Posibniki.com.ua Маркетинг Маркетингове ціноутворення 6.3. Задачі для самостійного розв’язання


< Попередня  Змiст  Наступна >

6.3. Задачі для самостійного розв’язання


Задача 1. Повні витрати фірми на одиницю продукції в поточному році становили 2000 грн. Розраховуючи ціну, фірма закладає коефіцієнт прибутковості (частка прибутку в ціні) 25 %. В умовах інфляції спостерігається зростання витрат на 500 грн. Розрахуйте: а) ціну в поточному році; б) ціну, яка повністю покриватиме витрати фірми і збереже прибуток (на одиницю продукції) на попередньому рівні; в) ціну, яка не тільки покриватиме витрати, а й забезпечить прибутковість 25 %.

Задача 2. Підприємство виготовляє один вид продукції і планує випускати в наступному кварталі 100000 од. продукції. Витрати, що плануються при цьому, становитимуть:

• заробітна плата основних робітників (загалом) — 60 000 грн;

• основні матеріали (на весь випуск) — 20 000 грн;

• змінні накладні витрати (на весь випуск) — 20 000 грн;

• постійні накладні витрати — 40 000 грн;

Підприємство отримало замовлення на 80 000 од. продукції за ринковою ціною 18 грн за одиницю. Ще один замовник згоден купити 20 000 од. за ціною 12 грн. Чи може підприємство прийняти додаткове замовлення?

Задача 3. Підприємство виробляє один вид продукції. Згідно з річним кошторисом:

• відпускна ціна одиниці продукції — 25 грн;

• змінні витрати на одиницю продукції — 8 грн;

• загальні постійні витрати — 210 000 грн;

• прибуток — 300 000 грн.

Очікується, що змінні витрати і доходи змінюються лінійно, а постійні витрати не змінюються.

Поточний рівень прибутку не задовольняє керівництво фірми, тому розглядаються такі альтернативні рішення:

Пропозиція Результат

Необхідно: а) визначити точку беззбитковості за обсягом реалізації та межу безпеки в доходах за даними, передбаченими кошторисом; б) розрахувати за даними кошторису, як і на яку величину (у %) необхідно змінити відпускну ціну, щоб отримати прибуток у розмірі 420 000 грн; в) розрахувати річну суму прибутку за кожною пропозицією (кожна пропозиція є незалежною).

Задача 4. На основі наведених у табл. 11 даних експертних оцінок (максимальна оцінка кожного з параметрів — 100 балів) розрахувати ціну нової моделі міксера. Ціна міксера, який виступає базою для порівняння, становить 399 грн.

Таблиця 11

ЕКСПЕРТНІ ОЦІНКИ ОСНОВНИХ ПАРАМЕТРІВ

ДВОХ ТОВАРІВ ДЛЯ РОЗРАХУНКУ ЦІНИ БАЛОВИМ МЕТОДОМ

Автомобіль Параметри
Потужність Зручність Дизайн
Бали Вагомість показника Бали Вагомість показника Бали Вагомість показника

40

45

Базовий60

Новий65

40 %

50

25 %

70

35 %

Задача 5. Розрахуйте значення точки беззбитковості при випуску певного товару, якщо відомо, що: ? постійні витрати на весь випуск становлять 20 тис. грн; ? питомі умовно-змінні витрати — 80 грн; ? відпускна ціна — 100 грн.

Задача 6. Ви виконуєте обов’язки менеджера відділу маркетингового планування і контролю торговельної фірми «Одяг». Пальто з натурального хутра має повну собівартість 10 000 грн. Рівень рентабельності даного виробу становить 33 %. Надбавка за високу якість і відповідність міжнародним стандартам — 15 %. Ставка акцизного збору

— 30 %. Торгова надбавка — 12 % до вільної відпускної ціни з ПДВ.

Розрахуйте роздрібну ціну пальта.

Задача 7. Фірма «Аква» впроваджує новий вид продукції. Розрахувати ціну за умови, що фірма планує щомісячно реалізовувати не менше 1500 од. Постійні щомісячні витрати становлять 729 грн, змінні витрати — 1,2 грн на кожну одиницю. Рівень рентабельності продукції в галузі становить 22 %, ПДВ — 20 %.

Задача 8. Припустимо, що згідно з оцінками керівництва підприємства змінні витрати на одиницю продукції становитимуть 100 грн, а постійні витрати, пов’язані з цим виробом, дорівнюватимуть 10 млн грн на рік. Цільовий обсяг продажу товару у наступному році визначений на рівні 100 тис. одиниць. Яку необхідно встановити ціну продажу, для досягнення цільового прибутку, що дорівнює 1 млн грн?

Задача 9. Виробник тренажерного обладнання встановив на одну з моделей цього обладнання рекомендовану ціну для кінцевого споживача в розмірі 395 дол США, котра повинна забезпечити конкурентоспроможність цього товару. Цей виробник продає своє обладнання оптовикам, які торгують спортивними товарами з встановленням націнки у розмірі 25 %, а також роздрібним торговцям, які встановлюють націнку 50 %. Який метод ціноутворення використовується в даному випадку? За якою ціною виробник буде продавати обладнання оптовику?

Задача 10. Собівартість виробу — 40 грн, рентабельність — 25 %, ставка акцизного збору — 2 євро за одиницю продукції, ПДВ — 20 %. Визначити відпускну ціну виробу.


< Попередня  Змiст  Наступна >
Iншi роздiли:
Тема 7 ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ЦІНОВОЇ СТРАТЕГІЇ
7.2. Запитання і тести для самоконтролю
7.3. Задачі для самостійного розв’язання
7.5. Практичні завдання та ситуаційні вправи
Тема 8 ВИБІР БАЗОВОЇ ЦІНОВОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
Дисциплiни

Медичний довідник новиниКулінарний довідникАнглійська моваБанківська справаБухгалтерський облікЕкономікаМікроекономікаМакроекономікаЕтика та естетикаІнформатикаІсторіяМаркетингМенеджментПолітологіяПравоСтатистикаФілософіяФінанси

Бібліотека підручників та статтей Posibniki (2022)