< Попередня  Змiст  Наступна >

Модель Чемберліна


1 P m D A MR

1 MR

2 D * P

0 P

2 q

0 Qq

2

Рис. 5.3. Модель дуополії Е. Чемберліна

При введенні допущення про нульову величину виробничих витрат дуополістів, обсяг випуску, який дозволить першому дуополісту максимізувати прибуток, становитиме q

1

(MR

1 =MC

1 =0), прибуток визначатиметься площею ОР m Aq

1 (рис. 5.3). Другий дуополіст тепер буде орієнтуватися на залишковий попит, який представлений ділянкою AD*. Його обсяг випуску буде визначатися рівністю (MR

2 =MC

2 =0) і складе величину 0q

2 -0q

1 що відповідає q

1 q

2 . Таким чином, сукупна пропозиція двох фірм буде рівною 0q

2 , але ціна при цьому знизиться з Р m до Р

2 , і прибуток першого дуополіста становитиме тепер ОР

2 Nq

1 . Підвищення прибутку можливе лише за умови зменшення сукупної пропозиції двох виробників до q

1 .

Для цього виробники добровільно та незалежно один від одного оберуть обсяг випуску, що становитиме половину від монопольного: перший — 0q

0 , другий — q

0 q

1 . Таким чином, не вступаючи в змову, вони прийдуть до бажаності встановлення монопольної ціни на свою продукцію. Як видно, висновок, отриманий Е. Чемберліном при моделюванні поведінки дуополістів, аналогічний рішенню Курно при монополізації ринку.пуску буде визначатися рівністю (MR

2 =MC

2 =0) і складе величину 0q

2 -0q

1 що відповідає q

1 q

2 . Таким чином, сукупна пропозиція двох фірм буде рівною 0q

2 , але ціна при цьому знизиться з Р m до Р

2 , і прибуток першого дуополіста становитиме тепер ОР

2 Nq

1 . Підвищення прибутку можливе лише за умови зменшення сукупної пропозиції двох виробників до q

1 .

Для цього виробники добровільно та незалежно один від одного оберуть обсяг випуску, що становитиме половину від монопольного: перший — 0q

0 , другий — q

0 q

1 . Таким чином, не вступаючи в змову, вони прийдуть до бажаності встановлення монопольної ціни на свою продукцію. Як видно, висновок, отриманий Е. Чемберліном при моделюванні поведінки дуополістів, аналогічний рішенню Курно при монополізації ринку.(MR

1 =MC

1 =0), прибуток визначатиметься площею ОР m Aq

1 (рис. 5.3). Другий дуополіст тепер буде орієнтуватися на залишковий попит, який представлений ділянкою AD*. Його обсяг випуску буде визначатися рівністю (MR

2 =MC

2 =0) і складе величину 0q

2 -0q

1 що відповідає q

1 q

2 . Таким чином, сукупна пропозиція двох фірм буде рівною 0q

2 , але ціна при цьому знизиться з Р m до Р

2 , і прибуток першого дуополіста становитиме тепер ОР

2 Nq

1 . Підвищення прибутку можливе лише за умови зменшення сукупної пропозиції двох виробників до q

1 .

Для цього виробники добровільно та незалежно один від одного оберуть обсяг випуску, що становитиме половину від монопольного: перший — 0q

0 , другий — q

0 q

1 . Таким чином, не вступаючи в змову, вони прийдуть до бажаності встановлення монопольної ціни на свою продукцію. Як видно, висновок, отриманий Е. Чемберліном при моделюванні поведінки дуополістів, аналогічний рішенню Курно при монополізації ринку.

1

Э. Чемберлин. Теория монополистическо й конкуренции: ( Реориентация теории стоимости). Пер с англ./ Под ред. Ю.Я. Ольсевича. — М.: Экономика, 1996. — 351 с. — С. 64.

У 1934 р. німецький економіст Генріх фон Штакельберг змоделював поведінку асиметричної дуополії. Асиметрія проявляється в тому, що дуополісти можуть дотримуватися різних типів поведінки: бути лідерами, або послідовниками. В моделі «лідер-послідовник» фірма-лідер має повну інформацію про реакцію суперника і враховує її при визначенні своєї поведінки, послідовник коригує свою поведінку залежно від вибору, зробленого лідером. Запропонована модель є модифікацією базової моделі Курно, базується на наступних передумовах:


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Вирішення парадоксу Ж. Бертрана
5.4. Поведінка домінуючої фірми з конкурентним оточенням
Ключові положення
Завдання для індивідуальної роботи
ТЕМА 6 ВЕРТИКАЛЬНА ВЗАЄМОДІЯ ФІРМ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)