Posibniki.com.ua Інформатика Корпоративні інформаційні системи 1.5. КОРПОРАТИВНІ ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ, ЗОРІЄНТОВАНІ НА КІНЦЕВОГО СПОЖИВАЧА (CSRP)


< Попередня  Змiст  Наступна >

1.5. КОРПОРАТИВНІ ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ, ЗОРІЄНТОВАНІ НА КІНЦЕВОГО СПОЖИВАЧА (CSRP)


Концепцію CSRP (Customer Synchronized Resource Planning)

— планування ресурсів, синхронізоване зі споживачем, запропонувала компанія SYMIX. Нині це остання за терміном розроблення концепція управління виробничими ресурсами. Її суть полягає в тому, що під час планування й управлінню виробництвом треба враховувати не лише основні виробничі та матеріальні ресурси підприємства, а й вимоги замовника, зокрема гарантійне й сервісне обслуговування після продажу продукту. Тобто концепція CSRP передбачає інтеграцію замовника в систему управління підприємством. CSRP — це перша бізнес-методологія, зорієнтована на споживача інтеграцією його вимог у центр системи управління бізнесом. Вона встановлює методику ведення бізнесу, ґрунтовану на поточній інформації про покупця. Інформація про те, що потрібно споживачу, а що ні, що продаватиметься на ринку, а що ні, в системі CSRP надходить від покупця. Завдання виробника і його підрозділів (продажу, маркетингу, технічного обслуговування покупців) — оперативно реагувати на бажання покупців і намагатися запропонувати їм відповідний продукт, підтримуючи в такий спосіб попит. CSRP використовує перевірену практикою інтегровану функціональність ERP і переспрямовує виробниче планування від виробництва до покупця. Вона надає дієві методи і додатки для створення продуктів з підвищеною цінністю для покупця.

У корпоративній інформаційній системі, ґрунтованій на методології CSRP, має циркулювати інформація про нові ринкові тенденції, тиск конкурентів, про проблеми обслуговування покупців, ціноутворення, попит тощо. Працівники підрозділів, які обробляють цю інформацію на автоматизованих робочих місцях, мають аналізувати, з якими продуктами виникає найбільше проблем, які вдосконалення покупці запитують найчастіше та які пропоновані послуги можуть виявитися найсприятливішими для покупця. На підставі цієї інформації відділи дослідження і розроблення, конструкторський і технологічний працюють над новими конкурентоспроможними продуктами і технологіями.

На рис. 1.6 подано схему формування інформації у CSRP-системі на підставі вимог покупців, головна відмінність якої від традиційної полягає в тому, що генератором вимог до продукту є покупець, який доводить їх до відповідних підрозділів (маркетингу, прийому замовлень, технічного обслуговування), а ті, своєю чергу, доводять інформацію до виробничих планових підрозділів.

Рис. 1.6. Схема формування інформації на підставі вимог покупців

Рис. 1.6. Схема формування інформації на підставі вимог покупців

Отже, в системі CSRP основні акценти зміщуються з планування від потреби виробництва до планування від замовлень покупців. Діяльність з виробничого планування не просто розширюється, а перевизначає бізнес-практику, фокусуючись на ринковій активності, а не на виробничій діяльності.

Загальну схему роботи CSRP-системи подано на рис. 1.7. Можна бачити, що CSRP-система базується на перевіреній, інтегрованій функціональності ERP і переспрямовує виробниче планування від виробництва до покупця.

Для впровадження CSRP-системи потрібно:

— оптимізувати виробничу діяльність, побудувавши ефективну виробничу інфраструктуру на базі методології та інструментарію ERP;

— інтегрувати покупця і сфокусовані на покупцеві підрозділи підприємства з основними виробничими і плановими підрозділами;

— упровадити відкриті технології та створити технологічну інфраструктуру, що може підтримувати інтеграцію покупців, постачальників і служб управління виробництвом.

Рис. 1.7. Схема синхронізованого з покупцем планування ресурсів (CSRP)

Рис. 1.7. Схема синхронізованого з покупцем планування ресурсів (CSRP)

Перший крок у корпоративній CSRP-системі — досягти виробничої ефективності впровадженням технології виготовлення продуктів на замовлення, прийнятої в ERP, а потім інтегрувати покупця в систему.

Вигоди, що можуть бути досягнуті перефокусуванням бізнес-практики та інтеграцією покупця в центр системи управління бізнесом, можна розглянути на конкретних прикладах.

По-перше, вдосконалюється процес оброблення замовлень. Він розширюється, замість простої функції розміщення і ведення замовлення активізується інтегрована функція продажу й маркетингу з покупцем. Продавець разом із покупцем на його робочому місці формують замовлення, з огляду на потреби покупця, що динамічно переводяться у вимоги до продуктів і їх виробництва. Така технологія конфігурування замовлень дає змогу перевірити можливість його виконання до того, як воно буде розміщене у виробництві.

Опрацювання замовлень охоплює інформацію про потенційних клієнтів і перспективу співпраці з ними. Системи управління контактами й генератори звітів поєднуються із системами створення замовлень і виробничого планування, щоб надати інформацію про необхідні ресурси до того, як замовлення буде розміщене у виробництві.

Тенденції ринку, попит на продукцію та інформація про пропозиції конкурентів пов’язуються з головними бізнес-процесами. Істотно трансформується інструмент ціноутворення, в якому на зміну статистичним ціновим моделям приходять оптимізаційні, що дає змогу за потреби визначити оптимальну вартість кожного продукту для кожного покупця.

По-друге, CSRP поширює обслуговування покупців за межі звичайної телефонної підтримки й видачі довідок про рахунки. Послуги клієнтам стають важливою ланкою діяльності підприємства, центром управління виробництвом. Користувачі зливаються із головними додатками планування, виробництва й управління.

Розширюються можливості підтримки покупців за рахунок Web-технологій, включно з цілодобовим сервісом за принципом самообслуговування.

Підрозділи підтримки покупців стають центрами продажу, оброблення замовлень й управління, забезпечуючи перетворення підтримки покупців на діяльність з продажу та просування на ринок нових і супутніх продуктів і послуг.

По-третє, планування виробництва продукції та всієї діяльності сповнюється новим сенсом завдяки опорі на реальні клієнтські замовлення, а не прогнози чи оцінки. Завдяки доступу в реальному часі до інформації про замовлення покупців підрозділи планування можуть динамічно змінювати групи робіт, послідовність виконання замовлень, закупівель матеріалів тощо. Зміни в замовленнях покупців автоматично ініціюють зміни в замовленнях постачальникам ресурсів через систему оперативного перепланування, зменшуючи кількість повторної роботи й затримки. Маневрування ресурсом забезпечує надання його в потрібному обсязі та в потрібний час.

Результатом успішного застосування CSRP є підвищення якості товарів, зменшення часу їх постачання, підвищення споживчої цінності продукції та, як наслідок, зниження виробничих витрат. Але головне — створення інфраструктури для індивідуалізованих рішень, поліпшення зворотного зв’язку з покупцями і забезпечення для них кращих послуг.

Зауважимо, що ідея встановлення партнерських відносин із покупцем не нова. Відомі вчені та провідні спеціалісти сфери бізнесу й менеджменту наголошували необхідність партнерства з покупцем не один рік. І більшість виробників погоджувалися з цим. Але до практичної реалізації це не було доведено через брак відповідних інструментальних засобів. Планування ресурсів, синхронізоване з покупцем (CSRP), пропонує модель бізнесу і набір інструментів, здатних зробити партнерство з покупцем досяжним і підтримуваним.

Отже на відміну від ERP, яка була правилом гри для виробників останнього десятиліття XX ст., CSRP

— це план гри на перспективу ХХІ ст., де конкурентні переваги визначаються здатністю виробників щоденно задовольняти унікальні потреби окремого покупця.

РЕЗЮМЕ

Метод ОРТ (Optimised Production Technology) — оптимізаційна технологія виробництва — розроблено в Ізраїлі у 1970-х роках. На його базі було створено низку програмних пакетів. Цей метод призначений для максимізації випуску продукції за скорочення обсягу запасів і виробничих витрат. У його основу покладено визначення дефіциту виробничих потужностей і матеріальних ресурсів і якнайточніший облік їх під час планування.

У 1980-х роках у військовому відомстві США було розроблено методи CALS (Computer-aided Acquisition and Logistics Support)

— комп’ютерна підтримка процесу постачання і логістики для підвищення ефективності управління і планування в процесі замовлень, розроблення, організації виробництва, постачання й експлуатації військової техніки. CALS довела свою ефективність і нині переноситься на цивільні галузі виробництва. Низка проектних рішень CALS стандартизується в міжнародній організації ISO і використовується в системах MRPII/ERP.

Застосування методології ERP стає стандартним. Виробники, які сподіваються на успіх за зростання конкуренції на ринку, мають активно використовувати ERP, щоб відповідати виробничій ефективності конкурентів. Основним показником для віднесення програмних систем до корпоративних стає відповідність їх методології ERP.

Широкого застосування набувають сучасні корпоративні інформаційні системи R/З, Baau IV, Scala, Галактика, промислові СУБД провідних розробників Oracl, Informix, Ingres, Sybase. CSRP — перша бізнес-методологія, зорієнтована на споживача інтеграцією його вимог у центр системи управління бізнесом. Вона встановлює методику ведення бізнесу, ґрунтовану на поточній інформації про покупця.

ТЕРМІНИ І ПОНЯТТЯ

Комп’ютерні допоміжні засоби створення програмного забезпечення (CASE) MRP-система.

Чиста потреба в матеріалах.

Повна потреба в матеріалах.

План замовлень матеріалів (POS).

Точка замовлення матеріалів.

Система MRPII.

Планування ресурсів підприємства (ERP).

Концепція CSRP.

ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ

Назвіть етапи розвитку КІС.

Кому належить ідея створення MRP-системи?

Дайте характеристику MRP-системи.

У чому полягає суть замовлення матеріалів за точкою замовлення в системі MRP?

Дайте характеристику MRPII-системі.

Сутність системи ERP.

У чому полягають переваги системи ERP перед системами MRP і MRPII?

Дайте характеристику CSRP.

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ РОБОТИ

Спроектуйте інформаційну модель MRP-системи.

Спроектуйте схему замовлення матеріалів за точкою замовлення в системі MRP.

Проаналізуйте MRP, MRPII, ERP, CSRP-системи, назвіть їхні переваги та недоліки.

Спроектуйте схему формування інформації на підставі вимог покупців. РОЗДІЛ 2


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
2.2. СУТНІСТЬ ФАЙЛ-СЕРВЕРНИХ І КЛІЄНТ-СЕРВЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДОСТУПУ ДО ДАНИХ
2.3. МОДЕЛІ АРХІТЕКТУРИ КЛІЄНТ-СЕРВЕР І ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЇХ
2.4. ОСОБЛИВОСТІ АРХІТЕКТУРИ КЛІЄНТ-СЕРВЕР У ПРОЦЕСІ РОБОТИ В НЕОДНОРІДНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ТА НА БАГАТЬОХ ПЛАТФОРМАХ
2.5. ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МОДЕЛЕЙ КІС
БАЗИСНА ТЕХНОЛОГІЯ КОРПОРАТИВНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)