< Попередня  Змiст  Наступна >

АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОСТУ ПРИБУТКУ ПОШТОВОГО ОПЕРАТОРА


Поштовий зв’язок являється важливою частиною економічної та соціальної інфраструктури держави. В умовах поширення процесу глобалізації, становлення ринкових відносин та прагнення країни вступити до СОТ послуги поштового зв’язку сприяють розвитку всіх сфер бізнесу, мають соціальне значення та залишаються найбільш доступними для населення. Основну частину традиційних поштових послуг надає національний оператор УДППЗ «Укрпошта».

Аналізуючи показники господарської діяльності Укрпошти за 2004—2005 рр. слід відмітити зростання чистого доходу на 22 %, витрат на 23,6 %, зменшення чистого прибутку на 47,7 %. Проведений аналіз вихідного обміну Укрпошти показав, що в 2005 році спостерігається зростання письмової кореспонденції на 6,7 %, грошових переказів 12,9 %, посилок на 47 % в порівнянні з 2004 р. Структура доходів без купівельної вартості товарів за 2005 рік має такий вигляд: пенсія — 40,8 %, письмова кореспонденція — 21,9 %, інші послуги — 8,0 %, періодичні видання — 7,6 %, грошові перекази — 7,0 %, торгівля — 6,7 %, розрахунково-касове обслуговування — 4,6 %, посилки — 3,4 %.

Прослідковується чітка тенденція збільшення долі доходів, одержаних від надання послуг не основної діяльності. Можна відмітити як позитивні, так і негативні сторони цього процесу. Оператор поштового зв’язку в умовах зниження попиту на універсальні послуги в зв’язку з відтоком споживачів до більш сучасних засобів комунікації, а також низькою платоспроможністю окремих прошарків населення (пенсіонерів),які традиційно користуються цими послугами, звертається до можливості залучення додаткових джерел доходу. З іншої сторони зацікавленість Укрпошти більш ефективною неосновною діяльністю може привести до погіршення якості поштових послуг.

Значну частину доходів від надання нетрадиційних послуг складають доходи від реалізації товарів народного споживання. З аналізу питомої ваги доходів від надання послуг, пов’язанних з іншою підприємницькою діяльністю в загальних доходах по ди-

рекціям УДППЗ «Укрпошта» за 2005рік слідує, що найбільшу долю мають Сумська — 23,4 %, Кримська — 23,1 %, Черкаська — 21,5 %, Кіровоградська — 20,8 % дирекції. Найбільший відсоток доходів від торгівлі в структурі мають Сумська — 15,7 %, Кіровоградська — 12,7 %, Чернігівська — 11,1 %, Черкаська — 10,2 % дирекції.

Для міських відділень зв’язку торгівля товарами менш вигідна в умовах добре розвинутої торгової мережі міста і сильної конкуренції. В сільській місцевості відділення зв’язку, реалізуючи продукцію народного споживання, забезпечують власну рентабельність та задовольняють попит населення на товари, оскільки нерідко являються єдиним торговим центром.

В доповіді запропоновано, формуючи стратегію росту прибутку, провести аналіз асортименту товарів народного споживання та виділити найбільш прибуткові види продукції з метою раціоналізації, що зумовить зменшення витрат, а також використати нові інформаційні технології обліку торгівельних операцій.

Ю. О. Жаданова, аспірантка,

О. Л. Кащук, магістрантка,

ОНАЗ ім. О. С. Попова, м. Одеса


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
СКЛАДОВІ СИСТЕМИ ЕКОНОМІЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ ПІДПРИЄМСТВА
СУЧАСНІ МЕТОДИ ОБЛІКУ ВИТРАТ НА ВИРОБНИЦТВО Й КАЛЬКУЛЮВАННЯ СОБІВАРТОСТІ ПРОДУКЦІЇ
ВПРОВАДЖЕННЯ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ В СИСТЕМУ ЕКОНОМІЧНОЇ ОСВІТИ ОДЕСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ЗВ’ЯЗКУ
СУЧАСНА ФІНАНСОВА ЗВІТНІСТЬ ЯК ДЖЕРЕЛО ІНФОРМАЦІЇ ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ: МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД
ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО КОЕФІЦІЄНТА КОРИСНОЇ ДІЇ (ККД) ДЛЯ ОЦІНКИ ІНФОРМАЦІЇ У СИСТЕМІ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)