Posibniki.com.ua Менеджмент Операційний менеджмент 3. МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ТЕМ КУРСУ


< Попередня  Змiст  Наступна >

3. МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ТЕМ КУРСУ


24 Самостійна робота студента є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом у час, вільний від обов’язкових навчальних занять....

Самостійна робота студента забезпечується системою навчально-методичних засобів, передбачених для вивчення конкретної навчальної дисципліни: підручник, навчальні та методичні посібники, конспект лекцій викладача, практикум тощо.....

Навчальний матеріал навчальної дисципліни, передбачений робочим навчальним планом для засвоєння с тудентом в процесі самостійної роботи, виноситься на підсумковий контроль поряд із навчальним матеріалом, який опрацьовувався при проведенні навчальних занять.....

Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах, затверджене наказом

Міністерства освіти України від 2 червня 1993 р. №161, розділ 3 «Форми організації навчання».

Третя частина навчально-методичного посібника є, як уже зазначалося, центральною та головною. Перелік тем курсу, їх сутнісне наповнення та послідовність відповідають чинній навчальній програмі дисципліни. Поради щодо вивчення кожної теми викладено згідно з авторською концепцією; вони мають типову структуру, що передбачає виділення таких рубрик: зміст теми за програмою, рекомендації щодо самостійного в ивчення матеріалу теми, рекомендації щодо самостійного набуття навиків розв’язання типових задач, контрольні запитання, практичні або творчі завдання, завдання для самоперевірки знань. Усе це складає так званий нормативний рівень опрацювання матеріалу тем розділу.

Методичні поради щодо вивчення тем курсу, об’єднаних у розділ, містять також рекомендації щодо поглибленого рівня опрацювання матеріалу і пи тання для поглибленого вивчення, підготовки рефератів і виконання наукових досліджень. Такий підхід дає змогу, по-перше, сформувати в студентів, які опановують курс, ті здатності та вміння, якими має володіти фахівець кваліфікації «Бакалавр з менеджменту» напряму підготовки

25 26 «Менеджмент» (див. додатки А та Б); по-друге, — реалізувати надзавдання вищої освіти — навчити майбутніх фахівців вчитися, тобто сформувати в них уміння та навики систематичного подальшого професійного вдосконалення.

Розділ 1 ОПЕРАЦІЙНА СИСТЕМА ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ОПЕРАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ

1.1. Стисла характеристика розділу, мета і завдання його вивчення

Вивчення тем цього розділу має на меті створення своєрідного «стартового майданчика» для опанування базовими положеннями, сутністю та похідними аспектами операційного менеджменту. У процесі опрацювання Теми 1 здійснюється введення студентів, що вивчають дисципліну, в предмет, завдання та методологію операційного менеджменту як науки та як навчальної дисципліни. Результатом вивчення студентом матеріалу цієї теми є: розуміння значення, ролі та місця курсу в системі підготовки менеджерів та економістів, знання його предмету та завдань, уявлення про операційний менеджмент як складову менеджменту організації та (і це є найважливіше) усвідомлення зв’язку між сучасною економічною та управлінською теоріями як методологічною базо ю та операційним менеджментом як похідною від них дисципліною.

У розділі розглядаються фундаментальні поняття, на застосуванні яких ґрунтується все подальше вивчення дисципліни. Одним із них є поняття «операційна система організації», вивченню складу елементів, структури та зовнішнього оточення якої присвячено тему 2 «Операційна система організації: структурно-процесна характеристика». Розгляду сутності поняття «операц ійний менеджмент», його змісту, принципів, функцій та методів приділено поглиблену увагу в темі 3 «Операційний менеджмент як різновид функціонального менеджменту». Своєрідним підсумком вивчення матеріалу розділу є тема 4 «Моделі та інструментарій обґрунтування рішень в операційному менеджменті», в якій докладно розглядається широкий спектр найрізноманітніших, досить складних, але значною мірою вже добре знайомих 27 студентові завдяки вивченню дисциплін «Основи менеджменту», «Мікроекономіка» та «Дослідження операцій», методів, засобів та інструментів формування, вибору та обґрунтування управлінських рішень у сфері операційної діяльності організації.

Особливе значення для розуміння подальшої структуризації курсу та логіки його загальної архітектоніки має концепція життєвого циклу та режимів функціонування операційної системи, сутність якої студенти мають опанувати при ви вченні матеріалів саме цього розділу, оскільки викладений у цій концепції підхід до виділення етапів, періодів і режимів функціонування й визначає виокремлення та вивчення специфіки управління поточним функціонуванням операційної системи організації (розділ 2) та управління її створенням і подальшим розвитком (розділ 3).

Для розуміння ситуаційного характеру операційного менеджменту, тобто для з’ясування того, чо му навіть на тому самому етапі функціонування, в тому самому режимі та періоді, в різних операційних системах застосовуються диференційовані підходи до управління їх діяльністю, слід ретельно вивчити специфічні ознаки основних різновидів операційних систем, а також опрацювати критерії, за якими здійснюється їх типологія.

Підсумовує вивчення цього розділу розгляд спектру проблем, пов’язаних з о рганізацією діяльності операційного менеджера, тобто особи, яка, власне, й здійснює управління створенням, поточним функціонуванням і розвитком операційної системи. Вивчаючи це питання, студент має з’ясувати, якими є сфери прийняття рішень і функції операційного менеджера, зміст, характер і особливості його праці. Набуття знань у цій сфері має велике перспективне значення, оскільки, ск оріше за все, по завершенні навчання, за умови подальшої роботи за фахом, нинішні студенти працюватимуть (а можливо, вже працюють, якщо йдеться про студентів вечірньої та заочної форм навчання) на посадах операційних менеджерів низових управлінських рівнів.

Опрацювавши матеріал тем 2, 3, 4 студент матиме уявлення про операційну функцію організації та про її операційну систему, ро зумітиме сутність концепції життєвого циклу операційної системи та режимів її функціонування, ідентифікуватиме операційний менеджмент як процес управління свідомим цілеспрямованим створенням певної корисності для споживачів у вигляді надання їм матеріальних чи 28 нематеріальних послуг або виробництва продукції, знатиме склад елементів і структуру операційної системи та системи управління операційною діяльністю організації, поновить у пам’яті наявні навики або набуде нових вмінь застосування економіко-математичних і мікроекономічних моделей та методів обґрунтування рішень у сфері управління операціями.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Тема 2. Оп ераційна система організації: структурно-процесна характеристика Методичні поради щодо вивчення теми
Тема 3. Операційний менеджмент як різновид функціонального менеджменту
Тема 4. Моделі та інструментарій обґрунтування рішень в операційному менеджменті Методичні поради щодо вивчення теми
1.3. Поглиблений рівень опрацювання матеріалу
Розділ 2 УПРАВЛІННЯ ПОТОЧНИМ ФУНКЦІОНУВАННЯМ ОПЕРАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)