Posibniki.com.ua Маркетинг Зв’язки з громадскістю 3. Роль держави як суб’єкта зв’язків із громадськістю у міжнародній сфері


< Попередня  Змiст  Наступна >

3. Роль держави як суб’єкта зв’язків із громадськістю у міжнародній сфері


Важливе значення для формування громадської думки різних країн світу має інформаційно-аналітичне забезпечення зовнішньої політики держави, що пов’язане з діяльністю державних установ і зовнішньополітичних відомств із роз’яснення міжнародній громадськості та урядам зарубіжних країн мети й основних завдань державної політики країни, її позиції зі значимих подій міжнародного життя.

Майже вся інформаційно-аналітична діяльність пов’язана з тим, щоб передбачити певні тенденції і зробити завчасні дії до виникнення небезпечної ситуації. Мета такої діяльності полягає в тому, щоб забезпечити національні інтереси країни у міжнародному співробітництві, захистити інформаційні зв’язки з іншими державами, заявити про свою позицію у світі, одержати інформацію про будь-яку іншу країну.

Зовнішньополітичні комунікації — це процес обміну міжнародною інформацією у системі міжнародних відносин між окремими її суб’єктами, державами, суспільними групами та індивідами.

Тенденції до зміни дипломатичної діяльності підтверджують актуальність всебічного використання інформаційних ресурсів як ключового завдання зовнішньополітичного відомства. Інформаційно-роз’яснювальна робота в країні перебування і позиціонування зовнішньої політики в міжнародних інформаційних потоках є чинником політичної культури, що формує рівень співробітництва суб’єктів міжнародних відносин. Тому стосовно реалізації міжнародної PR-кампанії формування позитивного іміджу держави необхідно чітко усвідомлю-

вати, що загальна стратегія PR-діяльності суб’єктів політичного управління в міжнародних відносинах повинна бути цілеспрямовано, чітко і дуже жорстко пов’язана із зовнішньополітичними цілями держави.

Отже, кожна політична система і кожна держава розгортає власну систему і мережу зовнішньополітичної комунікації відповідно до національних інтересів. Ця мережа розвивається паралельно з політичними структурами, економічною базою та інфраструктурою комунікації.

Зовнішньополітична комунікація поєднує політичний аналіз та інформаційний моніторинг дво- і багатосторонніх відносин і передбачає моделювання ситуації та прогнозування певних наслідків. Саме такі комунікації й пов’язані із зовнішньою політикою держав, вони відтворюють систему зовнішніх відносин і враховують зовнішньополітичні інтереси, політико-психологічну культуру лідерів держав, традиції і ціннісні орієнтації суспільства, нормативно-правову систему і культурну самобутність. Зовнішньополітичні комунікації на рівні держави мають відповідати як внутрішній, так і зовнішній ситуації та забезпечувати інтереси країни в міжнародному співтоваристві.

Програма формування позитивного міжнародного іміджу країни буде ефективнішою у поєднанні з інформаційно-роз’яснювальною роботою держави. Іншою необхідною умовою для успішної реалізації програми є наявність єдиного ідеологічного (контролюючого) центру і спеціально створених установ. Здійснення інформаційно-роз’яснювальної роботи урядових структур зарубіжних країн має свою специфіку.

Так, у Великобританії функції державного органу, до компетенції якого входить інформаційно-роз’яснювальна робота за кордоном і поліпшення міжнародного іміджу країни, виконує національна британська телерадіокомпанія «BBC», зокрема її Всесвітня служба. Компанія була заснована 1927 року відповідно до Королівського указу і є підзвітною Раді 12-ти губернаторів, які призначаються королевою. Телерадіокомпанія активно працює як у внутрішньому інформаційному полі країни, так і поза її межами, в напрямі висвітлення актуальних питань політичного життя Великобританії, пропагування британських національних цінностей, формування прихильного ставлення до країни і поліпшення її міжнародного іміджу.

Специфіка всесвітньої служби BBC полягає в тому, що її фінансування здійснюється з бюджету МЗС Великобританії («Форін Офіс») за окремою статтею видатків. Зокрема, у 2000 р. сума виділених коштів зросла на 14,5 млн фунтів стерлінгів порівняно з попередніми роками і становила 175,5 млн фунтів стерлінгів. У 2001 — 2002 pp. на потреби інформаційнороз’яснювальної роботи за кордоном було заплановано близько 178 млн фунтів стерлінгів. Відносини між британським зовнішньополітичним відомством і Всесвітньою службою регулюються спеціальною угодою про поширення інформації, укладеною в 1999 р.

Основними засадами, на яких будуються відносини сторін, є такі: ? Всесвітня служба BBC має повну свободу журналістської діяльності; ? «Форін Офіс» визначає напрями поширення інформації за кордоном через постановку чітко окреслених завдань; ? «BBC» обирає найефективніший спосіб виконання завдань; ? фінансування Всесвітньої служби BBC відбувається на стабільній основі за допомогою укладання середньотермінових угод з урядом із залученням коштів, отриманих телерадіокомпанією від надання ліцензій на використання ефірного простору.

Відповідно до положень угоди 1999 р. МЗС і Всесвітня служба BBC щороку оцінюють результати співпраці, визначаючи пріоритетні напрями на майбутнє та цільові аудиторії впливу. Крім англійської мови Всесвітня служба також веде мовлення 43 іншими мовами, охоплюючи приблизно 150-мільйонну аудиторію (з червня 1992 р. в її складі працює й Українська служба).

У Республіці Польща основним органом, відповідальним за поширення інформаційнороз’яснювальних матеріалів МЗС, є Польська інформаційна агенція («Polska Agencja Informacyjna S.A.»). Згідно зі статутом головною метою її діяльності є сприяння формуванню позитивного іміджу Польщі у світовому інформаційному просторі. ПАІ здійснює інформаційну та видавничу діяльність, надає послуги місцевим та іноземним журналістам, має вебсторінку в мережі Інтернет п’ятьма мовами. Це акціонерне товариство, 100% акцій якої перебувають у державній власності. Діяльністю Польської інформаційної агенції керують наглядова рада, правління і програмна рада. Тісно ПАІ співпрацює з центральною адміністрацією, міністерствами. Як пріоритетний напрям було визначено подолання уявлення про технологічну відсталість Польщі. Державними органами влади є МЗС Республіки Польща, прес-бюро Сейму, інформаційний центр Ради Міністрів, Польська пресова агенція та Головне статистичне управління.Іншим державним органом, який також має завдання сприяти поширенню у світі позитивної інформації про Польщу, є Міністерство закордонних справ Республіки Польща, яке вирішує згадані питання через мережу польських вищих навчальних закладів (інститутів) за кордоном (близько 20). Їхня діяльність на місцях координується дипломатичними представництвами Республіки Польща, а директори інститутів, як правило, є одночасно радниками посольств.

Міжнародний досвід застосування PR-технологій, а саме стратегія державного брендингу та інформаційно-роз’яснювальна робота держави, дають можливість визначити національні пріоритети та відмінності, способи координації політичної волі держав, які виявляються у поєднанні державних інтересів з ініціативою глобального розвитку. PR-технології лише посилюють ефект зовнішньої політики, підкреслюють значущість країн у світовій ієрархії, є вагомим фактором міжнародних впливів, інструментом дипломатії та внутрішньополітичної гармонії

Висновки. В умовах глобалізації світового співтовариства міжнародна комунікація стає невід’ємною частиною будь-якої сфери суспільного життя. Отже, особливої ваги набувають міжнародні зв’язки з громадськістю, які реалізуються як на рівні конкретних організацій, так і на державному.

Міжнародні PR спрямовані на забезпечення розширення ринків збуту, сприяння експорту товарів, адаптацію вітчизняних комунікацій до сприйняття громадянами іноземних держав.

Особливе місце серед завдань міжнародних зв’язків з громадськістю посідає розробка і підтримання іміджу держави. Як багатокомпонентне явище бренд країни вимагає тривалих цілеспрямованих зусиль, і тому державні інститути варто розглядати як основних суб’єктів міжнародних паблік рилейшнз.

Завдання для контролю знань Запитання

1. Розкрийте сутність поняття «інформаційне суспільство». Як воно впливає на PR-діяльність?

2. У сучасній соціології для опису світової системи існує метафора «глобальне село». Як ви розумієте цей вислів?

3. Охарактеризуйте основних суб’єктів міжнародних зв’язків із громадськістю.

4. Наведіть приклади труднощів у сприйнятті певних PR-повідомлень у різних регіонах світу.

5. У чому полягає роль іміджу держави.

6. Що таке бренд країни?

7. На який компонент іміджу держави слід звернути увагу в Україні?

8. Якими методами державні органи можуть здійснювати міжнародні зв’язками з громадськістю?

9. Чому державна політика в галузі міжнародних комунікацій має пріоритетне значення.

10. Розробіть власні пропозиції до покращення міжнародного іміджу України.

Теми рефератів

1. Зв’язки з громадськістю як основний фактор регулювання міжнародних відносин.

2. Посилення інформаційного ресурсу в умовах глобалізації та інтеграції світового співтовариства.

3. Фактори формування позитивного і негативного іміджів країни.

4. Роль держави як суб’єкта зв’язків із громадськістю у міжнародній сфері.

Література

1. Качинська Н. Політичний імідж держави [Електронний ресурс] / Качинська Н. // Віче.

— 2009. — № 22. — Режим доступу : http://www.viche.info/journal/1738/

2. Кашлев Ю. Информация и PR в международных отношениях / Кашлев Ю., Галумов Э.

— М. : Известия, 2003.

3. Киселев И.Ю. Образ государства как фактор принятия внешнеполитических решений / Киселев И. Ю., Смирнова А. Г. // Полис. — 2004. — № 4.

4. Маркони Дж. PR. Полное руководство / Дж. Маркони; PR. Д.Р. Геренав (пер. с англ.), Ю.П. Леонова (пер. с англ.). — М. : Вершина, 2007.

5. Мойсеєв В. Паблік рилейшнз: навч. посіб. / В. Мойсеєв. — К.: Академвидав, 2007.

6. Панарин И. Информационная война, PR и мировая политика : [учеб. пособие для студ., обуч. по спец. 350400 «Связи с общественностью»] / Панарин И. — М. : Горячая линияТелеком, 2006.

7. PR в органах державної влади та місцевого самоврядування: Монографія / [О. Бабкіна, В. Басалюков, В. Бебик та ін. ; за заг. ред. В. Бебика, С. Куніцина]. — К. : МАУП, 2003.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
3. Міжнародний імідж України як пріоритетне завдання органів державної влади
ПРИКЛАДИ ЗАПИТАНЬ І ВІДПОВІДЕЙ ДО ПРАВИЛ ПРОВЕДЕННЯ ГОЛОСУВАННЯ
ДУМКИ УКРАЇНСЬКИХ PR СТОСОВНО СИТУАЦІЇ, ЩО СКЛАЛАСЬ НА ВІТЧИЗНЯНОМУ РИНКУ PR-ПОСЛУГ
Частина 1. 2. Імідж країни, його сутність і роль у міжнародних зв’язках із громадськістю
ТЕМА 14. ЗВ’ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ У МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИНАХ
3. Виборчі технології як найважливіша складова політичних зв’язків із громадськістю та їх характеристика
Частина 2. ТЕМА 13. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИ ЗВ’ЯЗКІВ ІЗ ГРОМАДСЬКІСТЮ У ПРОВЕДЕННІ ВИБОРЧИХ КАМПАНІЙ
Частина 1. ТЕМА 13. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИ ЗВ’ЯЗКІВ ІЗ ГРОМАДСЬКІСТЮ У ПРОВЕДЕННІ ВИБОРЧИХ КАМПАНІЙ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)