Posibniki.com.ua Маркетинг Зв’язки з громадскістю 2. Особливості зв’язків із громадськістю у комерційній діяльності


< Попередня  Змiст  Наступна >

2. Особливості зв’язків із громадськістю у комерційній діяльності


Комерційна діяльність — це невід’ємна складова діяльності підприємства, яка виражається в сукупних процесах і операціях, спрямованих на здійснення актів купівлі-продажу для задоволення споживчого попиту й отримання певного прибутку. Із запропонованого визначення комерційної діяльності можна скласти висновок, що її стрижнем є налагодження і здійснення взаємовідносин із покупцями, які залежать переважно від якості товарів, цін на товари, термінів доставки товарів до споживача, а також репутації компанії (корпорації, підприємства, фірми), її іміджу (рис. 9.3).

Рис. 9.3. Забезпечення ефективної комерційної діяльності

Рис. 9.3. Забезпечення ефективної комерційної діяльності

Цілеспрямована інформація про якість товарів, ціни на них і терміни доставки до покупця може бути забезпечена лише за наявності досконалої системи ЗЗГ із сучасними каналами комунікації, надійного прямого і зворотного зв’язку з цільовими аудиторіями.

Комерційна товарна інформація, тобто призначені для створення споживчих переваг відомості про товар, переконливо визначає вигоди від використання конкретного товару, тому має особливу значущість. У зв’язку з цим кожне повідомлення про товари, яке пропонується цільовим аудиторіям (покупцям, споживачам), повинно бути продуманим, обґрунтованим, цілеспрямованим і зрозумілим, нести доброзичливе ставлення до споживачів. Іншими словами, повідомлення і звернення в комерційній діяльності мають сприяти формуванню дружнього образу фірми, пояснювати її готовність задовольняти розумні вимоги споживача, захистити його від несправедливості, допомогти у розв’язанні проблем.

У сучасних умовах зв’язки з громадськістю в комерційній діяльності використовується переважно як діалогу й досягнення компромісу між компанією (фірмою) та її цільовими аудиторіями на користь усіх учасників процесу. Практично це новий підхід до налагодження і здійснення плідних відносин зі стратегічно важливими групами населення.

На жаль, не всі розуміють, що успіху в будь-якій справі можна досягнути лише у взаємодії з усіма учасниками процесу виробництва, обміну, розподілу і споживання, чому сприяє правильне розуміння інтересів усіх сторін і взаємодопомога в їх реалізації.

У комерційній діяльності служба зв’язків із громадськістю виконує низку специфічних функцій. Передусім фахівці з паблік рилейшнз розробляють і пропонують керівництву фірми (корпорації) науково обґрунтовану концепцію політики у сфері PR, враховують пропозиції, приймаючи рішення не лише з проблем зі зв’язків із громадськістю, а й з інших напрямів функціонування фірми. Важливою функцією служби ЗЗГ є підготовка звернень, повідомлень, заяв, відповідей, що стосуються інтересів фірми в усіх напрямах її діяльності. Формування пабліситі (популярності) фірми загалом і видів її продукції зокрема також є однією з важливих функцій ЗЗГ у комерційній діяльності.

Однією з функцій паблік рилейшнз є забезпечення зв’язків із державними органами (законодавчими, юридичними, податковими, контрольними та ін.).

До важливих функцій служби зв’язків із громадськістю у комерційній діяльності належать такі, як зв’язки з клієнтами і споживачами, з місцевим населенням, донорська діяльність, організація й проведення прийомів, координація та інтегрування всіх напрямів комерційної діяльності, робота друкованих органів для персоналу компаній (газети, прес-бюлетені, оголошення, рекламні буклети і т. ін.).

Підготовка і розповсюдження рекламних матеріалів є особливою і значимою функцією служби ЗЗГ у комерційній діяльності (рис. 9.4).

Рис. 9.4. Функції служби PR у комерційній діяльності

Рис. 9.4. Функції служби PR у комерційній діяльності

Для успішного виконання своїх функцій служба зв’язків із громадськістю повинна забезпечувати перманентне підвищення освітньої і фахової підготовки працівників і представників персоналу фірми, діяльність яких пов’язана з PR. Тому підготовка і виконання нагальних спеціальних освітніх програм також є важливою функцією служби зв’язків з громадськістю і керівництва фірми.

Більшість із цих функцій пов’язані з колом проблем і питань, розв’язання яких неможливе без першого керівника компанії. Тож постійне спілкування служби ЗЗГ з першим керівником, підпорядкування йому є необхідними за будь-яких умов. Важливо, щоб вищі керівники в будь-який час володіли необхідною інформацією про стан справ як усередині компанії, так і у відносинах з усіма цільовими аудиторіями, пов’язаними з комерційною діяльністю компанії. Зрозуміло, що зворотний зв’язок у комерційній діяльності, який забезпечує служба зв’язків із громадськістю, є найважливішим чинником вироблення і провадження комерційної політики фірми (корпорації). Тому для забезпечення зворотного зв’язку великі та середні компанії створюють спеціальні групи або офіси на ринках збуту товарів, у філіях, а також на підприємствах, які є партнерами компанії. Такі групи, офіси або окремі фахівці належать до структури системи зв’язків із громадськістю і виконують її завдання, просувають товари і послуги, удосконалюють їх пабліситі, збирають, накопичують, аналізують інформацію для налагодження як позитивного, так і негативного зворотного зв’язку.

Працівники автономних груп PR, розташованих у філіях компанії та на підприємствахпартнерах, здійснюють зв’язки із засобами масової інформації, використовуючи на це близько третину робочого часу. Вони готують відповіді на запитання ЗМІ, забезпечують підготов-

ку і видання прес-релізів, організовують і проводять прес-конференцій для представників різних ЗМІ, беруть активну участь у підготовці і проведенні компаній та акцій.

Таким чином, у комерційній діяльності поза межами системи зв’язків із громадськістю не залишається жоден із напрямів функціонування і розвитку компанії, корпорації, фірми чи окремого підприємця.

Таким чином, зв’язок із громадськістю — один із важливих засобів повноцінного й ефективного функціонування компанії, її успішної комерційної діяльності.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
4. Система зв’язків із громадськістю у фінансовій сфері, завдання та функції
5. Зв’язки з громадськістю у відносинах з інвесторами
ТЕМА 10. СПЕЦИФІКА ЗВ’ЯЗКІВ ІЗ ГРОМАДСЬКІСТЮ У ПОЛІТИЧНІЙ СФЕРІ, ЇХ ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА НАПРЯМИ
2. Політичний імідж, його різновиди і складові
3. Партійний PR
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)