Posibniki.com.ua Маркетинг Маркетингове ціноутворення 1.3. Задачі для самостійного розв’язання


< Попередня  Змiст  Наступна >

1.3. Задачі для самостійного розв’язання


Задача 1. Магазин з поточним збутом товару А у розмірі 400 од. на тиждень хоче визначити, скільки одиниць товару продавати для підтримання поточної виручки, якщо ціна товару буде знижена на 5 %. Початковий рівень ціни береться за 100 %.

Задача 2. Невеликий магазин з товарообігом 20 000 грн на тиждень і рентабельністю продажу 20 % розглядає можливість тимчасового (на два тижня) зниження ціни на всі товари на 7 %. До якої суми треба збільшити обсяг продажу для підтримання поточного рівня валового прибутку протягом дії акційних цін?

Задача 3. Відомі такі вихідні дані:

• повна собівартість товару — 90 грн;

• націнка посередницької організації — 20 грн;

• податок на додану вартість у роздрібній ціні — 40 грн;

• торгова надбавка — 15 % роздрібної ціни;

• роздрібна ціна товару — 200 грн.

Визначте: а) оптову ціну підприємства; б) прибуток підприємства в розрахунку на одиницю продукції.

Задача 4. Відомі такі вихідні дані підприємства:

• комерційна собівартість товару — 90 грн;

• рівень рентабельності — 25 % до собівартості;

• акциз — 15 грн на одиницю товару;

• ПДВ — 20 % від оптової ціни підприємства (без ПДВ);

• постачально-збутова націнка посередницької організації — 20 % від покупної ціни;

• торгова націнка — 10 % продажної ціни посередницької організації.

На основі наведених даних визначити: а) прибуток підприємства в розрахунку на одиницю товару; б) оптову ціну підприємства; в) відпускну ціну підприємства з ПДВ; г) постачально-збутову націнку; д) торгову націнку; е) роздрібну ціну товару.

Задача 5. Фірма, що випускає холодильники, вважає, виходячи із оцінки ринкової кон’юнктури та цін конкурентів, що роздрібна ціна на одну з моделей її продукції може бути встановлена на рівні 4999 грн. При цьому прибуток і витрати роздрібної торгівлі становлять 30 % ціни, прибуток і витрати оптової торгівлі — 25 %, власний прибуток фірми — 25 %. Визначте, якими мають бути витрати на виробництво даної моделі.

Задача 6. Компанія випускає парфуми. Визначте відпускну ціну одиниці продукції (флакона парфумів), що не обкладається акцизним податком, якщо відомо, що: ? на виготовлення продукції використовується спирт, який виробляється на даному

підприємстві і має фактичну собівартість 9 грн за 1 дал (1 декалітр = 10 л); ? ставка акцизного податку на спирт етиловий становить 56,42 грн за 1 л; ? для виготовлення одного флакона парфумів потрібно 10 мл спирту; ? витрати на виготовлення одного флакона парфумів (без витрат на виробництво спирту та акцизного податку) становлять 25 грн; ? рівень рентабельності до собівартості — 25 %.

Задача 7. Підприємство виготовляє тканину і рекомендує роздрібним посередникам продавати її по 25 грн за 1 м (з урахуванням ПДВ), пропонуючи їм при цьому 10 %-ву знижку від роздрібної ціни. Визначте оптову відпускну ціну. підприємстві і має фактичну собівартість 9 грн за 1 дал (1 декалітр = 10 л); ? ставка акцизного податку на спирт етиловий становить 56,42 грн за 1 л; ? для виготовлення одного флакона парфумів потрібно 10 мл спирту; ? витрати на виготовлення одного флакона парфумів (без витрат на виробництво спирту та акцизного податку) становлять 25 грн; ? рівень рентабельності до собівартості — 25 %.

Задача 7. Підприємство виготовляє тканину і рекомендує роздрібним посередникам продавати її по 25 грн за 1 м (з урахуванням ПДВ), пропонуючи їм при цьому 10 %-ву знижку від роздрібної ціни. Визначте оптову відпускну ціну.

1.4. Приклади розв’язання задач

Задача 1. Підприємство виготовляє тканини і має власний фірмовий магазин. Відпускна ціна 1 м певного виду тканини становить 20 грн (з урахуванням ПДВ), торгова націнка — 15 %. Визначте роздрібну ціну тканини.

Розв’язання

Роздрібна ціна в фірмовому магазині складатиметься з відпускної ціни підприємства з урахуванням ПДВ та торгової надбавки, до складу якої входять витрати, прибуток і ПДВ торгівлі. Таким чином, роздрібна ціна 1 м тканини в фірмовому магазині вироб

ника становитиме 23 грн (20 + 0,15 ? 20).

Задача 2. Відпускна ціна підприємства (з ПДВ) за 1 м тканини становить 20 грн, посередницька надбавка 20%, торговельна надбавка роздрібної мережі 15 %. Визначте роздрібну ціну 1 м тканини.

Розв’язання

Роздрібна ціна 1 м тканини становитиме 27,60 грн (20 + 20 ? 0,2 + (20 + 20 ? 0,2) ? 0,15).

Роздрібна ціна 1 м тканини становитиме 27,60 грн (20 + 20 ? 0,2 + (20 + 20 ? 0,2) ? 0,15). ника становитиме 23 грн (20 + 0,15 ? 20).

Задача 2. Відпускна ціна підприємства (з ПДВ) за 1 м тканини становить 20 грн, посередницька надбавка 20%, торговельна надбавка роздрібної мережі 15 %. Визначте роздрібну ціну 1 м тканини.

Розв’язання

Роздрібна ціна 1 м тканини становитиме 27,60 грн (20 + 20 ? 0,2 + (20 + 20 ? 0,2) ? 0,15).


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Тема 2 КЛАСИФІКАЦІЯ ТА СТРУКТУРА ЦІН
2.2. Запитання і тести для самоконтролю
2.3. Задачі для самостійного розв’язання
2.4. Приклади розв’язання задач
Тема 3 СИСТЕМА ФАКТОРІВ ВПЛИВУ НА ЦІНОВУ ПОЛІТИКУ ПІДПРИЄМСТВА
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)