Posibniki.com.ua Право Державна служба Частина 2. 32. Особливості служби в органах місцевого самоврядування


< Попередня  Змiст  Наступна >

Частина 2. 32. Особливості служби в органах місцевого самоврядування


Відповідно до п. 8 ст. 2 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 6 квітня 200

4 р. №

1667-ІV, який набирає чинності з 1 жовтня 2005 р., вибори сільських, селищних, міських голів проводяться за мажоритарною виборчою системою відносної більшості в єдиному одномандатному окрузі, межі якого збігаються з межами відповідної територіальної громади.

Виборні посади, на які особи обираються відповідною радою (голови та заступники голови районної, райо нної у місті, обласної ради тощо).

Голова районної та обласної ради — посадова особа в системі органів місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад відповідного району, області. Ці посадові особи обираються таємним голосуванням відповідною радою

1 з числа її депутатів на термін повноважень ради; очолюють виконавчий апарат районної та обласної ради. Їх повноваження визначаються Законом «Про місцеве самоврядування в

Україні» (1997 р.).

Голова районної у місті ради — посадова особа районної у місті ради, що обирається з числа її депутатів у межах терміну повноважень ради

2 і одночасно є головою її виконавчого комітету.

Основні повноваження голови районної у місті ради: організовує

1

Відповідно до п. 5 ст. 2 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 6 квітня 2004 р. № 1667-ІV, який набирає чинності з 1 жовтня 2005 р., вибори депутатів районних рад проводяться за пропорційною системою: депутати обираються за виборчими списками від організацій політичних партій, виборчих блоків організацій політичних партій у багатомандатному виборчому окрузі, межі якого збігаються з межами відповідного району.

Вибори депутатів обласних рад, міст Києва та Севастополя проводяться за пропорційною системою: депутати обираються за виборчими списками від організацій, політичних партій, виборчих блоків організацій політичних партій у багатомандатному виборчому окрузі, межі якого збігаються з межами відповідної області, міст Києва та

Севастополя (п. 6, ст.2).

2

Відповідно до п. 4 ст. 2 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 6 квітня 2004 р. № 1667-ІV, який набирає чинності з 1 жовтня 2005 р., вибори депутатів районних у містах рад проводяться за пропорційною системою: депутати обираються за виборчими списками від організацій політичних партій, виборчих блоків організацій політичних партій у багатомандатному виборчому окрузі, межі якого збігаються з межами відповідного району у місті.

виконання рішень ради та виконавчого комітету; формує підрозділи адміністрації та затверджує Положення про них, призначає та звільняє їх працівників згідно з чинним законодавством; визначає і змінює працівникам ранги посадової особи органу місцевого самоврядування; видає розпорядження в межах повноважень районної адміністрації; несе персональну відповідальність за стан та діяльність відповідної районн ої адміністрації тощо. Голова районної в місті ради виконує свої обов’язки до обрання голови ради нового скликання.

Заступники голови районної, обласної, районної у місті ради обираються відповідною радою у межах терміну її повноважень шляхом таємного голосування. Обраний голова відповідної ради представляє кандидатури для обрання на посаду заступни ка голови ради з числа її депутатів. Порядок обрання та дострокового звільнення заступника голови визначені у ст. 56 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (1997 р.). Заступники голови ради здійснюють повноваження до обрання, з дотриманням усіх вимог законодавства, заступника голови ради нового скликання. Заступник голови, у разі відсутності голови ві дповідної ради або неможливості виконання ним своїх обов’язків з інших причин, здійснює повноваження голови відповідної ради.

Оскільки у Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» не конкретизується порядок обрання заступників міського голови, членів виконавчого комітету, то ці та інші питання, пов’язані із процедурою обрання та звільнення, мають бути відображені у ре гламенті міської ради. Міський голова вносить на розгляд ради кандидатури на посади заступників міського голови, які попередньо обговорюються у постійних комісіях і депутатських групах.

Секретар сільської, селищної, міської ради (секретар ради) обирається за пропозицією сільського, селищного, міського голови відповідною радою з числа депутатів на те рмін повноважень ради та працює в раді на постійній основі. Припинення його повноважень, визначаються відповідною радою і закріплюються в регламенті її роботи, або статуті територіальної громади. Секретар сільської ради може за рішенням ради одночасно здійснювати повноваження секретаря виконавчого комітету відповідної ради. Секретар має право скликати сесії, відкривати і вести засі дання ради, підписувати протоколи сесії та її рішення у випадках, передбачених ч. 6 ст. 46 Закону України «Про місцеве самовряду

вання в Україні» (1997 р.). До повноважень секретаря входять і інші питання .

Відповідно до п. 2 ст. 2 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 6 квітня 2004 р. № 1667-ІV, який набирає чинності з 1 жовтня 2005 р., вибори депутатів сільських, селищних рад проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах, на які по діляється вся територія відповідно села (кількох сіл, жителі яких добровільно об’єдналися у сільську громаду), селища.

Згідно з п. 3 ст. 2 цього ж Закону, вибори депутатів міських рад проводяться за пропорційною системою: депутати обираються за виборчими списками кандидатів у депутати від організацій політичних партій, виборчих блоків організацій політичних па ртій у багатомандатному окрузі, межі якого збігаються з межами території відповідної міської громади.

Виборні посади, на які особи затверджуються відповідною радою (члени виконкому, керуючий справами виконкому тощо).

Кандидатури членів виконавчого комітету на розгляд ради також вносить міський голова. Подальша процедура прийняття та звільнення членів виконавчого комітету аналогічна порядкові щодо заступників міського голови.

Керуючий справами виконкому — важлива посадова особа виконавчого комітету, яка, відповідно до своїх повноважень, забезпечує підго товку матеріалів на розгляд виконавчого комітету ради; відповідає за готовність питання до розгляду на засіданні виконавчого комітету; підписує протоколи засідань виконавчого комітету ради та додатки до рішень; забезпечує доведення рішень

1

Секретар: забезпечує підготовку сесій ради та питань, які виносяться на її розгляд; повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається винести на розгляд ради; забезпечує своєчасне доведення рішень ради до виконавців і населення, організовує контроль за їх виконанням; за дорученням голови координує та контролює діяльність постійних та інших комісій ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій; сприяє депутатам ради у здійсненні їх повноважень; організовує за дорученням ради, відповідно до законодавства, здійснення заходів, пов’язаних із підготовкою і проведенням референдумів та виборів до органів державної влади та місцевого самоврядування; забезпечує зберігання у раді офіційних документів, пов’язаних із місцевим самоврядуванням територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку; вирішує за дорученням голови або ради інші питання, пов’язані з діяльністю ради та її органів. Окрім цих повноважень, визначених чинним законодавством та регламентом, секретар ради за пропозиціями відповідних комісій ради організовує планування роботи з підготовки проектів ухвал ради і, враховуючи висновки профільних комісій про готовність проектів ухвал та інших актів до розгляду, вносить відповідні пропозиції на розгляд голови та колегії.

виконавчого комітету ради до виконавців; контролює виконання рішень і протокольних доручень виконавчого комітету ради; виконує інші обов’язки, покладені на нього міським головою або виконавчим комітетом ради. У разі відсутності керуючого справами виконкому його обов’язки за розпорядженням міського голови виконує один із членів виконавчого комітету ради.

Посади, на які особи п ризначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються на посаду та звільняються з неї сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ра ди одноособово, а у випадках, передбачених законом — за погодженням з відповідними органами виконавчої влади (ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

У разі, коли районні ради у містах відсутні, міська рада може формувати територіальні виконавчі органи. (на прикладі м. Львів — це районні адміністрації). Голови районних у місті виконавчих органів пр изначаються на посаду міським головою. Голови районних адміністрацій набувають повноважень із моменту призначення і припиняються вони міським головою.

Заступники голови районної у місті виконавчих органів призначаються на посаду міським головою за погодженням з відповідними головами районних адміністрацій. Вони виконують обов’язки, визначені головами відповідних рай онних адміністрацій і несуть персональну відповідальність за стан справ на дорученій їм ділянці роботи.

Керівники відділів та інших структурних підрозділів районних у місті виконавчих органів призначаються на посаду та звільняються з неї головами відповідних районних адміністрацій. Ці керівники очолюють відповідні підрозділи і несуть персональну відповідальність перед головами відпо відних районних у місті виконавчих органів за виконання покладених на ці підрозділи завдань.

На посаду можуть бути призначені особи, які мають відповідну освіту і професійну підготовку, володіють державною мовою в обсягах, достатніх для виконання службових обов’язків.

Правовий статус посадових осіб місцевого самоврядування згідно зі ст.7 Закону визначається Консти туцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», «Про вибори депутатів місцевих

рад та сільських, селищних, міських голів», та іншими законами

України.

На посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

Основні об ов’язки і права 2 посадових осіб місцевого самоврядування визначаються ст.8 і ст.9 Закону.

Важливою складовою служби в органах місцевого самоврядування є проходження служби. До нього належать: заміщення вищої посади, присвоєння чергового рангу, збільшення розміру грошового утримання, зарахування до кадрового резерву, скерування на перепідготовку та підвищення кваліфікації, скерування на стажування тощо.

1

Основними обов’язками посадових осіб місцевого самоврядування є:

• додержання Конституції і законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності органів місцевого самоврядування;

• додержання прав та свобод людини і громадянина;

• збереження державної таємниці, інформації про громадян, що стала їм відома у зв’язку з виконанням службових обов’язків, а також іншої інформації, яка згідно із законом не підлягає розголошенню;

• постійне вдосконалення організації своєї роботи, підвищення професійної кваліфікації;

• сумлінне ставлення до виконання службових обов’язків, ініціативність і творчість у роботі;

• шанобливе ставлення до громадян та їх звернень до органів місцевого самоврядування, турбота про високий рівень культури, спілкування і поведінки, авторитет органів та посадових осіб місцевого самоврядування;

• недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.

• 2

Посадова особа місцевого самоврядування має право:

• на повагу особистої гідності, справедливе і шанобливе ставлення до себе з боку керівників, співробітників і громадян;

• на оплату праці залежно від посади, яку вона займає, рангу, який їй присвоєно, якості, досвіду та стажу роботи;

• на просування по службі відповідно до професійної освіти, результатів роботи та атестації;

• на безпечні та необхідні для високопродуктивної роботи умови праці;

• на соціальний і правовий захист;

• отримувати в порядку, встановленому законодавством, від відповідних органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, незалежно від їх підпорядкування та форм власності, об’єднань громадян, окремих осіб матеріали та інформацію, необхідні для виконання своїх службових обов’язків;

• у порядку і в межах, встановлених законом, отримувати інформацію щодо матеріалів своєї особової справи та ознайомлюватися з іншими документами, що стосуються проходження нею служби в органах місцевого самоврядування, отримувати від керівників органу місцевого самоврядування відповідні пояснення та давати особисті пояснення;

• вимагати проведення службового розслідування з метою спростування безпідставних, на її думку, звинувачень або підозри щодо неї;

• захищати свої законні права та інтереси в органах державної влади, органах влади

Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування та в судовому порядку.

Засади проходження служби регулюються чинним законодавством, зокрема визначаються Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 6 квітня 2004 р. № 1667-ІV (набирає чин ності з 1 жовтня 2005 р.). Додаток № 1 до листа Головдержслужби (№ 42/621 від 06.02.2002) містить методичні рекомендації щодо особливостей прийняття (обрання) на службу посадових осіб органів місцевого самоврядування.

Прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється відповідно до вимог ст. 10 Закону, а саме:

• на посаду сільського, селищного, міського гол ови в порядку, встановленому Законом України «Про місцеве самоврядування в

Україні »;

• на посаду голови та заступників голови районної, районної у місті, обласної ради, заступника міського голови — секретаря

Київської міської ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, голови постійної комісії з питань бюджету обласної, Київсь

1

Сільський, селищний, міський голова — найвища посадова особа відповідної територіальної громади, яка має представницький мандат. Згідно з Конституцією України, законами України «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 6 квітня 2004 р. № 1667-ІV (набирає чинності з 1 жовтня 2005 р.), територіальні громади на основі загального, прямого виборчого права шляхом таємного голосування обирають сільських, селищних і міських голів на

4 роки в порядку визначеному законом та здійснюють свої повноваження на постійній основі. Вибори сільського, селищного, міського голови проводяться за мажоритарною виборчою системою відносної більшості по єдиному одномандатному виборчому округу, межі якого збігаються з межами села, селища, міста. Статус цих посадових осіб та повноваження визначені та закріплені ст. 141 Конституції України та у главі 3 Закону

України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Особливості місцевого самоврядування, зокрема регулювання статусу міського голови міст Києва та Севастополя регулюються іншими нормативними актами, зокрема

Законом України «Про столицю України — місто-герой Київ» (401-ХІV), указом Президента «Про обласні, Київську та Севастопольську міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації». Питання про дотермінове припинення повноважень Київського міського голови вноситься на розгляд Київської міської ради за ініціативою не менш як половини голосів депутатів від загального складу ради.

Згідно зі ст. 42 Закону «Про місцеве самоврядування» повноваження сільського, селищного, міського голови починаються з моменту оголошення відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією на пленарному засіданні ради рішення про його обрання і закінчуються в момент вступу на цю посаду іншої обраної відповідно до закону особи, крім випадків дострокового припинення його повноважень. Повноваження сільського, селищного, міського голови за наявності підстав можуть бути припинені дотерміново за рішенням референдуму або за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

кої та Севастопольської міських рад шляхом обрання відповідною радою ;

• на посади заступників сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого

1

Процедура обрання цих посадових осіб регулюється Конституцією України (ст.141) та законодавчими актами «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про столицю України — місто-герой Київ», «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 6 квітня 2004 р. № 1667-ІV (набирає чинності з 1 жовтня 2005 р.). Голови районної, районної у місті, обласної ради та їх заступники обираються відповідною радою у межах терміну її повноважень з числа депутатів цієї ради шляхом таємного голосування і здійснюють свої повноваження до обрання заступника голови ради нового скликання, крім випадків дотермінового припинення їх повноважень. Питання про дотермінове припинення повноважень голови та заступників голови районної, районної у місті, обласної ради вноситься на розгляд відповідної ради за ініціативою не менш як однієї третини голосів депутатів від загального складу ради або голови ради. Оскільки норми статей 55, 56 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» не встановили якогось особливого порядку дотермінового припинення повноважень цих посадових осіб за наявності підстав, то це питання регулюються відповідно пп. 2, 3 ст. 59, де вказано, що рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради шляхом таємного голосування.

Основні зміни щодо виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів викладені у ст. 2 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 6 квітня 2004 р. № 1667-ІV (набирає чинності з 1 жовтня 2005 р.), а також у тлумаченні ст. 3 цього коментаря.

Заступник міського голови — секретар Київської міської ради, секретар сільської, селищної, міської ради відповідно до чинного законодавства обираються відповідною радою за пропозицією голови з числа її депутатів на термін повноважень ради та працює в раді на постійній основі.

Закон України «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» встановлює загальні засади виборів депутатів місцевих рад, які мають обиратися на тих же принципах , що й посадові особи територіальних громад. Отже, вибори депутатів районної у місті ради проводяться за мажоритарною виборчою системою відносної більшості по одномандатних виборчих округах, на які поділяється вся територія району міста (ст. 2).

Вибори депутатів районної ради проводяться за мажоритарною виборчою системою відносної більшості по багатомандатних виборчих округах, межі яких збігаються з межами відповідних сіл, селищ, міст районного значення, які є адміністративнотериторіальними одиницями, що належать до складу цього району (ч. 1 ст. 4).

Вибори депутатів обласної ради проводяться за мажоритарною виборчою системою відносної більшості по багатомандатних виборчих округах, межі яких збігаються відповідно з межами районів та міст обласного значення, що належать до складу цієї області (ч. 2 ст. 4).

Заступник міського голови — секретар Київської міської ради обирається радою з числа депутатів і здійснює функції та повноваження, передбачені статтями 50 та 56 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Секретар сільської, селищної, міської ради обирається за пропозицією голови відповідною радою з числа її депутатів на термін повноважень ради та працює в раді на постійній основі.

Обрання голови постійної комісії з питань бюджету обласної, Київської та Севастопольської міських рад здійснюється відповідно до ст. 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Ці посадові особи обираються радою на строк її повноважень із числа депутатів цих рад. За рішенням відповідної ради голови постійних комісій з питань бюджету можуть працювати в раді на постійній основі.

справами (секретаря) виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради шляхом затвердження відповідною радою ;

• на посади керівника секретаріату (керуючого справами) районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату обласних і районних рад, керівників відділів, управлінь та інших працівників органів місцевого самоврядування шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою пр оцедурою, передбаченою законодавством

України 2 .

Проведення конкурсу, випробування та стажування під час прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється в порядку, визначеному законодавством України про державну службу.

У разі необхідності, за згодою сторін, посадова особа місцевого самоврядування може бути переведена на рівнозначну чи ни

1

Згідно зі ст. 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» персональний склад виконавчого комітету затверджується відповідною радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради. На пленарному засіданні ради участь в обговоренні цих кандидатур беруть участь тільки депутати міської ради. Подальша процедура прийняття та звільнення членів виконавчого комітету аналогічна порядкові щодо заступників міського голови.

До складу виконавчого комітету належать зокрема, сільський, селищний, міський голова, голова районної у місті ради, заступники сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючий справами (секретар) виконавчого комітету. Виконавчий комітет здійснює свої повноваження до формування нового складу виконавчого комітету.

Відповідно до статті 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (2493-14) прийняття на посади заступників сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради та керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради здійснюється шляхом затвердження відповідною радою.

2

Відповідно до ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються на посаду і звільняються з посади сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради одноособово, а у випадках, передбачених законом, — за погодженням з відповідними органами виконавчої влади. Оскільки ці відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті ради.

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» прийняття на посади керівника секретаріату (керуючого справами) районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату обласних і районних рад, керівників відділів, управлінь та інших посадових осіб органів місцевого самоврядування здійснюється шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

жчу посаду або посаду радника чи консультанта без конкурсного відбору.

Голови районних, районних у містах, обласних рад, Київський та Севастопольський міський голова та міські голови (міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим значення) мають право самостійно (без конкурсу) добирати та приймати на службу своїх помічників, радників (патронатну службу).

На час відс утності (відпустки) посадових осіб органів місцевого самоврядування (крім виборних посад) для виконання їх повноважень можуть прийматися на службу особи за строковим трудовим договором (контрактом).

Частиною 2 ст. 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» визначено, що проведення конкурсу, випробування та стажування під час прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійс нюється в порядку , визначеному законодавством України про державну службу.

Громадяни України, які вперше приймаються (обираються) на службу в органи місцевого самоврядування, згідно зі ст. 11 Закону складають Присягу такого змісту: «Усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити громаді та народові України, неухильно дотримуватися Конституції України та законів України, сприяти втіленню їх у життя, охороняти права, сво боди і законні інтереси громадян, сумлінно виконувати свої посадові обов’язки».

Обмеження, пов’язані з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та проходженням служби, декларування доходів тотожні відповідним обмеженням для державної служби.

1

Органи місцевого самоврядування під час проведення конкурсу мають керуватися Порядком проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.02 №169, а під час проведення іспитів — Загальним порядком проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженим спільним наказом Головного управління державної служби України та Української Академії державного управління при Президентові України від 10.05.02 № 30/84, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 24.05.02 р. за № 446/6734, під час проведенні стажування

— Положенням про порядок стажування у державних органах, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.12.94 № 804, з урахуванням особливостей проходження служби в органах місцевого самоврядування, визначених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Роз’яснення Головдержслужби щодо проведення конкурсу, випробування та стажування при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування № 42/5690 від 10.10.01, № 42/3673 від 04.06.03 містять детальніші правила та рекомендації стосовно особливостей проведення цих процедур.

Слід зазначити, що на відміну державної служби ранги, які відповідають посадам першої та другої категорій, а також ранги сільським, селищним, міським головам, головам районних, районних у містах рад присвоюються рішенням відповідної ради в межах відповідної категорії посад.

Служба в органах місцевого самоврядування має особливості щодо формування кадрового резерву на посади органів місцевого самовря дування.

Кадровий резерв формується з:

• посадових осіб місцевого самоврядування, які підвищили кваліфікацію або пройшли стажування і рекомендовані атестаційною комісією на вищі посади;

• державних службовців, які бажають перейти на службу в органи місцевого самоврядування;

• спеціалістів виробничої, соціально-культурної, наукової та інших сфер, а також випускників нав чальних закладів відповідного профілю.

Порядок формування та ведення кадрового резерву посадових осіб визначається відповідною радою.

Атестація посадових осіб місцевого самоврядування має також певні свої особливості:

• вона проходить один раз на 4 роки;

• не підлягають атестації сільські, селищні, міські голови, голови районних у містах, районних і обласних рад, секретарі сільських, селищних, міських рад, працівники патронатної служби, особи, які перебувають на посаді менше одного року, молоді спеціалісти, вагітні жін ки чи жінки, які працюють менше одного року після виходу на роботу з відпустки у зв’язку з вагітністю і пологами чи доглядом за дитиною, особи, прийняті на посаду на визначений строк;

• атестаційна комісія створюється за рішенням сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради;

• голо вою атестаційної комісії призначається секретар сільської, селищної, міської ради, заступник голови районної у місті, районної, обласної ради. У сільських, селищних радах з нечисленними виконавчими органами (до 5 осіб) атестацію може проводити сільський, селищний голова;


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
ПРАВОВИЙ СТАТУС ДЕРЖАВНОГО СЛУЖБОВЦЯ 33.Загальні вимоги до державних службовців
34.Права та обов’язки державних службовців
35.Гар антії та заохочення державних службовців
36.Особливості відповідальності державних службовців
37.Обмеження та заборони, пов’язані з проходженням державної служби
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)