Posibniki.com.ua Мікроекономіка Мікроекономічний аналіз Завдання для самоперевірки


< Попередня  Змiст  Наступна >

Завдання для самоперевірки


1. Що таке диференціація продукту, які її види Ви знаєте? У чому полягає різниця між вертикальною й горизонтальною диференціацією продукту?

2. Охарактеризуйте основні фактори диференціації продукту. Якими можуть бути наслідки диференціації товару?

3. Які існують показники виміру ступеня диференціації продукту на галузевому ринку?

4. В якому випадку цінова еластичність попиту вище: при продажу однорідного або диференційованого продукту? Поясніть свою відповідь

5. Чому існує проблема неоптимального вибору числа товарних марок?

6. У чому подібність, а в чому відмінність розв’язуваних проблем у моделях просторової диференціації Хотеллінга й Салопа. Із чим, на Вашу думку, це пов’язано?

7. Яким є економічний зміст параметра «транспортні витрати» у моделі Хотеллінга?

8. Які параметри ринкової рівноваги в моделі Дж.Саттона? Яку роль відіграють витрати на покращення якості продукції в моделях вертикальної диференціації продукту?

9. Які параметри ринкової рівноваги в моделі просторової диференціації К. Ланкастера?

10. Як визначити оптимальний рівень витрат на рекламу в умовах монополії? олігополії? За яких умов не виконується принцип Дорфмана

—Штайнера?

Завдання для індивідуальної роботи

1. На конкретних прикладах покажіть, яким чином реклама може діяти як фактор конкуренції, а яким чином сприяти посиленню монопольної влади.

2. За допомогою яких методів держава може впливати на ринок монополістичної конкуренції? Чи завжди виправданим буде таке втручання? Свої міркування оформіть у вигляді економічного есе.

3. Чи погоджуєтесь Ви з тим, що фірми-старожили можуть застосовувати стратегію продуктової диференціації для створення бар’єрів входу на ринок? Наведіть приклади для обґрунтування своєї відповіді.

Практичні завдання

1. Граничний виторг фірми, що діє в умовах монополістичної конкуренції описується формулою qMR220?=, а її граничні витрати в довгостроковому періоді (на зростаючій ділянці)

— формулою 103?=qMC. Мінімальне значення довгострокових середніх витрат становить 11. Визначите надлишкові потужності фірми.

2. Припустимо, що на пляжі довжиною 100 м, на відстані 40 м і 10 м від його лівого й правого кінців розміщено 2 лотка А і Б. Покупці розташовуються рівномірно — на відстані 1 м друг від друга, і кожний купує одиницю товару протягом заданого періоду часу. Витрати виробництва товару дорівнюють нулю, а витрати його «транспортування» покупцем від лотка до свого місця дорівнюють 0,1 гр. од. на 1 м дороги. Визначите ціну, за якою буде продаватися одиниця товару з лотків А и Б, і обсяг продажів для кожного з них за заданий період часу.

3. Населення селища, розташованого по периметру круглого озера довжиною 1 км, становить 240 людей. Вдовж окружності рівномірно розміщено 6 магазинів. Транспортні витрати, пов’язані з поїздкою в магазин, становлять 18 грн/км і враховуються в обидва кінця. Функція сукупних витрат кожного магазину має вигляд QTC10100+= , де Q — кількість товарів, що продається щодня. Визначите середні сукупні витрати, пов’язані з купівлею одного товару.

4. Фірма-монополіст випускає продукцію ринкова ціна якої становить 500 гр. од., прогнозний обсяг продажу 200 од., еластичність попиту за ціною -2; еластичність попиту за рекламою — 0,1. Визначте оптимальний рекламний бюджет фірми за методом Дорфмана

—Штайнера.

)01,01,01)(20( 2 AAPQ?+?=, де Р — ціна товару, А — витрати на рекламу. Функція витрат фірми: AQTC++=1510.

5. Функція попиту на товар фірми, що має монопольну владу, представлена як: )01,01,01)(20( 2 AAPQ?+?=, де Р — ціна товару, А — витрати на рекламу. Функція витрат фірми: AQTC++=1510. а) За умови, що фірма не рекламує свій товар, якими будуть обсяг випуску та ціна, що максимізують прибуток? Величина прибутку? б) За умови, що фірма починає рекламну кампанію і вибирає оптимальний рівень витрат на рекламу, визначте обсяг випуску та ціну в цьому випадку. Який прибуток вона отримає? Якими будуть оптимальні витрати на рекламу?


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Структура ринку та інноваційна активність фірм
Кардинальна та некардинальна інновації
Модель інноваційного процесу П. Дасгупти та Дж. Стігліца
Модель продуктової інновації ДорфманаШтайнера
Терміни і поняття
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)