Posibniki.com.ua Мікроекономіка Мікроекономічний аналіз Завдання для самоперевірки


< Попередня  Змiст  Наступна >

Завдання для самоперевірки


1. Що таке цінова дискримінація? Яка мета здійснення цінової дискримінації? Які умови необхідні для ефективного використання дискримінаційного ціноутворення?

2. Які види цінової дискримінації Ви знаєте?

3. У чому сутність досконалої цінової дискримінації? Яким є вплив досконалої цінової дискримінації на суспільний добробут? Якими є наслідки для споживачів? Для фірми, яка дотримується даної політики? Для інших фірм на ринку?

4. Які форми прояву цінової дискримінації другого ступеня Ви знаєте?

5. Які особливості здійснення цінової дискримінації третього ступеня?

6. Якими є особливості ціноутворення на ринку взаємодоповнюючих товарів?

7. Чому виникають проблеми з визначенням оптимальної схеми ціноутворення при сезонних коливаннях попиту і як вони розв’язуються?

8. Як визначається трансфертна ціна в умовах існування зовнішнього ринку для проміжного продукту фірми? В умовах відсутності зовнішнього ринку?

9. У чому полягає сутність стратегії грабіжницького ціноутворення? Що необхідно для виявлення такої практики ціноутворення?

10. У чому особливість ринку товарів тривалого користування? У чому полягає парадокс Коуза?

11

448PQ?=

22

848PQ?=Припустимо, що перепродаж товару фірми неможливий. Знайдіть оптимальні обсяги виробництва та ціни за умови, що фірма здійснює цінову дискримінацію третього ступеня, і якщо не здійснює. Оцініть збиток, що несе суспільство від монополізації галузі та прибуток фірми в кожному з випадків.

2. Ринковий попит заданий функцією QP272?=. Монополія має функцію витрат на ви

2. Ринковий попит заданий функцією QP272?=. Монополія має функцію витрат на виробництво QTC10=. Вона може провести цінову дискримінацію, призначивши подвійний тапредставлений функцією QP10100?=, а функція витрат представлена як QTC520+=. Визна

Завдання для індивідуальної роботи

1. Чи завжди цінова дискримінація є ефективною? Наведіть приклади позитивного та негативного впливу цінової дискримінації на стан економіки. Свої міркування оформіть у вигляді економічного есе.

2. Яким чином фірма може використовувати психологічні особливості поведінки споживачів для здійснення цінової дискримінації? Підготуйте доповідь, доповніть її відомими вам практичними ситуаціями з економічного життя.

3. У більшості моделей утримання від входу фірма-старожил використовує тактику грабіжницького ціноутворення для впливу на потенційну фірму-новачок. Чи можуть ці моделі бути переглянуті таким чином, що подібну тактику використовує фірма-новачок? Якщо так, то в чому тоді принципова різниця між фірмами?

Практичні завдання

1. Попит на продукцію фірми на двох ринкових сегментах описаний функціями

11

448PQ?= та

22

848PQ?=. Граничні витрати на продукцію незмінні й дорівнюють 4 гр. од. Припустимо, що перепродаж товару фірми неможливий. Знайдіть оптимальні обсяги виробництва та ціни за умови, що фірма здійснює цінову дискримінацію третього ступеня, і якщо не здійснює. Оцініть збиток, що несе суспільство від монополізації галузі та прибуток фірми в кожному з випадків.

2. Ринковий попит заданий функцією QP272?=. Монополія має функцію витрат на виробництво QTC10=. Вона може провести цінову дискримінацію, призначивши подвійний тариф. Визначте величину акордного внеску й ціну товару. Як зміниться прибуток монополії, якщо монополія не буде застосовувати цінову дискримінацію?

3. Визначте максимально можливі величини виручки та прибутку виробника, якщо попит представлений функцією QP10100?=, а функція витрат представлена як QTC520+=. Визначте, в скільки разів зросла би виручка виробника при здійсненні досконалої цінової дискримінації.

4. На ринку сухих сніданків діють дві фірми. Ринкова доля першої з них становить 60 %, обсяг продажу — 25 млн од. за ціною 1,5 гр. од. Середні витрати фірми є постійними, дорівнюють 0,2 гр. од. і збігаються з граничними. Друга фірма випустила новий, більш дешевий продукт. Існує загроза, що друга фірма збільшить свою долю до 50 %. Чи варто першій фірмі понизити ціну на свій товар до 0,5 гр. од. за одиницю для збереження попереднього розподілу ринку?

5. Єдина фірма АВС пропонує свої послуги на ринку авіаперевезень. Відомо, що граничні витрати одного рейсу становлять 40 гр. од. Сегментування ринку дозволило виокремити два види пасажирів: бізнесменів і студентів. Попит кожного з них описується такими залежностями:

Ціна, гр. одПопит бізнесменів, од.Попит студентів, од.

14000

13080

12091

110102

100113

90124

80135

70146


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Напрямки та наслідки диференціації продукту
8.2. Моделі вертикальної та горизонтальної диференціації продукту
Моделі просторової диференціації
Модель С. Салопа
Модель С. Салопа: формування кола клієнтів
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)