Posibniki.com.ua Менеджмент STАRT-UP: створення та функціонцування ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА


< Попередня  Змiст  Наступна >

ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА


Завдання 1 «Вибір правової форми start-up» [1, с. 31

—32]

П’ять інвесторів мають намір заснувати start-up (Іван, Олексій, Віктор, Роман, Петро). Їхні вкладення в установчий капітал становлять: Іван — 20 тис. грн, Олексій — 35 тис. грн, Віктор — 40 тис. грн, а також Роман і Петро — по 3 тис. грн. Запланований річний оборот start-up у майбутньому — 2 млн грн, чисельність найманих працівників — 10 осіб. Є думка обрати для start-up або товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ), або відкрите акціонерне товариство (публічну компанію). Три головні інвестори (Іван, Олексій, Віктор) виставляють певні вимоги щодо правової форми start-up. У таблиці їхні вимоги наведено так, що в підсумку кількість балів за кожною вимогою становить 20. Інвестори Роман і Петро вимог щодо правової форми start-up не виставляють, для них головне — обмеження їхньої відповідальності за зобов’язаннями start-up.

Вам необхідно:

• Позначити ті комірки в наведеній нижче таблиці, котрі відповідно до вимог щодо правової форми start-up є найприйнятнішими.

• Яку правову форму доцільно обрати, якщо: а) рівень виконання окремих вимог головних інвесторів згідно з уявленнями цих інвесторів різний; б) передбачено, що рішення щодо управління start-up приймаються більшістю голосів та визначаються внеском кожного з інвесторів до статутного фонду.

ВИХІДНІ ДАНІ ДЛЯ ВИБОРУ ПРАВОВОЇ ФОРМИ START-UP

Вимоги до правової форми start-up Правова форма start-up Оцінка значущості вимог інвесторів
ТОВ ВАТ Іван Олексій Віктор
1. Частки в start-up можуть передаватись іншим особам     34   2
2. Необхідно забезпечити розміщення часток інвесторів на фондовій біржі     43   3
3. Чисельність управлінського апарату — мінімальна     42   5
           

4. Витрати на реєстрацію обраної правової форми start-up- мінімальні

225

5. Бажано мати можливість не публікувати фінансову звітність     43   3
6. Забезпечити можливість випускати на фондовий ринок цінні папери     36   2
Підсумок     20 20 20

Завдання 2 «Формулювання цілей start-up» [1, с. 44—45]

Керівництво новоствореного start-up сформулювало цільові настанови, які необхідно розглянути як систему цілей та затвердити як настанови до виконання.

Вам необхідно перевірити наведену систему цілей на відповідність вимогам, що ставляться до системи цілей start-up.

Через деякий час керівники start-up одержали негативні результати внаслідок реалізації наведеної системи цілей. Цільові настанови були відкориговані так:

Через деякий час керівники start-up одержали негативні результати внаслідок реалізації наведеної системи цілей. Цільові настанови були відкориговані так:

Проаналізуйте оновлену систему цілей та визначте, чи є вказані підцілі в наведеному формулюванні раціональними, узгодженими та чи відповідають вони цільовим настановам?

Завдання 3 «Стиль керівництва start-up» [1, с. 53

—54]

Петро і Максим разом обідають. Петро — керівник відділу розробок, Максим — керівник відділу збуту продукції start-up «ДЧ». Їх діяльність тісно пов’язана з відділом виробництва, адже start-up «ДЧ» — нещодавно створена компанія, яка швидко розвивається в ІТ-галузі, виготовляючи домашні ПК, відеоігри і власне програмне забезпечення.

Бесіда керівників швидко спрямовується на обговорення актуальної проблеми: останнім часом зростає напруження між їхніми відділами start-up: розробок, виробництва та відділом збуту.

Перші успіхи start-up «ДЧ» базувалися більше на креативності інженерів-розробників та їхній здатності розв’язувати індивідуальні проблеми споживачів. Тоді чоловіки працювали разом — виокремлення підрозділів відбулося нещодавно через зростання масштабу діяльності start-up. До цього співробітники тісно взаємодіяли, інженери супроводжували менеджерів зі збуту до клієнтів, а менеджери зі збуту брали найактивнішу участь у нових розробках.

Після реорганізації відділи стали самостійними: понад 50 співробітників збирають ПК і відеоігри. Виробництво старанно організовано, необхідні виробничі операції здійснюються у дві зміни за умов потокового виробництва на трьох складальних конвеєрах з кількома допоміжними робітниками. Керівникові виробництва підпорядковані два майстри, які при переході від однієї серії до іншої видають робітникам відповідні розпорядження і керують необхідним переналагодженням обладнання.

Значні зусилля щодо раціоналізації виробництва привели до зменшення собівартості, що певною мірою посилило конкурентну перевагу start-up.

а) у наступні періоди необхідно досягти 15 % рентабельності загального капіталу або рентабельності власного капіталу 20 %; б) у дивізіонах, де буде досягнуто рентабельності капіталу 20 %, необхідно досягти зростання виручки на 10 %; в) продукти, за якими завдання пункту а) не буде виконано, необхідно виключити з виробничої програми; г) коефіцієнт заборгованості (співвідношення позикового капіталу і власного) не повинен у плановому періоді перевищувати 2; д) у наступних п’яти періодах витрати на дослідження й розробки мають осягнути 4 % планової виручки.

Однак, нині працівників виробничого відділу дуже дратує вільний робочий графік і, особливо, паузи в роботі відділів розробок і збуту. Працівники цих двох відділів спілкуються, разом п’ють каву, обговорюють проблеми. Консультанти відділу збуту, крім вільного робочого графіка, ще й мають відрядження, де збирають інформацію про споживачів, — потім відділ збуту узгоджує з відділом розробок варіанти модифікації продуктів. Максим, керівник відділу збуту, розробив хитромудру систему планування й контролю, яка дозволяє йому тримати своїх працівників «на короткому повідку»: поки виконуються запланований продаж, він дозволяє абсолютно вільний графік, але за умови обов’язкового виконання плану, що, власне, і стимулює відповідну дисципліну.

Оскільки директор start-up «ДЧ» у минулому очолював виробництво на одному з великих підприємств ІТ-галузі з раціональним серійним виробництвом, він призначив нараду, де планує обговорити проблеми, що виникли, і наголошує на більш суворому керуванні відділами розробок і збуту.

Під час обіду Петро і Максим намагаються знайти аргументи для майбутньої наради.

Вам необхідно визначити:

• Які стилі керівництва практикуються у відділах start-up «ДЧ»?

• Які аргументи доцільно навести на користь кожного стилю керівництва?

• Які аспекти управління є домінантою кожного з керівників?

• Які інструменти менеджменту використовуються?

• Які варіанти вирішення конфлікту ви можете запропонувати?

• Який стиль керівництва є правильним?

Завдання 4 «Закон «вузького місця» [1, с. 61]

Новостворене підприємство має новітню розробку безфосфатного засобу для прання білизни, що не забруднює природне середовище та істотно відрізняється від наявних продуктів конкурентів за техніко-економічними параметрами. Дослідження ринку показало, що start-up може розраховувати на продаж 10 тис. упаковок за рік упродовж найближчих п’яти років. Обсяги продажу в період впровадження інновації, який триватиме близько року, істотно залежить від маркетингової активності підприємства і мають досягти 4 тис. упаковок.

Виробничі потужності start-up на сьогодні, з огляду на залучені інвестиції, зможуть забезпечити виробництво тільки 2 тис. упаковок. Для виробництва кожних наступних 2 тис. упаковок

Вам необхідно:

• Скласти стратегічний і оперативний плани діяльності start-up.

• Який вплив на ці плани має закон «вузького місця»?

Завдання 5 «Мозковий штурм» [1, с. 71]

Молода ініціативна група створила start-up, маючи в активі напрочуд оригінальний рецепт горіхового печива у формі бублика. Оскільки на нараді вирішено було виробляти печиво для дітей, працівник, який відповідає за маркетинг, дістав завдання знайти відповідне оформлення печива, а саме: кружечки печива мають перетворитися на картинку, яка наноситься на упаковку. Маркетолог, залучивши всіх працівників, запропонував віднайти 24 комбінації з печива, в яких коло перетворюється на просту картинку.

Вам необхідно:

• поставити себе на місце маркетолога і запропонувати якомога більше варіантів картинок, де трапляється коло, наприклад тарілка, сонце тощо;

• як і ви, маркетолог через деякий час констатує, що йому спадає на думку обмаль комбінацій кола, і тому він вирішує розібратися з проблемою за допомогою методу генерування ідей, який називається «мозковий штурм». Отже, зберіть невелику групу однодумців, уявіть, що це саме ваш start-up вирішив виробляти горіхове печиво. Спробуйте зібрати всі пропозиції, які продукуватимуть члени групи впродовж 30 хв;

• для того щоб зазначена процедура була ефективною, вам слід пояснити основні правила «мозкового штурму» й передумови успішності застосування такого методу генерування ідей;

• порівняти результати дій до і після застосування методики «мозкового штурму» і сформулювати переваги цього методу.

Завдання 6 «Сітьове планування» [1, с. 73—74]

Ви створили start-up для проведення виставок / ярмароків. Перша виставка, яку вам необхідно провести, відбудеться в період з 20.04 по 25.04 наступного календарного року. Технічний директор start-up хоче знати, коли найпізніше потрібно розпочати підготовку до проведення, щоб 19.04 усі підготовчі роботи було за-

треба купувати один верстат і наймати двох працівників. Прогнозовані обсяги залучення інвестицій на наступний рік дозволяють закупити 4 верстати і найняти двох працівників. Крім того, треба врахувати, що потрібна сировина закуплена не в повному обсязі. З неї можливо виробити тільки 1 тис. упаковок.

ПроцесПопередникТривалість, дні

А. Запрошення учасників виставки й одержання від них згоди —2 0
B. Друк і розміщення плакатів ярмарку A1 2
C. Вимірювання павільйонів і розділення їх на стандартні секції A3  
D. Розподіл стендів між учасниками C1  
E. Прокладення шин живлення C2  
F. Наймання працівників C2  
G. Навчання працівників F8  
H. Бетонування фундаментів для стендів без машин D, E 7
I. Побудова стендів без машин D,E 6
J. Побудова стендів з машинами H5  
K. Кінцеве приймання контрольним органом J2  
L. Кінцеве прибирання павільйону I, J 1
M. Відкриття B, J, K, L 1

Вам необхідно:

1) Накреслити мережевий графік за методом МРМ (Metra Potential Method);

2) Розрахувати за сітьовим планом «назад» найпізніший строк початку і завершення кожного процесу. Розрахувати за мережевим планом «уперед» ранній строк початку і завершення та внести ці відомості до мережевого плану з пункту А. При цьому працюйте не із запропонованим календарем, а рахуйте в днях, починаючи з моменту часу 0.

— Коли найпізніше повинен починатися вид діяльності А?

— Де проходить критичний шлях і де ділянка буферного часу?

— Перетворіть попередньо складений в п. 1, 2 план МРМ в мережевий план СРМ (Critical Path Metod).

Примітка. Metra Potential Method (Техніка вузлика дії), розроблений французькою фірмою «METRA International», є мережевою технікою планування, метод дозволяє сконцентрувати всю інформацію про планування у «вузлику».

вершено. Потрібно побудувати мережевий графік, одержавши відповідну інформацію від співробітників (таблиця).

СРМ (Critical Path Metod)

— метод критичного шляху також є одним з методів мережного планування.

Завдання 7 «Змагання» [1, с. 77—78]

Щотижня перед головними редакторами двох популярних політико-соціальних журналів — «Кореспондент» і «Фокус» постає те саме питання: з яким заголовним матеріалом має презентуватися щотижневий номер? Тим часом як передплатники одержують журнал незалежно від заголовної теми, її вибір сильно впливає на продаж у кіосках, оскільки люди купують той номер, заголовна тема якого їх більше зацікавила. Тому головні редактори орієнтуються при виборі заголовної теми на те, яку тему покупці в кіосках, імовірно вважатимуть, цікавішою. Через конкуренцію між двома виданнями наслідки рішень дуже залежні між собою. Необхідність прийняти рішення щодо вибору актуальної заголовної теми постає перед обома головними редакторами одночасно, а саме за тиждень до виходу нового номера, причому рішення другої сторони невідоме.

На сьогодні ситуація така: у редакціях розглядають як заголовну історію на наступний тиждень дві актуальні теми: одна — розшифрування людських спадкових ознак одним з американських біотехнологічних підприємств («Керівництво з розробки людини»), друга — крах злиття двох великих українських банків («Шлюб з розрахунку недійсний»). Інститут дослідження ринку виявив, що 30 % покупців у кіосках зацікавляться історією злиття, тоді як 70 % потенційних покупців, швидше зацікавляться журналом з темою про генну інженерію. Якщо обидва журнали вийдуть з одноковою темою на обкладинці, потенційний попит поділиться між журналами пропорційно.

Завдання:

1. Прокоментуйте міркування головного редактора журналу «Фокус» при виборі заголовної теми та його висновки. Застосуйте для ілюстрації аргументації матрицю рішень. Які рішення прийме головний редактор журналу «Кореспондент»?

2. Про яку стратегію йдеться в обох випадках і як можна схарактеризувати ситуацію прийняття рішень з погляду теорії ігор?

3. Ситуація зміниться так: покупці в кіосках мають купівельні переваги щодо журналу «Фокус». Якщо обидва журнали мають однакову заголовну тему, частка ринку покупців у кіосках, яка припадає на цю тему, поділиться між обома виданнями не навпіл. У цьому разі відбудеться поділ 60 до 40 % на користь журналу «Фокус».

4. Прокоментуйте зміни порівняно зі станом справ у п. 1.

Завдання 8 «Фінансові потоки start-up» [1, с. 110—111] Start-up, як заплановано, через деякий час почне працювати як акціонерне товариство (з наступного року).

Вам необхідно:

1. Класифікувати фінансові передумови (вимоги до руху засобів) start-up відповідно до наведеної нижче схеми:

Витрати, потребують капіталу Витрати, що зменшують капітал Доходи, що вивільнюють капітал Доходи, що збільшують капітал
       

2. Розрахувати потребу в капіталі на кінець поточного року.

3. Розрахувати потребу start-up у коштах з урахуванням фінансових потоків, запланованих на перший квартал поточного року.

4. У результаті яких дій забезпечиться потреба у фінансах?

Період Подія Сума, євро
     

1. Одержання банківського кредиту3000

277

Завдання 9 «Розрахунок податкового тягаря» [1, с. 114

—115] Start-up, створений фахівцями Інституту електрозварювання ім. Є. О. Патона НАН України, одержав замовлення на виробництво установки для точкового зварювання впродовж семи років.

При цьому строк виготовлення однієї такої установки дорівнює одному року. Для реалізації проекту start-up доцільно придбати земельну ділянку вартістю 500 тис. євро і технологічне обладнання вартістю 1,5 млн євро.

Установки для точкового зварювання поставлятимуться замовнику наприкінці кожного наступного календарного року за ціною 1 млн євро (з ПДВ).

Вам необхідно: розрахувати податки в ціні установки для точкового зварювання, урахувавши наведену нижче інформацію:

1. Інвестиції в освоєння виробництва установок фінансуються на 50 % коштами start-up і на 50 %

— за рахунок довгострокового кредиту банку за ставкою 8 % і погашенням тіла кредиту після завершення проекту, тобто через 7 років.

2. Собівартість установки, яка визнається податковим законодавством, дорівнює 750 тис. євро. При цьому одержаний start-up прибуток капіталізується; у собівартості однієї установки 300 тис. євро припадає на оплату праці персоналу, з якої в середньому виплачується 40 % податку.

3. Ринкова вартість земельної ділянки справді становить 500 тис. євро.

4. Ставка податку на землю — 3,5 %.

5. Витрати на поставку запчастин і транспортування установки бере на себе постачальник; ці витрати передбачають використання вантажного автомобіля вантажопідйомністю 15 тонн, який споживає 18 л дизельного палива на 100 км пробігу.

Податок на використання транспортного засобу, з урахуванням його впливу на покриття доріг, передбачає виплату 3500 євро. Така вантажівка для виконання замовлення буде використовуватись один раз на 4 тижні, проїжджаючи сумарно 36 тис. км.

Весь інший час автомобіль буде використовуватись як завгодно з урахуванням часу на ремонт, у середньому 50 тижнів на рік. При цьому податок на один літр спожитого дизельного палива становить 0,62 євро/л.

6. Передбачені законодавством податкові пільги на даний проект не поширюються. Усі разові податкові платежі необхідно розподілити на весь період виробництва й постачання.

Завдання 10 «Завантаження виробничої потужності» [1, с. 86—87] Start-up, організований вами, планує розпочати виробництво продукції. Вам необхідно визначити можливості випуску продукції відповідно до запланованої виробничої потужності. Вихідні дані для такого розрахунку наведено в таблиці.

Обсяги випуску М — один. продукції Сукупні витрати грош. од.
0 100 200 300 400 500 600 700 (максимум виробничої потужності) 5 000 7 000 8 500 9 800 11 000 13 000 16 200 19 600

Вам необхідно:

• Розрахувати такі показники витрат і обороту, а також прибуток за різними обсягами виробництва (від 0 до 700) і навести їх у таблиці:

1) собівартість одиниці продукції (ст.);

2) постійні витрати (Сf);

3) середні постійні витрати (сf);

4) зменшення середніх постійних витрат зі збільшенням обсягів виробництва на 100 одиниць;

5) сукупні змінні витрати (Сu);

6) середні змінні витрати (сu);

7) зменшення або збільшення середніх змінних витрат при збільшенні обсягу випуску на 100 один.;

8) регресивний чи прогресивний сукупний ефект ((4) + (7));

9) додаткові витрати зі збільшенням обсягів випуску ще на 100 один. (? Сf);

10) виручка за незмінною ціною 32 євро (Uт/1);

11) додаткова виручка за тією ж ціною (?Uт/1);

12) прибуток за ціною 32 євро (G т/1);

13) виручка за наявності на ринку спадної лінійної функції попиту P = 40 – 4M (Uт/2);

14) додаткова виручка за наявності на ринку спадаючої лінійної функції попиту (? Uт/2);попиту P = 40 – 4M (Uт/2);

14) додаткова виручка за наявності на ринку спадаючої лінійної функції попиту (? Uт/2);

8) регресивний чи прогресивний сукупний ефект ((4) + (7));

9) додаткові витрати зі збільшенням обсягів випуску ще на 100 один. (? Сf);

10) виручка за незмінною ціною 32 євро (Uт/1);

11) додаткова виручка за тією ж ціною (?Uт/1);

12) прибуток за ціною 32 євро (G т/1);

13) виручка за наявності на ринку спадної лінійної функції попиту P = 40 – 4M (Uт/2);

14) додаткова виручка за наявності на ринку спадаючої лінійної функції попиту (? Uт/2);

15) прибуток за наявності на ринку спадної лінійної функції попиту (Gт/2).

• Спираючись на одержані цифри, обчисліть і запишіть до таблиці такі економічні показники: а) максимальна виручка, що досягається; б) максимальний прибуток, що досягається; в) оптимальне використання виробничих потужностей.

При цьому розкрийте загальні математичні критерії розрахунків зазначених показників і обговоріть проблеми, які можуть виникнути під час використання вказаних критеріїв.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Взаємозв’язок між категоріями і запитаннями
Порівняйте свій результат з оцінкою автора кейсу.
Ключі до тесту «Чи вмієте ви вести переговори»
1.9. ЗАВДАННЯ «Розробити сценарій презентації start-up і бізнес-плану start-up»
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ СТУДЕНТАМ
Поради від Стіва Джобса — майстра презентації
ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ ВИКЛАДАЧЕВІ
ТЕМА 15. ПРЕЗЕНТАЦІЯ START-UP ТА БІЗНЕС-ПЛАНУ START-UP
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)