Posibniki.com.ua Бухгалтерський облік Облік, аналіз та аудит ЗМІНИ В ПОДАТКОВІЙ СИСТЕМІ: ЇХ ВПЛИВ НА ДОХОДИ ФІЗИЧНИХ ОСІБ


< Попередня  Змiст  Наступна >

ЗМІНИ В ПОДАТКОВІЙ СИСТЕМІ: ЇХ ВПЛИВ НА ДОХОДИ ФІЗИЧНИХ ОСІБ


зв’язку з розвитком інтеграційних процесів у подальшому необхідним є коригування національних стандартів до міжнародних.

Розвиток економіки країни, в першу чергу, залежить від ефективного функціонування податкової системи. Громадяни — це основа будь-якої держави, мета та умови її існування. Основним джерелом наповнення бюджету країни є податки. В кожній державі саме податки з доходів фізичних осіб є фундаментальним забезпеченням якісного функціонування її діяльності. Саме від розміру доходів фізичних осіб, ефективного їх оподаткування, раціонального використання і залежить добробут як громадян країни, так і економічний рівень держави, її статус на міжнародній арені. Україна знаходиться уже впродовж багатьох років у скрутному становищі, її податкова система сприяє розвитку тіньової економіки та являється однією із найскладніших у світі (164-е місце у World Bank Doing Business Rating). Тому реформування податкової системи є досить важливим питанням за сучасних умов функціонування країни.

Податкова система України абсолютно не стимулює економічний розвиток, є надзвичайно складною та сприяю розвитку корупції. Метою даного дослідження є аналіз змін у податковій системі України, вивчення їх впливу на доходи фізичних осіб і виявлення результату від їх впровадження на економіку країни в наступних періодах.

За останні роки Україна не лише не розвивалась в економічному контексті, але і втратила значну кількість надходжень до державного бюджету, зазнала значних втрат в економіці та почала падати в економічному розвитку. Так, у 2012 році ВВП становив 0,3 %, у 2013 році — 0 %, а в 2014 році прогнозується падіння ВВП до — 6 % [3]. Тобто ситуація в країні з кожним роком погіршується, зростає незадоволеність доходами, рівнем життя та цінами на ринку. Враховуючи ситуацію в країні, значні погіршення в економіці за останні роки, уряд прийняв низку рішень стосовно реформування економіки. Основними з таких рішень є перелік змін у податковій системі, яка повинна вивести доходи громадян і країни з тіні, зробити систему опо-

Поліщук О.С., студент ОЕФ, 5 курс, спеціальність 8.030509 «Облік і аудит», ДВНЗ «КНЕУ імені Вадима Гетьмана» науковий керівник — Поплюйко А.М., к.е.н., доцент кафедри обліку підприємницької діяльності

Таким чином, було внесено такі поправки до податкової системи з приводу податків, які стосуються доходів фізичних осіб: скасовано пільги з податку на доходи фізичних осіб за договорами довгострокового страхування життя чи недержавного пенсійного забезпечення, укладених із страховими організаціями; було уточнено норми стосовно умов, за яких доходи у вигляді відшкодованих платнику податку витрат на відрядження, не включаються до оподаткованого доходу; податкову соціальну пільгу було збережено у розмірі 50 % прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць); запроваджено одноразове декларування доходів, майна та фінансового стану фізичних осіб; було зменшено кількість груп платників єдиного податку з шести до чотирьох із збереженням максимального розміру доходу, що дозволяє перебувати на спрощеній системі оподаткування; скасовано неоподаткований мінімум загальної житлової нерухомості для всіх видів об’єктів; надано місцевим органам влади право на встановлення податку на нерухоме майно для житлової та нежитлової нерухомості в розмірі до 2 % мінімальної зарплати за 1 кв. м площі об’єкта нерухомості; плату за землю об’єднано з податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та перенесено до складу податку на нерухоме майно; також оподатковуються уже дивіденди незалежно від розміру вкладень; єдиний соціальний внесок встановлено в розмірі 41 % для зарплат, що не перевищують двох мінімальних зарплат, якщо ж офіційна зарплата буде вищою за дві міні малки, то розмір ЄСВ скорочується в 2,7 разу до 15 % [1]. Дані зміни є не зовсім прийнятні, проте вони дають можливість скоротити дефіцит бюджету за 2 роки до 3,7 % від ВВП із 4,5 % і підняти номінальний ВВП до 1897,6 млрд грн, а реальний ВВП до 2,5 % із

——6 %.

Нові зміни в податковому законодавстві дають можливість для зростання економіки на 2,5 %, тим самим стимулюючи зростання доходів фізичних осіб і виведення їх з тіні з ціллю отримати більше коштів до бюджету. Зростає податкове навантаження на доходи фізичних осіб, що порушує питання зростання заробітних плат і пошуку шляхів додаткових надходжень. У зв’язку з цим, можлива міграція працівників за кордон у пошуках заробітку та пошук альтернативних шляхів заробітку, зокрема робота на фондовому ринку, депозитні вкладення, робота за сумісництвом,

даткування простішою та збільшити контроль за нарахуванням і сплатою податків. Дані зміни також стосуються доходів громадян, адже дані зміни повинні сприяти підвищенню рівня їх життєдіяльності.

Отже, зміни в податковому законодавстві стимулюють громадян до порядності, застосовуючи певні санкції та створюючи умови до зростання їх доходів, сприяють зростанню економіки та стимулюють до розвитку освіти і науки в Україні, тим самим дають можливість країні зрівнятися з розвиненими європейськими державами.

Література

1. Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» від 31.07.2014 р №1621-18 / [Електронний ресурс]// http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1621-18.

2. Закон України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» від 27.03.2014 р. №1166VII / [Електронний ресурс]// http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1166-18.

3. Урядовий портал «Відновлення України. План дій.» /[Електронний Полякова Т.О., студент ОЕФ, 5 курсу, cпеціальність 8.030509 «Облік і аудит», ДВНЗ «КНЕУ імені Вадима Гетьмана», науковий керівник — Добровський В.М., к.е.н., професор кафедри обліку підприємницької діяльності

ресурс]// http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id= 247573184&cat_id=246711250.

4. Дебет-кредит. «Все, що потрібно знати про нюанси нової податкової системи України» / [Електронний ресурс]// http://news.dtkt.ua/ua/taxation/common/31457. 247573184&cat_id=246711250.

4. Дебет-кредит. «Все, що потрібно знати про нюанси нової податкової системи України» / [Електронний ресурс]// http://news.dtkt.ua/ua/taxation/common/31457. ресурс]// http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id= 247573184&cat_id=246711250.

4. Дебет-кредит. «Все, що потрібно знати про нюанси нової податкової системи України» / [Електронний ресурс]// http://news.dtkt.ua/ua/taxation/common/31457.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
ДЕБІТОРСЬКОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ НА ПІДПРИЄМСТВІ
ВНУТРІШНЬОГОСПОДАРСЬКЕ НОРМАТИВНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБЛІКУ ПРАЦІ ТА ЇЇ ОПЛАТИ
УДОСКОНАЛЕННЯ ДОКУМЕНТООБІГУ ЗА ОПЕРАЦІЯМИ З КРЕДИТОРСЬКОЮ ЗАБОРГОВАНІСТЮ
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ОЦІНКИ ТА ОБЛІКУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ НА ПІДПРИЄМСТВІ
МІСЦЕ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ В СУЧАСНІЙ ЕКОНОМІЦІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЙОГО РОЗВИТКУ
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)