Мета заняття — сформувати та закріпити компетенції щодо призначення, структури, логіки розробки, обґрунтування та оформлення бізнес-плану.
Після виконання тренінгових завдань студент повинен
А. ЗНАТИ:
• структуру бізнес-плану start-up;
• логіку та технологію розробки бізнес-плану start-up;
• ключові фінансові показники бізнес-плану start-up;
• методи прогнозування обсягів продажу продукту / послуги start-up;
• методи прогнозування обсягів продажу продукту / послуг start-up;
• ключові фінансові показники бізнес-плану start-up;
Б. ВМІТИ:
• визначати оптимальну структуру для конкретного start-up;
• розробляти й обґрунтовувати основні розділи бізнесплану start-up;
• прогнозувати обсяги продажу продукту / послуги start-up;
• обґрунтувати ключові показники фінансової частини бізнес-плану start-up.
ФАЙЛОВА СТРУКТУРА ТРЕНІНГУ Файл 1. Розробка та обґрунтування бізнес-плану start-up ЧАС:
2 години ЦІЛІ:
1. Розробити структуру бізнес-плану.
2. Обґрунтувати бізнес-план start-up за обраною структурою. ПЛАН:
1. Вправа «Бізнес-план на серветці».
2. Завдання « Розробити структуру бізнес-плану».
3. Завдання «Пошук шляху».
4. Завдання «Вибір методу прогнозування показників бізнес-плану».
5. Рольова гра « RACI-матриця».
6. Завдання «Розробити та обґрунтувати розділи бізнес-плану».
7. Вправа «Оптимізація бізнес-плану».
8. Кейс «Мобільна кав’ярня».
9. Кейс «Марс: відпустка, яка вражає». ОСНОВНІ ТЕРМІНИ: бізнес-план start-up, структура бізнес-плану, резюме бізнесплану, розділи бізнес-плану, методи прогнозування, план доходів і видатків, точка беззбитковості, термін окупності, оптимізація бізнес-плану.
1. Які фактори впливають на структуру бізнес-плану?
2. Яка послідовність розробки бізнес-плану?
3. Які труднощі виникають при залученні інформації для розробки бізнес-плану start-up?
4. Яку інформацію має містити резюме бізнес-плану start-up?
5. Як посилити «правдивість» прогнозів продажу продукту / послуги при розробці бізнес-плану start-up?
ЗАВДАННЯ
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ
Розроблення бізнес-плану start-up є завершальним етапом тренінг-курсу, його квінтесенцією. Саме бізнес-план є узагальнюючим результатом тієї значної кількості завдань, які поступово виконували команди протягом тренінг-курсу. Отже, доцільно зосередити увагу команд на старанному опрацюванні всіх завдань цієї теми, більшість з яких є суто розрахунковими, — адже в реальному процесі створення і функціонування start-up бізнес-план є вирішальним аргументом обґрунтування та залучення інвестицій.
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
Бізнес-план — це аналітичний документ прогнозного характеру, основним змістом якого є всебічне обґрунтування підприємницького проекту. Бізнес-план розробляється з метою оцінки бізнес-ідеї, перевірки її на конструктивність і життєздатність.
Бізнес-план складають переважно на два-три роки, при цьому показники першого року розраховують із помісячною періодичністю, другого року — поквартально, третього року — щороку. Повний бізнес-план зазвичай містить 40—50 сторінок і потребує приблизно 200—300 годин. Під час підготовки доцільно використовувати статистичну інформацію та бізнес-графіку.
1.1. ВПРАВА «Бізнес-план на серветці» [6]