< Попередня  Змiст  Наступна >

4. ПРАКТИКУМ


1. Плани семінарських і практичних занять, порядок їх проведення

121

Науково-методичне забезпечення навчального процесу включає: ? державні стандарти освіти; ? навчальні плани; ? навчальні програми з усіх нормативних і вибіркових навчальних дисциплін; ? програми навчальної, виробничої й інших видів практик; ? підручники і навчальні посібники; ? інструктивно-методичні матеріали до семінарських, практичних і лабораторних занять; ? індивідуальні семестрові завдання для самостійної роботи студентів з навчальних дисциплін; ? контрольні завдання до семінарських, практичних і лабораторних занять; ? контрольні роботи з навчальних дисциплін для перевірки рівня засвоєння студентами навчального матеріалу; ? методичні матеріали для студентів з питань самостійного опрацювання фахової літератури, написання курсових робіт і дипломних проектів (робіт).

Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах, затверджене наказом Міністерства освіти України від 2 червня 1993 року №161, розділ 7 «Науково-методичне забезпечення навчального процесу». Інструктивно-методичні матеріали до семінарських і практичних занять посідають неабияке місце у комплексі науковометодичного забезпечення навчального процесу.

Навчальними планами підготовки бакалаврів за напрямом «Менеджмент» (спеціальність «Менеджмент організацій») і за напрямом «Економіка та підприємництво» (спеціальність «Економіка підприємства») різних форм навчання (денної, вечірньої, заочної) передбачено різну кількість годин на вивчення ку рсу «Операційний менеджмент» і диференційований їх розподіл по різних видах занять, що унеможливлює створення

117

Спрощенню процесу формування робочих планів семінарських і практичних занять сприятиме використання наведеного нижче базового комплекту планів і занять з курсу «Операційний менеджмент», який має хар актер еталонного. Його розроблено в розрахунку на максимальну кількість годин, відведених навчальним планом і робочою навчальною програмою на вивчення дисципліни в цілому (135 годин), на проведення семінарських і практичних занять (32 години) та на здійснення проміжного модульного контролю (3 письмові контрольні роботи). Пропоновані плани можуть без будь-яких змін зас тосовуватися для проведення семінарських і практичних занять з дисципліни для студентів спеціальності 6201/1 «Менеджмент промислових підприємств» денної форми навчання. Для усіх інших форм навчання та спеціальностей вони мають бути відповідно скорочені та адаптовані.

Заняття 1

Загальна характеристика курсу «Операційний менеджмент» і форм організації навчального процесу

Ключові програмні питання

1. Операційний менеджмент як складова менеджменту організації.

2. «Операційний менеджмент» як профілюючий курс у системі підготовки бакалаврів менеджменту та бакалаврів економіки.

3. Базові положення та концепції загальної теорії управління як складова методології курсу.

4. Базові положення та концепції сучасної економічної теорії як методологічна основа курсу.

118 єдиного універсального комплекту планів семінарських і практичних занять. Саме це спричинює необхідність індивідуального складання викладачами, які ведуть семінарські та практичні заняття, лекторами потоків і викладачем, відповідальним за дисципліну «Операційний менеджмент» в цілому, спеціалізованих комплектів планів семінарських і практичних занять для кожної конкретної спеціальності та форми навчання, їх щорічного перегляду з у рахуванням змін, які вносяться до програми дисципліни (розширення, доповнення канонічного навчального матеріалу, введення нових питань, тем, розділів тощо), та затвердження кафедрою.

5. Предмет, мета і завдання курсу «Операційний менеджмент».

6. Зв’язок курсу «Операційний менеджмент» з іншими дисциплінами.

Запитання для дискусії

1. Якою є роль операційного менеджменту у забезпеченні конкурентоспроможності та конкурентостійкості організації?

2. Що, на Ваш погляд, є найголовнішим для операційного менеджера — практичний досвід чи теоретична підготовка?

Порядок проведення заняття

1. Озна йомлення студентів із формами вивчення дисципліни, поточного та підсумкового контролю знань і з порадами щодо організації їхньої самостійної роботи над вивченням курсу.

2. З’ясування ступеня засвоєння студентами матеріалу нормативного рівня шляхом проведення опитування з програмних питань.

3. Обговорення дискусійних питань; оцінювання ступеня активності студентів та якості їх ви ступів і коментарів у процесі проведенні дискусій.

4. Рекомендації та поради щодо підготовки до наступного семінарського заняття.

Заняття 2

Операційна система організації: структурно-процесна характеристика

Ключові програмні питання

1. Базові поняття «організація», «операції», «виробництво», «управління виробництвом», «операційний менеджмент» та їх співвідношення.

2. Операційна функція організації. Створення корисності як основна мета операційної діяльності.

3. Операційна система та її складові елементи. Входи, процеси та виходи, структура та зовнішнє оточення операційної системи.

4. Ресурси, застосовувані в процесі операційної діяльності.

5. Кінцевий пр одукт та його різновиди.

6. Сутність поняття «процес». Основні різновиди операційних процесів.

119

7. Властивості операційної системи. Види операційних систем.

Запитання для дискусії

1. «Операційна система сучасного рівня розвитку» — що це таке? Дайте Вашу особисту інтерпретацію змісту цього поняття.

2. Яким вимогам, на Ваш погляд, має відповідати операційна система сучасного рівня розвитку?

3. Якими є основні тенденції розвитку структури операційної системи в сучасних умовах?

Порядок проведення заняття

1. З’яс ування ступеня засвоєння студентами матеріалу нормативного рівня шляхом проведення усного опитування з програмних питань, експрес-тестування.

2. Обговорення дискусійних питань; оцінювання ступеня активності студентів та якості їхніх виступів і коментарів у процесі проведення дискусій.

3. Рекомендації та поради щодо підготовки до наступного заняття.

4. Видача сту дентам тексту кейсу, запитань і додаткових інформаційних матеріалів для індивідуальної підготовки до групового обговорення проблематики кейсу на наступному семінарському занятті.

Заняття 3

Життєвий цикл і режими функціонування операційної системи

Ключові програмні питання

1. Сутність концепції життєвого циклу об’єкта, процесу, системи.

2. Життєвий цикл операційної системи та його основні етапи.

3. Миттєвий та короткотривалий періоди функціонування операційної системи та їхня характеристика.

4. Довготривалий та понадтривалий періоди функціонування операційної системи та їхня характеристика.

120

5. Режими функціонування операційної системи.

6. Специфіка функціонування операційної системи в різних режимах на різних стадіях життєвого циклу.

Запитання для дискусії

1. Як, на Ваш погляд, впливає динамічність зовнішнього середовища на внутрішню динаміку операційної системи?

2. Як співвідносяться усталеність і динамічність у функціонуванні операційної системи?

3. Які, на Ваш пог ляд, стадії життєвого циклу операційної системи слід додати до переліку стадій, що був запропонований на лекції?

4. Якими є загальні та специфічні риси управління операціями на різних стадіях життєвого циклу операційної системи?

Порядок проведення заняття

1. З’ясування ступеня засвоєння студентами матеріалу нормативного рівня шляхом проведення усного опитування з пр ограмних питань, експрес-тестування.

2. Обговорення дискусійних питань; оцінювання ступеня активності студентів та якості їхніх виступів і коментарів у процесі проведення дискусій.

3. Обговорення кейсу, під час якого студентами визначаються основні етапи життєвого циклу конкретної організації та її операційної системи, їхні характерні ознаки; діагностуються причини, що вик ликали кризу операційної діяльності; розглядаються можливі заходи, спрямовані на послаблення кризових явищ і поновлення стабільності функціонування. Оцінювання ступеня активності студентів та якості їхніх доповідей, виступів і коментарів у процесі обговорення кейсу.

4. Рекомендації та поради щодо підготовки до наступного заняття.

121

Заняття 4

Операційний менеджмент як різновид функціонального менеджменту

Ключові програмні питання

1. Зміст і сфери операційного менеджменту.

2. Цілі, завдання, принципи управління операціями.

3. Функції та методи управління операціями.

4. Призначення, склад і структура системи управління операціями.

5. Операційний менеджмент як різновид функціонального менеджменту, як різновид рівневого менеджменту, як вид практичної діяльності, як царина знань.

6. Операційна систе ма як об’єкт управління; операційний менеджер як суб’єкт управління операціями.

7. Знання, вміння та навики, якими має володіти операційний менеджер.

8. Зміст, характер та специфічні риси праці операційного менеджера.

Запитання для дискусії

1. Що, на Ваш погляд, переважає в розвитку функцій операційного менеджменту — процеси дивергенції чи ко нвергенції?

2. На якому місці в системі впорядкування за важливістю знань, вмінь і навиків операційного менеджера Ви розмістили б комунікативні навики?

Порядок проведення заняття

1. З’ясування ступеня засвоєння студентами матеріалу нормативного рівня шляхом проведення усного опитування з програмних питань, експрес-тестування.

2. Обговорення дискусійних питань; оцінювання ступеня активності студенті в та якості їхніх доповідей, виступів і коментарів у процесі проведення дискусій.

3. Рекомендації та поради щодо самостійного вивчення теми 4 «Моделі та інструментарій обґрунтування рішень в операційному менеджменті».

4. Рекомендації та поради щодо підготовки до проведення першого проміжного модульного контролю.

122

Заняття 5

Перший проміжний модульний контроль

Порядок проведення заняття

1. Перевірка ступеня засвоєння студентами матеріалу тем 1

—4 програми курсу шляхом проведення письмової контрольної роботи.

2. Рекомендації та поради щодо підготовки до наступного семінарського заняття.

Заняття 6

Тактичний рівень планування операційної діяльності

Ключові програмні питання

1. Види та методи планування операційної діяльності.

2. Принципи планування операційної діяльності.

3. Система планування операційної діяльності.

4. Взаємозв’язок між стратегічним, тактичним та оперативним плануванням операцій (виробництва).

5. Виробнича програма: місце в системі планів підприємства та етапи формування.

6. Агреговане планування виробництва. «Чисті» та «змішані» стратегії планування виробництва.

Запит ання для дискусії

1. Яким є загальний підхід до розроблення виробничої програми та що можна віднести до особливих випадків у її формуванні та розподілі за календарними періодами?

2. Які різновиди «чистих» стратегій Ви могли б запропонувати на додачу до відомих класифікацій?

Порядок проведення заняття

1. Обговорення результатів першого промі жного модульного контролю. Надання студентам порад і рекомендацій щодо усунення прогалин у засвоєнні матеріалу курсу, виявлених у процесі контролю.

123

2. З’ясування ступеня засвоєння матеріалу нормативного рівня шляхом проведення усного опитування з програмних питань.

3. Обговорення дискусійних питань; оцінювання ступеня активності студентів та якості їхніх доповідей, виступів і коментарів у процесі проведення дискусій.

4. Розв’язування типових задач; оцінювання ступеня активності студентів та якості набутих практичних навиків.

5. Рекомендації та поради щодо підг отовки до наступного семінарського заняття.

6. Видача студентам тексту кейсу, запитань і додаткових інформаційних матеріалів для індивідуальної підготовки до групового обговорення проблематики кейсу на наступному семінарському занятті.

Заняття 7

Оперативне планування та контроль операційної діяльності

Ключові програмні питання

1. Сутність оперативного управління виробництвом (операціями).

2. Види систем оперативного планування.

3. Графіки Гантта.

4. Правила формування пріоритетів.

5. Інструменти та методи контролю операційної діяльності.

6. Диспетчеризація виробництва.

Запитання для дискусії

1. Що є загальним і що специфічним в оперативному управлінні діяльністю операційних систем організацій виробничої та невир обничої сфери?

2. У чому полягає специфіка оперативного планування одиничного, серійного, масового виробництва?

Порядок проведення заняття

1. З’ясування ступеня засвоєння матеріалу нормативного рівня шляхом: експрес-тестування по прогалинах у засвоєнні матеріалу, виявлених у процесі проведення першого проміжного модульного контролю; проведення усного опитування з програмних питань.

124

2. Обговорення дискусійних питань; оцінювання ступеня активності студентів та якості їхніх доповідей, виступів і коментарів у процесі проведення дискусій.

3. Розв’язування типових задач; оцінювання ступеня активності студентів та якості набутих практичних навиків.

4. Обговорення кейсу, під час якого студентами визначаються: ознаки функціонування організації в нормативному режимі; заходи з підтри мки стабільності функціонування операційної системи; практичні підходи до вдосконалення оперативного управління функціонуванням операційної системи конкретної організації.

5. Рекомендації та поради щодо підготовки до наступного семінарського заняття.

Заняття 8

Забезпечення стабільного функціонування операційної системи

Ключові програмні питання

1. Виробнича інфраструктура підприємства: сутність, склад, організація та управління.

2. Управління обслуговуванням і використанням устаткування операційної системи.

3. Управління персоналом у системі операційного менеджменту.

4. Управління матеріальними та енергетичними ресурсами операційної системи.

5. Управління матеріально-технічним постачанням виробництва (операцій).

6. Управління запасами.

Запитання для дискусії

1. Чи правил ьним, на Ваш погляд, є приділення переважної уваги матеріально-технічному забезпеченню стабільності функціонування операційної системи у порівнянні з інформаційним і кадровим забезпеченням?

2. Чи можливо впорядкувати (за ступенем значущості) такі види забезпечення стабільності функціонування операційної системи, як інформаційне, кадрове, матеріально-технічне тощо?

Порядок проведення заняття

125

1. З’ясування ступеня засвоєння студентами матеріалу нормативного рівня шляхом проведення усного опитування з програмних питань, експрес-тестування.

2. Обговорення дискусійних питань; оцінювання ступеня активності студентів та якості їхніх доповідей, виступів і коментарів у процесі проведення дискусій.

3. Розв’язування типових задач; оцінювання ступеня активності студенті в та якості набутих практичних навиків.

4. Рекомендації та поради щодо підготовки до наступного заняття.

5. Видача студентам тексту кейсу, запитань і додаткових інформаційних матеріалів для індивідуальної підготовки до групового обговорення проблематики кейсу на наступному семінарському занятті.

Заняття 9

Управління якістю та продуктивністю операційної діяльності

Ключові програмні питання

1. Сутність понять «конкурентоспроможність», «якість», «продуктивність».

2. Види та методи контролю якості продукції.

3. Статистичні методи контролю якості продукції, якості процесів.

4. Сучасна концепція управління якістю.

5. Чинники, що впливають на рівень продуктивності операційної діяльності.

6. Сучасна концепція управління продуктивністю.

Запитання для дискусії

1. Якість пр одукції та продуктивність виробництва — це, на Ваш погляд, антагоністичні чи комплементарні чинники забезпечення конкурентоспроможності організації?

2. Якими можуть бути наслідки (позитивні, негативні) впровадження «гуртків якості» в практику управління вітчизняними підприємствами (організаціями)?

Порядок проведення заняття

126

1. З’ясування ступеня засвоєння матеріалу нормативного рівня шляхом проведення усного опитування з програмних питань, експрес-тестування.

2. Обговорення дискусійних питань; оцінювання ступеня активності студентів та якості їхніх доповідей, виступів і коментарів у процесі проведення дискусій.

3. Розв’язування типових задач; оцінювання ступеня активності студенті в та якості набутих практичних навиків.

4. Обговорення кейсу, під час якого студентами визначаються: основні аспекти якості обслуговування та методи її оцінювання; діагностуються конкурентні переваги організації та розглядаються виробничі аспекти забезпечення її конкурентоспроможності; здійснюється спроба оцінити рівень продуктивності та ефективності операційної діяльності.

5. Рекомендації та поради щодо підготовки до проведення др угого проміжного модульного контролю.

Заняття 10

Другий проміжний модульний контроль

Порядок проведення заняття

1. Перевірка ступеня засвоєння студентами матеріалу тем 5—7 програми курсу шляхом проведення письмової контрольної роботи.

2. Рекомендації та поради щодо підготовки до наступного семінарського заняття.

Заняття 11

Виробнича стратегія як основа проектування та створення операційної системи Ключові програмні питання

1. Виробнича стратегія як різновид функціональних стратегій організації. Стратегічні рішення в сфе рі операцій.

2. Ключові етапи процесу проектування та створення операційної системи.

3. Проектування продукту та вибір варіанта технології виробництва.

127

4. Потужність операційної системи: сутність і процес установлення.

5. Форми та методи організації виробничого процесу (в просторі, в часі).

6. Проектування робіт: поняття та основні моделі.

7. Методи організації робіт і нормування праці.

8. Чинники, що визначають вибір місця розташування операційної системи. Типи внутрішніх планувань операційної системи.

Запитання для дискусії

1. Що, на Ваш пог ляд, може бути обрано за відправну точку в процесі проектування операційної системи (певні події, явища, організаційні зміни, зміни в середовищі функціонування організації чи її операційної системи)?

2. Якими, на Ваш погляд, є критерії вибору типу операційної системи взагалі та система їх впорядкування зокрема?

Порядок проведення заняття

1. Обговорення результатів другого проміжного модул ьного контролю. Надання студентам порад і рекомендацій щодо усунення прогалин у засвоєнні матеріалу, виявлених у процесі контролю.

2. З’ясування ступеня засвоєння матеріалу нормативного рівня шляхом проведення усного опитування з програмних питань.

3. Обговорення дискусійних питань; оцінювання ступеня активності студентів та як ості їхніх доповідей, виступів і коментарів у процесі проведення дискусій.

4. Розв’язування типових задач; оцінювання ступеня активності студентів та якості набутих практичних навиків.

5. Рекомендації та поради щодо підготовки до наступного семінарського заняття.

Заняття 12

Ключові аспекти перетворень і розвитку операційної системи

Ключові програмні питання

1. Рушійні сили розвитку операційної системи.

2. Складові процесу перетворень операційної системи при засвоєнні нових продуктів.

128

3. Організація та планування підготовки виробництва нової продукції.

4. Складові процесу перетворень операційної системи при впровадженні нових технологій.

5. Складові процесу перетворень операційної системи при впровадженні нових форм і методів організації виробництва, праці, управління.

Запитання для дискусії

1. Що, на Ваш погляд, є еволюційним і що революційним у процесі розвитку операційної с истеми?

2. Що, на Ваш погляд, є більш продуктивним і прийнятним для працівників: підвищення ефективності операційної діяльності за рахунок постійного вдосконалення операційної діяльності або за рахунок реінжинірингу операційних процесів?

Порядок проведення заняття

1. З’ясування ступеня засвоєння матеріалу нормативного рівня шляхом: експрес-тестування по прогалинах у засвоєнні матеріалу, виявлених у процесі проведення друго го проміжного модульного контролю; проведення усного опитування з програмних питань.

2. Обговорення дискусійних питань; оцінювання ступеня активності студентів та якості їхніх доповідей, виступів і коментарів у процесі проведення дискусій.

3. Розв’язання типових задач; оцінювання ступеня активності студентів та якості набутих практичних навиків.

4. Рекомендації та поради щодо пі дготовки до наступного семінарського заняття.

Заняття 13

Управління проектами

Ключові програмні питання

1. Сутність і види проектів.

2. Методи управління проектами.

3. Сфери застосування СПУ в управлінні операціями.

4. Основні елементи та часові параметри сітьового графіка.

Запитання для дискусії

129

1. Чи можливо, на Ваш погляд, ототожнювати поняття «управління проектами» та «управління операціями»? Якщо «так», то чому саме? Якщо «ні», то з яких причин?

Порядок проведення заняття

1. З’ясування ступеня засвоєння студентами матеріалу нормативного рівня шляхом проведення усного опитування з програмних питань, експрес-тестування.

2. Обговоре ння дискусійних питань; оцінювання ступеня активності студентів та якості їхніх доповідей, виступів і коментарів у процесі проведення дискусій.

3. Розв’язання типових задач; оцінювання ступеня активності студентів та якості набутих практичних навиків.

4. Рекомендації та поради щодо підготовки до наступного заняття.

Заняття 14

Побудова та оптимізація сітьових графіків

Ключові програмні питання

1. Етапи процесу формування сітьового графіка розроблення та реалізації проекту.

2. Метод ПЕРТ, метод критичного шляху.

3. Мета та напрями аналізу сітьового графіка.

4. Основні способи оптимізації сітьового графіка.

5. Календарне планування розроблення та реалізації проекту.

Запитання для дискусії

1. Наскільки реальним, на Ваш погляд, є застосування проектного мене джменту в поточній управлінській діяльності операційного менеджера, який працює на промисловому підприємстві, або в будівельній фірмі, або у закладі освіти тощо?

Порядок проведення заняття

130

1. З’ясування ступеня засвоєння студентами матеріалу нормативного рівня шляхом проведення усного опитування з програмних питань, експрес-тестування.

2. Обговорення дискусійних питань; оцінювання ступеня активності студентів та якості їхніх доповідей, виступів і коментарів у процесі проведення дискусій.

3. Розв’язування типових задач; оцінювання ступеня активності студенті в та якості набутих практичних навиків.

4. Рекомендації та поради щодо підготовки до проведення третього проміжного модульного контролю.

Заняття 15

Третій проміжний модульний контроль

Порядок проведення заняття

1. Перевірка ступеня засвоєння студентами матеріалу тем 8— 10 програми курсу шляхом проведення письмової контрольної роботи.

2. Рекомендації та поради щодо підготовки до наступного семінарського заняття.

Заняття 16

Сучасна концепція операційного менеджменту

Ключові програмні питання

1. Етапи еволюції теорії та практики управління операціями.

2. Сутність сучасних поглядів на операційний менеджмент.

3. Сучасні системи управління ланцюгом «постачання

— виробництво

—збут» (системи МRP, JIТ).

4. TQM як філософія сучасного менеджменту.

131

5. Перспективи розвитку операційного менеджменту як науки та як виду практичної управлінської діяльності.

Запитання для дискусії

1. Як впливає розвиток інформаційних технологій, що є характерною ознакою сьогодення, на зміни характеру управлінської діяльності?

2. Яких змін набуває управління операціями на стадії формування постіндустріального (інформаційного) суспільства порівняно із попередніми стадіями су спільного розвитку?

Порядок проведення заняття

1. Обговорення результатів третього проміжного модульного контролю. Надання студентам порад і рекомендацій щодо усунення прогалин у засвоєнні матеріалу, виявлених у процесі контролю.

2. З’ясування ступеня засвоєння матеріалу нормативного рівня шляхом проведення усного опитування з програмних питань.

3. Обговорення дискусійних питань; оцінювання ступеня активності студенті в та якості їхніх доповідей, виступів і коментарів у процесі проведенні дискусій.

4. Підсумовування результатів вивчення дисципліни в цілому. Визначення, за результатами навчання протягом семестру, сумарної оцінки рівня знань кожного студента. Прийняття рішень щодо можливості допуску кожного окремого студента до іспиту.

2. Задачі до практичних заня ть

Практичне заняття — форма навчального заняття, при якій викладач організує детальний розгляд студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни та формує вміння і навички їх практичного застосування шляхом індивідуального виконання студентом відповідно сформульованих завдань...

Практичне заняття включає ... розв’язування завдань з їх обговоренням...

132

Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах, затверджене наказом Міністерства освіти України від 2 червня 1993 р. № 161, розділ 3 «Форми організації навчання».

Організація самостійної роботи студентів з вивчення дисципліни та проведення аудиторних (зокрема практичних) занять з курсу «Операційний менеджмент» базуються здебільшого, як це видно з уже розглянутого матеріалу посібника, на розв’язанні задач, що являють собою своєрідний полігон для відпрацювання навиків практичного застосування студентом тих чи тих теоретичних положень дисципліни.

Осно вною метою розв’язання задач з проблематики управління виробництвом та операціями є прищеплення студентові вмінь і навиків самостійного виконання техніко-економічних розрахунків, пов’язаних з аналізом та обґрунтуванням управлінських рішень щодо створення операційної системи, підтримки усталеного режиму її функціонування та перетворень.

У пропонованому задачнику наведено 25 типових задач, що мож уть бути використані як: ? робочі завдання для розв’язування та обговорення під час проведення практичних занять; ? домашні завдання для самостійного опрацювання, закріплення та поглиблення засвоєного під час аудиторних занять навчального матеріалу; ? взірцеві завдання для підготовки до поточного та проміжного модульного контролю.

Задачі не прив’язано до конкретних питань, тем, розділів курсу, окремих семінарських і практичних занять, а лише пронумеровано, з тим щоб викладачі мали змогу індивідуально добирати задачі для практичних занять або для домашнього розв’язання, з урахуванням кількості годин, відведених на вивчення ди сципліни в цілому та на проведення і практичних занять, а також зважаючи на специфіку спеціальності та конкретного потоку студентів.

Задачник

Задача 1 Операційний менеджер має у своєму розпорядженні інформацію щодо очікуваного агрегованого попиту на продукцію

133

ОЧІКУВАНИЙ ПОПИТ НА ПРОДУКЦІЮ ФІРМИ

Місяць Обсяг очікуваного попиту, од.
Квітень 1400
Травень 1600
Червень 1800
Липень 1800
Серпень 2200
Вересень 2200
Жовтень 1800
Листопад 1400

Розглядаються три можливих варіанти організації майбутньої операційної діяльності фірми у цих умовах.

Відповідно до варіанта А щомісячний обсяг виробництва має відповідати обсягу попиту; збільшення або зменшення обсягу виробництва супроводжується відповідним звільненням чи найманням додаткового персоналу. Витрати, пов’язані з наймом додаткового персоналу, становлять 5000 грн на кожні 100 од. зростання обс ягу випуску продукції; витрати, пов’язані зі звільненням персоналу, — 7500 грн на кожні 100 од. скорочення обсягу випуску продукції. За базу (100%-ву чисельність) при здійсненні розрахунків слід прийняти ситуацію березня, коли обсяг виробництва становив 1600 од.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Частина 3. 4. ПРАКТИКУМ
Завдання 1
Завдання 6
Завдання 10
5. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ОФОРМЛЕННЯ ЇХНІХ РЕЗУЛЬТАТІВ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)