< Попередня  Змiст  Наступна >

РОЛЬ АУДИТУ В ПРОЦЕСІ ЗАЛУЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ ІНВЕСТИЦІЙ


Концепція конкурентоспроможності країни аналізує, яким чином політика національного уряду сприяє розвиткові найбільш сприятливого середовища для конкурентоспроможного національного, соціально відповідального бізнесу заради процвітання нації. Висока конкурентоспроможність країни веде до більш високого рівня якості життя населення.

Концепція конкурентоспроможності країни розкриває підходи до економічного розвитку країни і є інструментом політики, яка охоплює не тільки оцінку виключно економічних показників, а й економічних наслідків політичних процесів, системи суспільного управління, рівня освіти, наукової база, правового поля, розвиненості інформаційної інфраструктури, культури та системи цінностей, що пропагуються. Тому вимірниками конкурентоспроможності країни є значна кількість показників та індикаторів, але найбільш показовими є продуктивність праці та конкурентність і прибутковість національного бізнесу у глобальному контексті.

Сприяння вирішенню проблем конкурентоспроможності економіки України повинно проводитися шляхом здійсненням грамотної економічної політики в усіх сферах, включаючи створення сприятливого інвестиційного середовища, що можливо лише при використанні професійних знань і світового досвіду.

Україна дуже зацікавлена у притоці інвестицій, оскільки вони не збільшують зовнішній борг, а забезпечують ефективну інтеграцію національної економіки у світову завдяки виробничому та науковотехнічному співробітництву, виступають джерелом капіталовкладень, залучають вітчизняні компанії до передового досвіду. Переваги інвестування в Україну також полягають в тому, що, по-перше, в умовах сповільнення інвестиційної активності у світі, увага до Центрально- та Східноєвропейських країн залишається незмінною. По-друге, розвиток української економіки призвів до зростання доходів населення та розширення середнього класу, збільшивши при цьому ринки збуту. По-третє, робоча сила є відносно дешевою та якісною, бо традиційно є освіченою, за умов невисокої ціни на людські ресурси, оскільки законодавчо встановлена мінімальна заробітна плата в Україні є однією з найнижчих у Центральній та Східній Європі. І в решті, через Україну проходить більшість наземних

транспортних шляхів з Центральної до Східної Європи та Азії, країна має вихід до Чорного та Азовського морів, річкових магістралей та розгалужену систему аеропортів, тому вона є ідеальною базою як для підприємств, що орієнтуються на Західно- та Центральноєвропейські ринки збуту, так і для компаній, що планують реалізовувати продукцію в країнах колишнього СНД. Крім того, значна кількість інвесторів використовують таку позицію країни для залучення ресурсів Східної Європи у виробництві продукції для Західної Європи.

Перспективи українського ринку для інвесторів супроводжуються також і рядом проблем, які не дозволяють прийти в Україну багатьом іноземним компаніям.

Серед них можна виділити повністю не мінімізований ризик реприватизації та недосконалість правового поля, нещодавні спроби проведення державної політики регулювання цін, яка викликає подив в іноземних інвесторів, котрі прагнуть прийти в країну зі справді ринковою економікою, де держава у вирішенні економічних питань виконує лише допоміжну, а не регулятивну функцію.

Також однією з причин, які стримують прихід великих іноземних інвестицій в українську економіку, є нерозвинений фондовий ринок, який все ще є низьколіквідним, оскільки немає достатньої кількості акцій в обороті.

Частково, вирішення цих проблем забезпечиться створеним наприкінці минулого року Державним агентством України з інвестицій та інновацій, яке вживає заходів щодо залучення інвестицій в економіку України та подає пропозиції щодо формування державної інвестиційної політики.

Проте, значний ризик інвестора пов’язаний з інформацією про діяльність об’єкта інвестування, що має забезпечувати достовірність та повноту даних про компанію та прийнятність принципів її діяльності, що сприятимуть ефективній утилізації інвестицій, та забезпечать належний рівень прибутковості.

Одним з ключових факторів прийняття позитивного рішення щодо інвестиції є відповідність підвищеним вимогам до прозорості бізнесу та фінансової звітності об’єкта інвестування. В умовах стрімкого розвитку економіки, проведення аудиту за міжнародними стандартами допомагає компаніям відповідати зростаючим потребам прозорості та відкритості інформації, а також вдосконаленню системи корпоративного управління. Проведення аудиту в сучасних умовах — це не тільки перевірка фінансових операцій, систем внутрішнього контролю та обліку, але й аналіз діяльності підприємства, який сприяє покращенню системи управління бізнесом на підприємстві та мінімізації можливих ризиків.

О. С. Зотов, менеджер АКБ «Імексбанк», Одеса


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
НАПРАВЛЕНИЯ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННОЙ ФУНКЦИИ УЧЕТА ЗАПАСОВ ОПТОВОГО ПРЕДПРИЯТИЯ С ЦЕЛЬЮ ПОВЫШЕНИЯ ЕГО КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ
РОЗВИТОК ВІДНОСИН ВЛАСНОСТІ І ЗАВДАННЯ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ
ОСОБЛИВОСТІ ОБЛІКУ ВИТРАТ НЕЗАВЕРШЕНОГО ВИРОБНИЦТВА В ПИВОВАРНІЙ ПРОМИСЛОВОСТІ
ПРОБЛЕМИ УЗГОДЖЕННЯ ОЦІНКИ ДІЙСНИХ ВИТРАТ В УПРАВЛІНСЬКОМУ ТА ФІНАНСОВОМУ ОБЛІКУ ПІДПРИЄМСТВА
ПРИМЕНЕНИЕ МЕЖДУНАРОДНЫХ СТАНДАРТОВ ФИНАНСОВОЙ ОТЧЁТНОСТИ (МСФО) — ОТРАЖЕНИЕ ПЕРЕХОДА УКРАИНСКОЙ ЭКОНОМИКИ НА КАЧЕСТВЕННО НОВУЮ СТУПЕНЬ РАЗВИТИЯ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)