 20 % від відпускної ціни фірми;

• торгова націнка — 15 грн.

Задача 2. Відомі такі вихідні дані:

• повна собівартість виробу — 90 грн;

• націнка посередницької організації — 20 грн;

• податок на додану вартість в роздрібній ціні — 40 грн;

• торговельна надбавка — 15 % роздрібної ціни;

• роздрібна ціна виробу — 200 грн.

Визначте: а) оптову ціну підприємства; б) прибуток підприємства в розрахунку на один виріб.

Задача 3. Фірма на умовах ковзких цін отримала замовлення на постачання певного виду обладнання. Дата отримання замовлення — вересень 2014 р., строк поставки — квітень 2016 р. Запропоновані постачальником умови визначення ціни встановлюють таку структуру ціни за складовими: ? вартість матеріалів — 50 %; ? вартість робочої сили — 35 %; ? постійні витрати — 15 %.

Задача 4. Очікується, що за період виконання замовлення ціни на матеріали зростуть на 20 %, а ставки заробітної плати збільшаться на 15 %. Беручи як базисну ціну 9000 грн, визначте за формулою плинної середньої ціни процент зростання ціни.

Вихідні дані:

• постійні витрати підприємства за рік — 50 000 грн;

• відпускна ціна одиниці продукції — 18 грн;

• змінні витрати на одиницю продукції — 10 грн;

• поточний обсяг продажу — 8000 шт;

• прийнятний діапазон обсягу виробництва — 4000–12 000 шт.

Визначити: а) прибуток підприємства за умов зменшення змінних витрат на 10 % і постійних витрат на 5000 грн за умови, що збережеться поточний обсяг продажу; б) яку відпускну ціну одиниці продукції потрібно встановити для отримання прибутку в сумі 25 000 грн від продажу 8000 од. продукції; в) який додатковий обсяг продажу необхідний для покриття додаткових постійних витрат у розмірі 10 000 грн, пов’язаних із розширенням виробництва.

Задача 5. Роздрібна ціна телевізора 3200 грн. Товар постачається від виробника безпосередньо в магазин. Торгова надбавка 25 % до вільнoї відпускної ціни. Прибуток підприємства — виробника становить З0 % від собівартості.

Визначити собівартість і прибуток підприємства-виробника, а також питому вагу кожного елементу в роздрібній ціні товару (собівартість, прибуток, акциз, ПДВ і торгову надбавку).

Задача 6. Визначте, чи вигідно виробнику знизити ціну на 2 грн, якшо поточна ціна товару — 30 грн, плановий обсяг продажу — 1 млн шт. Відомо, що конкуренти слідом за фірмою також знизять свої ціни. Показник еластичності попиту за ціною — 1,6.

Задача 7. Визначити:

1) роздрібну ціну товару за умови, що він постачається до роздрібної мережі через двох посередників (торгово-посередницькі організаціі);

2) прибуток промислового підприємства від реалізації товару за вільними відпускними цінами;

3) структуру вільної роздрібної ціни товару.

Відомі такі дані (в розрахунку на одиницю продукції):

• виробнича собівартість продукції — 10 грн;

• адміністративні витрати — 1,2 грн;

• витрати назбут — 7,4 грн;

• інші витрати — 5,4 грн;

• вільна відпускна ціна (з ПДВ) — 42 грн;

• постачальницько збутова націнка — 25 %;

• торгова націнка — 30 % до ціни закупівлі.

Всі учасники виробничого і торгового процесів є платниками ПДВ.

3.4. Практичні завдання та ситуаційні вправи

Ситуаційна вправа 1

До асортиментного портфеля м’ясопереробного заводу входять різноманітні види ковбас (твердокопчені, копчені, напівкопчені, варені), сосиски, сардельки, копченості.

На продукцію підприємства діють вільно відпускні, нерегульовані ціни. Вони формуються на основі закупівельних цін на сировину з урахуванням переробки, купівельної спроможності і цін конкурентів.

Норми рентабельності (закладені до ціни) для різних видів продукції підприємства:

1. Твердо копчені — 15–20 %.

2. Копченості — 15–20 %.

3. Напівкопченості — 10 %.

4. Варені ковбаси — 5%.

5. Сосиски — 5 %.

6. Сарделі — 5 %.

Вищим керівництвом поставлена мета: розробити цінову політику та процедуру ціноутворення, яка орієнтується на попит на продукцію, а не на собівартість продукції.

За 2001–2013 рр. ціни підвищувались через збільшення цін на сировину та зростання інфляції. Продаж за групами товарв (групи перелічені вище) становив:

Продукт 2011 р. 2012 р. 2013 р.
Кільк., шт. Ціна, грн Кільк., шт. Ціна, грн Кільк.. шт. Ціна. грн
1 220,000 1005,251 214,000 1058,400 235,000 1162,260
2 406,000 12321,112 130,00 1155,000 363,000 1270,500
3 1,001,000 3901,094 681,000 3200,700 749,100 3520,770
4 9,452,000 2104,750 5678,000 1436,200 6245,000 1579,820
5 1,320,000 480,484 620,000 279,000 682,000 306,900
6 149,333 1580,123 140,667 1582,500 154,730 1740,710

Завдання:

Зробіть висновок про цінову політику фірми і дайте їй оцінку. Розробіть рекомендації з удосконалення цінової політики підприємства.

Ситуаційна вправа 2

На наступний рік підприємство очікує отримати від своїх основних оптових покупців замовлення на виготовлення 3000 одиниць товару А. Відпускна ціна запланована на рівні 200 грн за одиницю товару. Собівартість виготовлення одиниці товару становить 160 грн. Постійні витрати при обсягу виробництва в діапазоні 2000–4000 одиниць товару становлять 300 тис. грн.

Нестабільність макроекономічної ситуації здатна суттєво вплинути на попит на товар А, що може зашкодити планам підприємства реалізуватись. За негативним прогнозом, не виключним є зменшення обсягу попиту на товар підприємства на 30 %.

Для зниження ризику втрати ринку збуту підприємство додатково шукає альтернативні шляхи розвитку. Одним з таких шляхів може бути налагодження випуску товару дещо спрощеної модифікації за значно нижчою ціною (паралельно із випуском наявного товару). Виробничі потужності підприємства не є повністю використаними. Однак переналаштування виробництв на випуск нової моделі товару потребує використання дещо іншої технології і, відповідно, додаткових постійних витрат у розмірі 10 тис. грн. У новій моделі товару зацікавлений один із постійних клієнтів підприємства, який може замовити 500 одиниць товару за ціною 150 грн.

На основі аналізу наведеної інформації Вам необхідно вирішити, чи може бути виготовлення нової моделі товару вигідним для підприємства. Подумайте над кількома сценаріями розвитку ринкової ситуації і, відповідно, можливого обсягу збуту традиційного товару А: а) буде замовлено заплановані 3000 од. товару; б) буде замовлено менше товару, ніж заплановано; в) буде замовлено більше 3000 од. товару.

Ситуаційна вправа 3

Підприємство вирішує питання встановлення ціни на свій новий товар. Аналогічний товар конкурент продає за ціною 350 грн. Річний обсяг збуту конкурента становить 50 тис. одиниць товару. Результати досліджень свідчать, що ринок даного товару є ненасиченим. За оцінками, потенціал ринку може становити 100 одиниць товару на рік.

Аби завоювати ринок збуту, виробник нового товару має запропонувати споживачам або продукт вищої, ніж у конкурента якості, або за нижчою ціною. Виробничі потужності підприємства дозволяють йому виготовляти 25 тис. одиниць товару протягом року. Постійні витрати на виробництво і реалізацію такого обсягу товару становитимуть 3,4 млн грн, а змінні витрати – 140 грн на одиницю товару. У разі пропозиції ринку товару поліпшеної якості ціна може бути встановлена на рівні 400 грн. Поліпшення якості можна досягти, використовуючи якісніші і дорожчі матеріали і комплектуючі; змінні витрати при цьому зростуть до 180 грн на одиницю. Однак, у цьому випадку обсяг збуту товару буде нижчим. Очікується, що за ціною 400 грн може бути продано не більше 17 тис. одиниць товару.

Необхідно проаналізувати переваги і недоліки кожного з варіантів: а) запропонувати товар за ціною 300 грн при цьому його якість буде приблизно на одному рівні із якістю товару-аналога;

б) запропонувати товар поліпшеної якості за ціною 400 грн.

Яким буде прибуток у кожному з цих випадків? Які інші вигоди здатен забезпечити кожен з варіантів? Якими будуть Ваші рекомендації щодо того, який варіант підприємству варто обрати?


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
4.2. Запитання і тести для самоконтролю
4.3. Задачі для самостійного розв’язання
Тема 5 ВИЗНАЧЕННЯ МОЖЛИВОГО ДІАПАЗОНУ ЦІНИ ТОВАРУ
5.2. Запитання і тести для самоконтролю
5.3. Задачі для самостійного розв’язання
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)