Posibniki.com.ua Маркетинг Зв’язки з громадскістю 2. Комплекс маркетингових комунікацій, його елементи та функції


< Попередня  Змiст  Наступна >

2. Комплекс маркетингових комунікацій, його елементи та функції


Паблік рилейшнз є складовою маркетингових комунікацій, а вони — маркетингу. Таким чином, паблік рилейшнз як робота з громадськістю є передумовою і важливою частиною маркетингу (особливо сьогодні). На думку окремих спеціалістів з маркетингу, паблік рилейшго стає новим, п’ятим, елементом маркетингу, доповнюючи продукт, ціну, просування, місце і стаючи новим «р» — «public relation». Існує багато підходів до характеристики структури маркетингових комунікацій. Один із найпростіших — це виділення двох елементів інтегрованих маркетингових комунікацій, персональний продаж і стимулювання збуту. До факторів, що визначають структуру комунікаційних заходів, належить тип товару, етап життєвого циклу товару, ринку, вид стратегії збуту, рівень поінформованості покупців.

Персональний продаж (direct marketing) — це засіб маркетингових комунікацій, який використовується продавцями для взаємодії на особистому рівні з нинішніми і потенційними клієнтами для збуту своєї продукції і налагодження стосунків з ними.

Стимулювання збуту (sales promotion) — це сукупність короткотермінових стимулів, які використовуються для заохочення купівельної активності. Стимулювання збуту — діяльність з реалізації комерційних і творчих ідей, що активізують продажі виробів або послуг рекламодавця, нерідко в короткі терміни. Для цього використовуються різні інструменти.

Зокрема, за допомогою упаковки товарів, сейл промоушн (на якій розміщені, наприклад, портрети відомих людей, героїв мультфільмів, дорогих марок автомобілів), а також за допомогою спеціалізованих заходів на місцях продажу. Довгострокова мета заходів зі стимулювання збуту — формування в сприйнятті споживача більшої цінності фірмових товарів, маркованих певним товарним знаком; короткострокова — створення додаткової цінності товару для споживача.

Стимулювання збуту (sales promotion) — комплекс комерційних і маркетингових заходів у різних соціальних групах, спрямованих на збільшення обсягів продаж (стимулювання купівельного попиту, підвищення якості обслуговування, прискорення процесу руху товару і реалізації товару, впізнаваності товарного знаку чи упаковки). Бувають орієнтовані як на споживача (consumer promotion), так і на продавця (trade promotion).

Заходи зі стимулювання споживача (сonsumer promotion), за допомогою якого вирішуються завдання спонуки до здійснення пробної або повторної покупки, збільшення частоти вжитку продукту/послуги. Категорія цільових груп сейлз промоушн: споживачі, торговельний персонал, торговельний посередник.

Цілі стимулювання — стратегічні, специфічні, пов’язані з обставинами (ситуаційні).

Прийоми сейз промоушн — пропозиції в грошовій формі (пряме зниження цін, купони); пропозиції в натуральній формі (прямий, зразки); продукції в активній формі (конкурси, лотереї, ігри).

Заходи зі стимулювання збуту широко поширені в Україні. Дівчата, що роздають рекламні листівки або пропонують спробувати той або інший товар, все частіше зустрічаються в магазинах, на вулицях, в нічних клубах та інших громадських місцях. Їх завдання — якомога більше людей познайомилися з цим товаром. Перевага таких заходів порівняно з рекламою

— це безпосередній контакт зі споживачем, що створює ілюзію увагу до власної персони, прояв особистої симпатії. Trade promotion — комплекс заходів, спрямований на стимулювання збутової мережі для розвитку дистрибуції, прискорення звороту і збільшення обсягу продажів (включаючи мерчендайзинг).

Персональний продаж — постійно підтримувані спрямовані комунікації з окремими споживачами чи фірмами, що мають очевидні наміри купувати певні товари. Діяльність у галузі директ-маркетингу в основному відбувається через пряме поштове розсилання (direct mail) або через вузько спеціалізовані засоби поширення реклами.

Отже, маркетингові комунікації завдяки залученню до них паблік рилейшнз виходять за межі традиційного ринкового сегмента, їх цільовою аудиторією стають групи впливу, лідери, професійні асоціації та значно ширші верстви громадськості, ніж покупці.

Паблік рилейшнз займається і просуванням товарів, але не за допомогою реклами, тобто комерційних заходів, а за допомогою інформації — оприлюдненням спеціальних статей, тематичних добірок та ін.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ У ПРОМИСЛОВІЙ, КОМЕРЦІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ФІНАНСОВІЙ СФЕРІ
2. Особливості зв’язків із громадськістю у комерційній діяльності
3. Проблеми внутрішньопромислових і комерційних комунікацій
4. Система зв’язків із громадськістю у фінансовій сфері, завдання та функції
5. Зв’язки з громадськістю у відносинах з інвесторами
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)