Posibniki.com.ua Мікроекономіка Економіка підприємств агропромислового комплексу Тема 17. ЦІНОВА ПОЛІТИКА ПІДПРИЄМСТВ АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУТ


< Попередня  Змiст  Наступна >

Тема 17. ЦІНОВА ПОЛІТИКА ПІДПРИЄМСТВ АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУТ


Ключові поняття і терміни: ринкова ціна; оптова ціна; роздрібна ціна; біржові котирування; трансферні ціни; конкурентна ціна; світові ціни; демпінгові ціни; підтримуючі ціни; договірні ціни; вільні ринкові ціни; заставна ціна; мінімальні ціни; граничні (централізовано-фіксовані) ціни; цінова конкурентоспроможність; ціна пропонування; методи встановлення цін пропонування; цінова політика; індекс номінального паритету; індекс паритету за дохідною концепцією; номінальний протекціоністський показник; дійсний (реальний) протекціоністський показник; показник еквівалента дотації виробникові.

Вивчивши матеріал цієї теми, ви будете ЗНАТИ: сутність ринкової ціни, її різновиди і фактори ціноутворення в сучасному ринковому середовищі; особливості ціноутворення на сільськогосподарську продукцію і продовольство та методичні підходи до визначення ціни на органічну продукцію; діючі нині на аграрному ринку види цін на сільськогосподарську продукцію і продовольство та важелі їх державного регулювання; сутність цінової політики підприємства, її різновиди та умови практичної реалізації; методичні підходи до визначення цін пропонування на сільськогосподарську продукцію і продовольство з урахуванням сезонності виробництва, термінів продажу та інших факторів; сутність паритету цін на сільськогосподарську продукцію і промислові товари для аграрного виробництва, методичні підходи до його виміру і механізм забезпечення; сутність і методичні підходи до визначення показників економічної підтримки сільськогосподарських товаровиробників (протекціоністських критеріїв): номінального протекціоністського показника, дійсного (реального) протекціоністського показника) і еквівалента дотації виробництва, а також УМІТИ: ? за фактичними даними підприємства розраховувати середню реалізаційну ціну і повну собівартість одиниці реалізованої продукції, визначати і оцінювати рівень її цінової конкурентоспроможності та вплив факторів на зміну цього показника у звітному періоді порівняно з базовим; ? визначати цінову конкурентоспроможність вітчизняних продовольчих товарів порівняно з імпортованими; ? визначати ціну пропонування виробленої продукції методом продане молокозаводу молоко незбиране з урахуванням його фак-

«витрати + прибуток», розраховувати уточнену договірну ціну за «витрати + прибуток», розраховувати уточнену договірну ціну за підакцизні товари сільськогосподарського походження; ? обґрунтовувати з урахуванням коефіцієнтів еластичності допустимий рівень підвищення або зниження ціни на сільськогосподарську продукцію з сезонним коливанням виробництва (наприклад, на продукцію промислового птахівництва), за якого не відбувається затоварювання цим видом продукції і забезпечуються економічні інтереси підприємства; ? визначати економічно доцільну (допустиму) межу зростання собівартості продукції за продажу її зимою і весною (наприклад, картопля, морква, капуста та ін.) за підвищеною ціною, щоб покрити додаткові витрати на зберігання і водночас забезпечити не менший рівень рентабельності, який був досягнутий восени; ? визначати ступінь ризикованості на стадії виробництва рослинницької продукції, спричинений можливим зниженням врожаю через несприятливі кліматичні умови та ступінь ризикованості недоодержання запланованого доходу на стадії реалізації продукції, викликаного коливанням цін на ринку.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
17.2. Цінова конкуренція і цінова конкурентоспроможність
17.3. Цінова політика підприємств
17.4. Ціноутворення і ціни на продукцію сільськогосподарського походження та їх державне регулювання
17.6. Паритет цін і механізм його забезпечення в ринковій економіці
Тема 18. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ ТА ПІДПРИЄМСТВ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)