Posibniki.com.ua Маркетинг Маркетингове ціноутворення 4.3. Задачі для самостійного розв’язання


< Попередня  Змiст  Наступна >

4.3. Задачі для самостійного розв’язання


Задача 1. Електротехнічна фірма виробляє обігрівачі для офісів і побутових споживачів та успішно конкурує на українському ринку з вітчизняними та закордонними виробниками.

Для встановлення ціни на нову модель обігрівача фірма вирішила застосувати конкурентну модель ціноутворення, беручи за основу продукцію основного конкурента. При цьому вона хоче отримувати прибуток у розмірі, не меншому за 25 % від собівартості продукції, яка становить 62,2 грн/од.

Маркетологи фірми провели аналіз конкурентоспроможності нового товару стосовно базового виробу конкурента. Аналіз показав, що за технічними параметрами новий виріб поступається базовому (індекс технічних параметрів дорівнює 0,86), але за економічними параметрами має кращі позиції (індекс економічних параметрів дорівнює 0,94). Ціна виробу конкурентів – 86 грн.

Визначте ціну нового обігрівача за рівнем його конкурентоспроможності. Перевірте, чи виконується за такої ціни умова граничного рівня прибутковості, встановленого фірмою.

Задача 2. Косметична фірма закупила і запустила в дію нове обладнання для виробництва рідкого крему для рук, інвестувавши в це 410 тис. грн. Продуктивність нового обладнання — 120 тис. флаконів крему на рік.

Змінні витрати на одиницю продукції становлять 1,35 грн, постійні витрати на виробництво і збут товарів — 69 600 грн на рік.

Використавши метод надбавок, визначте ціну нового крему, якщо фірма хоче отримувати 22 % прибутку від ціни продажу товару.

Перевірте, чи буде виконана додаткова умова, яка висувається керівництвом фірми: отримувати щорічно не менше, ніж 15 % прибутку на інвестований капітал.

Задача 3. Уявіть, що ви менеджер відділу маркетингового планування і контролю виробничо-торговельної фірми «Мінеральні води».

Ваше завдання розрахувати ціну реалізації безалкогольних напоїв і прибуток, який одержить підприємство, враховуючи попит і пропозицію. Вихідні дані для розрахунку:

• місткість ринку (попит) — 1 млн грн;

• собівартість одиниці продукції — 1,2 грн;

• граничний рівень рентабельності — 22 %;

• фактичний рівень пропозиції 85 %;

• коефіцієнт, який враховує ПДВ, — 1,2.

Задача 4. З метою збільшення обсягу продажу менеджери фірми розглядають доцільність зниження ціни на 10 %. Існує можливість закупівлі сировини для виробництва продукції в іншого постачальника, що дозволить знизити вартість сировини в розрахунку на одиницю продукції на 10 грн. Для збільшення обсягу виробництва необхідно придбання додаткового обладнання на суму 30 тис. грн.

Визначте:

1) зміну обсягу продажу, що компенсує зниження ціни на 10 %;

2) зміну обсягу продажу, що компенсує одночасне зниження ціни на 10 % і здешевлення сировини на 10 грн;

3) зміну обсягу продажу, що компенсує зниження ціни на 10 %, і придбання додаткового обладнання;

4) зміну обсягу продажу, що компенсує одночасне зниження ціни на 10 %, здешевлення сировини на 10 грн і придбання обладнання на суму 30 тис. грн.

Задача 5. Відомі такі вихідні дані про певний товар:

• постійні витрати підприємства за рік — 50 000 грн;

• відпускна ціна одиниці продукції — 18 грн;

• змінні витрати на одиницю продукції — 10 грн;

• поточний обсяг продажу — 8000 шт.;

• прийнятний діапазон обсягу виробництва — 4000–12 000 шт.

Необхідно визначити: а) прибуток підприємства при зменшенні змінних витрат на 10 % і постійних витрат на 5000 грн за умови, що поточний обсяг продажу збережеться тим самим; б) яку відпускну ціну одиниці продукції потрібно встановити для отримання прибутку в сумі 25 000 грн від продажу 8000 од. продукції; в) який додатковий обсяг продажу необхідний для покриття додаткових постійних витрат у розмірі 10 000 грн, пов’язаних із розширенням виробництва.

4.4. Практичні завдання та ситуаційні вправи

Ситуаційна вправа 1

Директор аптеки уклав договір з фармацевтичною компанією "Плюс" на поставку медичного препарату ABC. Було замовлено і поставлено 1000 упаковок препарату за ціною 58 грн за упаковку. Вся закуплена партія була реалізована протягом місяця. Надалі аптека уклала договір з іншим виробником аналогічного медичного препарату

ВСА (фармакологічні властивості та діюча речовина в препаратах ABC і ВСА ідентичні) – компанією «Віта», яка запропонувала ціну на 15 % нижчу від ціни препарату АВС. Таку цінову вигоду аптека передала далі покупцям (тобто роздрібна ціна ВСА на 15 % нижча від роздрібної ціни АВС), поставивши за мету суттєво збільшити обсяги збуту препарату. За місяць реалізація препарату ВСА склала 1100 упаковок.

На вашу думку, чи правильним було рішення аптеки і чи вдалось досягти поставленої мети ціноутворення? Чи можна однозначно відповісти на дане питання, виходячи лише з інформації, представленої у завданні?

Як ви вважаєте, чи правильно, повно і чітко була визначена мета ціноутворення? Що б ви вдосконалили в процесі ціноутворення, якби були менеджером, що відповідає за ціноутворення в даній аптеці? Обґрунтуйте вашу відповідь.

Ситуаційна вправа 2

Аптечний супермаркет «Здорово» в одній із своїх філій планує відкрити фітобар з великим вибором чаїв і трав’яних зборів. Подібні пропозиції вже мають у своєму асортименті три інші аптечні заклади, які розташовані неподалік. Прагнучи отримати найбільший прибуток, аптечний супермаркет «Здорово» планує встановити ціни на свої чаї та трав’яні збори на рівні 20–30 грн. за 100 гр. Аналогічні продукти конкуренти пропонують за ціною 10–25 грн.

На вашу думку, з якими загрозами може стикнутись аптечний супермаркет «Здорово» при реалізації свого задуму, враховуючи надану вище інформацію? Які дії підприємство має вжити, щоб новий напрям виявився успішним і прибутковим?

Уявіть, що ви – директор даного аптечного супермаркету. Якими б були ваші рішення і дії для реалізації задуму із відкриттям фітобару (особливу увагу у вашій відповіді приділіть ціновим рішенням)? Обґрунтуйте вашу відповідь.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
5.2. Запитання і тести для самоконтролю
5.3. Задачі для самостійного розв’язання
5.5. Практичні завдання та ситуаційні вправи
Тема 6 МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ЦІНОУТВОРЕННЯ НА ПІДПРИЄМСТВІ
6.2. Запитання і тести для самоконтролю
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)